Αριάδνη Νούκα: «Ακαταλόγιστες και αδιαφανείς χρεώσεις σε λογαριασμούς ρεύματος επιχειρήσεων και νοικοκυριών»

Χαρά Καπότου/Santorini Magazine

απο Cyclades Open

Υπέρογκες χρεώσεις, πολλών χιλιάδων ευρώ στους λογαριασμούς ρεύματος με πρόσχημα την ρήτρα αναπροσαρμογής, καταγγέλλουν επιχειρηματίες οι οποίοι προχωρούν σε αγωγές.

Στην ραδιοφωνική εκπομπή, «Σημείο Αναφοράς» με επίκεντρο τις Κυκλάδες στον FM1, η Χαρά Καπότου μίλησε με την Αριάδνη Νούκα δικηγόρο, που έχει αναλάβει ανάλογες υποθέσεις και τα στοιχεία που καταθέτει είναι συγκλονιστικά.

H δικηγόρος, ανέλαβε μια  υπόθεση για λογαριασμό πελάτη της που διατηρεί επιχείρηση εστίασης   στην οποία ο λογαριασμός ρεύματος του διμήνου Νοεμβρίου – Δεκεμβρίου εμφάνιζε χρέωση 1440 € για ρήτρα αναπροσαρμογής.

Μελέτησε τους λογαριασμούς και τη σύμβαση που είχε υπογραφεί από τον πελάτη της και προχώρησε σε «αντιρρήσεις» (εξωδικαστική διαδικασία που προβλέπεται από το νόμο),  προς τον εν λόγω πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας, ζητώντας να γίνουν δεκτές και να επιστραφεί το ποσό.

Οι αντιρρήσεις δεν γίνανε δεκτές από την εταιρεία, ωστόσο στον επόμενο λογαριασμό, με την ίδια κατανάλωση ρεύματος,  το ποσό που αναφερόταν στην ρήτρα αναπροσαρμογής ήταν 26,79, αντί των 1440€. Στον αμέσως επόμενο λογαριασμό, το ποσό που ζητήθηκε να καταθέσει ο πελάτης της για ρήτρα αναπροσαρμογής ήταν μόλις 3,76 €.

«Στην ουσία έγινε αποκατάσταστη αυτού του παραλογισμού», μας λέει η δικηγόρος Αριάδνη Νούκα που αύριο θα καταθέσει αγωγή στον πάροχο για να επιστραφούν τα χρήματα που πλήρωσε η επιχείρηση στον πρώτο λογαριασμό.

Το δεύτερο θέμα, επισημαίνει η δικηγόρος, που πρέπει να απαντηθεί από τον πάροχο είναι, να εξηγήσει από πού προήλθε η χρέωση αυτού του ποσού.

«Ακαταλόγιστα και αδιαφανώς επιβάλλονται χρεώσεις στην επιχείρηση χωρίς νομιμότητα επισημαίνει .

«Κάθε μέρα λαμβάνω λογαριασμούς από πελάτες που δεν μπορώ να πιστέψω» σημειώνει με αγανάκτιση.

«Στην Κέρκυρα , επιχείρηση minimarket έλαβε λογαριασμό με ρήτρα αναπροσαρμογής 20.000 €»

Το ρεύμα είναι είδος βασικής ανάγκης , τονίζει  η δικηγόρος και δίνεται προτεραιότητα στην εξόφληση του ή στον διακανονισμό του λογαριασμού και καθυστερούν οι καταβολές σε δάνεια επιχειρηματικά.Είμαι βέβαιη επισημαίνει, πως στο άμεσο μέλλον θα δημιουργηθεί «βουνό» κόκκινων δανείων.

Σε ερώτηση αν τα συγκεκριμένα περιστατικά αφορούν τη ΔΕΗ ή άλλους παρόχους η Α. Νούκα απαντά πως πρόκειται για ιδιώτες παρόχους. Η ΔΕΗ δεν έχει ρήτρα αναπροσαρμογής παρότι χρεώνει ρήτρα αναπροσαρμογής,  «Αυτό το θέμα θα μας απασχολήσει νομικά το επόμενο διάστημα».

Η ΔΕΗ περιορίστηκε στις 5/8 να γνωστοποιήσει με μια ανακοίνωση στον τύπο ότι θα τροποποιηθεί ο τρόπος που χρεώνει και από τότε δεν υπήρξε καμία άλλη ενέργεια. Ο νόμος όμως ορίζει συγκεκριμένη διαδικασία επισημαίνει, δεν αρκεί μία δημοσίευση στον τύπο.

Παραβιάσεις έχουμε και στις συμβάσεις που επεγράφησαν για σταθερά τιμολόγια,  χωρίς ρήτρα αναπροσαρμογής.

Για λογαριασμό πελάτη της,  αύριο θα καταθέσει αγωγή καθώς σε ξενοδοχειακή μονάδα στην Αλεξανδρούπολη, ο πάροχος προχώρησε σε χρέωση ρήτρας αναπροσαρμογής, ενώ είχε υπογραφεί σύμβαση για σταθερό τιμολόγιο. Δεν μπορείς να προχωράς σε μεμονωμένες ενέργειες με υπογεγραμμένη σύμβαση και χωρίς προειδοποίηση. Έχουμε βαρεθεί σε αυτή τη χώρα να υπογράφουμε συμβάσεις που δεν τηρούνται, επισημαίνει.

Πρέπει να υπάρξει παρέμβαση της Πολιτείας , λέει η δικηγόρος αυτές οι χρεώσεις δεν είναι καινούργιες ωστόσο η Πολιτεία δεν έχει παρέμβει ακόμη, παρά το γεγονός ότι η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας έχει επισημάνει τα θέματα όπως και οι Καταναλωτικές οργανώσεις.

Οι πολίτες μπορούν από μόνοι τους να κάνουν «αντιρρήσεις» στους παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας, ή να απευθύνονται στις οργανώσεις προστασίας του καταναλωτή, ή τους δικηγόρους τους προσθέτει η Αριάδνη Νούκα,  τονίζοντας ότι πρέπει να κάνουμε ενέργειες, για να προστατευθούμε από όσα συμβαίνουν και βλέπουν το φως της δημοσιότητας.

Santorini Magazine/Χαρά Καπότου

Δείτε επίσης