Αυθεντικός Ρέμπραντ τελικά ο πίνακας που θεωρούνταν «πρόχειρο αντίγραφο»

απο Cyclades Open

Ειδικοί στην Ολλανδία αποκάλυψαν ένα ελαιογραφικό σκίτσο του διάσημου Ολλανδού Ρέμπραντ, αφού παρέμεινε για έναν αιώνα σε μια ξεχασμένη γωνιά ενός μουσείου, καθώς πιστευόταν πως πρόκειται για απομίμηση.

Το εν λόγω σχέδιο του 1640 -με τίτλο «The Erection of the Cross»- θεωρούνταν έργο κάποιου που αντέγραψε τον μεγάλο ζωγράφο. Όμως, την περασμένη Πέμπτη, το μουσείο Bredius στη Χάγη, όπου εκτίθεται το έργο από τότε που αγοράστηκε το 1921, αποκάλυψε ότι χάρη σε νέες επιστημονικές τεχνικές διαπιστώθηκε ότι στην πραγματικότητα το ζωγράφισε ο Ρέμπραντ.

«Η ποιότητα των λεπτομερειών είναι τόσο καλή που είμαι πεπεισμένη ότι πρόκειται για Ρέμπραντ», δήλωσε η Γιοχάνεκε Φερχάφε, συντηρήτρια έργων τέχνης, η οποία μελέτησε τον εν λόγω πίνακα μαζί με τον Γερούν Χιλτάι. Ο τελευταίος- πρώην έφορος στο μουσείο Boijmans Van Beuningen του Ρότερνταμ- ήταν ο άνθρωπος που «ανακάλυψε εκ νέου» το έργο ενώ έκανε έρευνα σχετικά με ένα βιβλίο για τον Ρέμπραντ, περίπου πριν από ένα χρόνο. 

Ο πρώτος έφορος του μουσείου, Άμπραχαμ Μπρέντιους, αγόρασε τον πίνακα το 1921. Και εκείνος ήταν πεπεισμένος πως επρόκειτο για αυθεντικό Ρέμπραντ. Όμως, με τα χρόνια ειδικοί της τέχνης το χαρακτήρισαν «πρόχειρο αντίγραφο».

Ένα από τα βασικά επιχειρήματα των ειδικών που υποστήριζαν ότι επρόκειτο για αντίγραφο, ήταν η φαινομενική έλλειψη λεπτομέρειας στις πινελιές. Ο Χιλτάι εξήγησε πως πρόκειται για έργο σε λάδι και ότι είναι προπαρασκευαστικό σχέδιο για άλλο πίνακα. «Θέλει να δείξει τη σύνθεση, μια πρόχειρη ιδέα για το πώς θα μπορούσε να είναι ο πραγματικός πίνακας», συμπλήρωσε αναφερόμενος στον μεγάλο ζωγράφο. 

«Η έρευνα δείχνει ότι το σκίτσο έχει αρκετές αλλαγές που έγιναν από τον ίδιο τον καλλιτέχνη ενώ ζωγράφιζε, πράγμα που σημαίνει ότι η σύνθεσή του ήταν μια δημιουργική διαδικασία», είπε. «Αυτό σημαίνει ότι ο ζωγράφος άλλαζε γνώμη ενώ δούλευε. Προφανώς δεν αντέγραφε άλλο πίνακα», σημείωσε η Φερχάφε.   

Πηγή: The Guardian/Μουσειολογία.Museology

Δείτε επίσης