Booking.com & Expedia: Τάσεις & Επιλογές για Βιώσιμα ταξίδια

απο Cyclades Open

Booking.com: Οι τάσεις που διαμορφώνουν τα βιώσιμα ταξίδια το 2022

Η Booking.com δημοσίευσε μια νέα έρευνα, με πληροφορίες που συγκεντρώθηκαν από περισσότερους από 30.000 ταξιδιώτες σε 32 χώρες και περιοχές, στην οποία το βασικό σημείο είναι ο αντίκτυπος των ταξιδιών τους, με το 71% από αυτούς να λέει ότι θέλει να ταξιδεύει “πιο βιώσιμα” το επόμενο 12μηνο, αύξηση 10% σε σχέση με τα στοιχεία της εταιρείας για το 2021. Με το 81% των ταξιδιωτών να επιβεβαιώνουν ότι τα βιώσιμα ταξίδια είναι σημαντικά για αυτούς, οι μισοί από τους ερωτηθέντες (50%) ανέφεραν ότι οι πρόσφατες ειδήσεις για την κλιματική αλλαγή τους έχουν επηρεάσει να κάνουν πιο βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές. Για το σκοπό αυτό, πάνω από το 1/3 (35%) των διεθνών ταξιδιωτών δηλώνουν ότι οι προσπάθειες βιωσιμότητας των καταλυμάτων και των παρόχων μεταφορών διαδραματίζουν ισχυρό ρόλο στις αποφάσεις διαμονής και μεταφοράς τους αντίστοιχα. Στην πραγματικότητα, το 70% των διεθνών ταξιδιωτών λέει ότι θα ήταν πιο πιθανό να επιλέξει ένα βιώσιμο κατάλυμα – είτε το έψαχνε εξειδικευμένα είτε όχι.

Η ευαισθητοποίηση και η προβολή περισσότερων βιώσιμων καταλυμάτων διαμονής συνεχίζεται, με το 40% των διεθνών ταξιδιωτών να επιβεβαιώνουν ότι έχουν δει βιώσιμα καταλύματα σε διαδικτυακά ταξιδιωτικά sites τον περασμένο χρόνο και το 38% να δηλώνουν ότι αναζητούν ενεργά πληροφορίες σχετικά με τις προσπάθειες βιωσιμότητας ενός καταλύματος, πριν την κράτησή τους. Ακόμη πιο ενθαρρυντικό είναι το 46% των διεθνών ταξιδιωτών που δηλώνουν ότι όντως έχουν μείνει σε ένα βιώσιμο κατάλυμα τον περασμένο χρόνο. Από αυτούς, οι λόγοι για την επιλογή του ποικίλλουν:

Το 41% δήλωσε ότι το επέλεξε για να βοηθήσει στη μείωση των επιπτώσεών τους στο περιβάλλον
Το 1/3 (33%) ήθελε να αποκτήσει μια πιο τοπική εμπειρία
Το 31% πιστεύει ότι τα βιώσιμα καταλύματα έχουν καλύτερη σχέση με την τοπική κοινότητα

Ενώ το 78% των διεθνών ταξιδιωτών σκοπεύουν να μείνουν σε ένα βιώσιμο κατάλυμα τουλάχιστον μία φορά το επόμενο έτος, υπάρχουν ακόμη περισσότερα που πρέπει να γίνουν για να καταστήσουν ευκολότερη την εύρεση περισσότερων επιλογών βιώσιμης διαμονής για όλους. Από εκείνους που δεν έμειναν σε βιώσιμο κατάλυμα τον περασμένο χρόνο, το 31% είπε ότι δεν γνώριζε ότι υπήρχαν. Αν και αυτό το ποσοστό είναι μειωμένο κατά 5% από το 2021, υποδεικνύοντας ότι η ευαισθητοποίηση αυξάνεται, σχεδόν ένας στους τρεις (29%) είπε ότι εξακολουθεί να μην ξέρει πως να τα βρει. Περισσότεροι από τους μισούς (56%) παραδέχονται ότι δεν αναζητούν ενεργά τις προσπάθειες βιωσιμότητας ενός καταλύματος πριν κάνουν κράτηση, αλλά εάν είναι εύκολα προσβάσιμο, λένε ότι θα το ελέγξουν, γεγονός που υπογραμμίζει περαιτέρω τη σημασία να γίνουν αυτές οι πληροφορίες σχετικά με την αειφορία διαφανείς και κατανοητές για ένα ευρύ κοινό ταξιδιωτών.

Εναλλακτικοί προορισμοί και timing

Κοινή επιθυμία μεταξύ των ταξιδιωτών είναι να αποφύγουν πολυπληθείς και υπερβολικά επισκέψιμους προορισμούς, με το 1/3 (33%) να λέει ότι επέλεξε να ταξιδέψει εκτός περιόδου αιχμής και πάνω από το 1/4 ένα (27%) να επιλέξει να πάει σε έναν λιγότερο δημοφιλή ταξιδιωτικό προορισμό τους τελευταίους 12 μήνες για να αποφευχθεί ο συνωστισμός. Για τον σκοπό αυτό, όταν σκέφτονται τα μελλοντικά ταξίδια, το 40% είπε ότι θα ήταν πρόθυμο να ταξιδέψει αποκλειστικά εκτός περιόδου αιχμής για να αποφύγει τον συνωστισμό και το 64% αποκάλυψε ότι θα απέφευγε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς και αξιοθέατα για να εξασφαλίσει μια πιο ομοιόμορφη “διασπορά” των επιπτώσεων και των οφελειών της επίσκεψής τους. Σχεδόν το 1/3 (31%) θα ήταν ακόμη πρόθυμο να επιλέξει μια εναλλακτική από τον προορισμό που προτιμά, για να αποφύγει τον συνωστισμό.

Από την άλλη πλευρά, το 42% αγωνίζεται να βρει ελκυστικούς προορισμούς που έχουν λιγότερο κόσμο και το 34% αισθάνεται ότι δεν είναι δυνατόν να βρει βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές σε πόλεις ή άλλους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς. Αυτό δίνει μια ευκαιρία στις ταξιδιωτικές πλατφόρμες να συνεργαστούν με παρόχους καταλυμάτων σε αυτούς τους προορισμούς, για να τους βοηθήσουν να εξελιχθούν στα ταξίδια βιωσιμότητας και με τη σειρά τους να υπερτονίσουν πιο βιώσιμες επιλογές, καθώς και να βοηθήσουν τους καταναλωτές να ανακαλύψουν εναλλακτικούς χρόνους και μέρη για να κάνουν τα ταξίδια τους, χωρίς να κάνουν θυσίες στο κομμάτι εμπειρία.

Σύνδεση με τον πολιτισμό και τις τοπικές κοινωνίες

Μια νέα φιλοσοφική αντίληψη επηρεάζει τη λήψη αποφάσεων, με το 59% των ταξιδιωτών να δηλώνουν ότι θέλουν να αφήσουν τα μέρη που επισκέπτονται καλύτερα από όταν έφτασαν και τα 2/3 (66%) να επιθυμούν εμπειρίες αντιπροσωπευτικές της τοπικής κουλτούρας. Στην πραγματικότητα, περισσότερο από το 1/4 (27%) δηλώνουν ότι έχουν εξοικειωθεί ενεργά με τις τοπικές πολιτιστικές αξίες και παραδόσεις στον ταξιδιωτικό προορισμό τους πριν από τα ταξίδια τους και ένας στους τέσσερις (25%) θα ήταν διατεθειμένος να πληρώσει περισσότερα για ταξιδιωτικές δραστηριότητες που να διασφαλίζουν ότι λειτουργούν ανταποδοτικά στις τοπικές κοινωνίες. Παρά την όρεξη να ανταποδώσουν και να συνδεθούν κατά τη διάρκεια των ταξιδιών τους, το 34% δηλώνει ότι δεν ξέρει πως ή που να βρει δραστηριότητες ή εκδρομές που διασφαλίζουν ότι έχουν πραγματικά θετικό αντίκτυπο και προσφέρουν στην τοπική κοινότητα.

Σημείο ανατροπής η μεταφορά

Οι διεθνείς ταξιδιώτες προσέχουν πόσο μακριά ταξιδεύουν, πως φτάνουν εκεί και πως μετακινούνται μόλις φτάσουν εκεί. Σχεδόν το 1/4 (23%) λέει ότι επέλεξε να ταξιδέψει σε έναν προορισμό πιο κοντά στο σπίτι για να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα και πάνω από ένα στους πέντε (22%) ανέφερε ότι ερεύνησε τα μέσα μαζικής μεταφοράς ή/και επιλογές για να νοικιάσει ένα ποδήλατο στον επιλεγμένο προορισμό του. Ένας στους πέντε (20%) επέλεξε επίσης να ταξιδέψει με τρένο αντί για αυτοκίνητο για μεγαλύτερες αποστάσεις και λίγο λιγότερο από το 1/3 (30%) δηλώνει ότι ντρέπεται (!) να πετάξει λόγω των επιπτώσεων του στο περιβάλλον. Όσον αφορά στην κράτηση μεταφοράς για τα ταξίδια τους, το 40% αναζητά ενεργά πληροφορίες βιωσιμότητας. Αν και το 54% αποκαλύπτει ότι δεν αναζητά ενεργά πιο βιώσιμες επιλογές μεταφοράς, αυτό εξακολουθεί να έχει αντίκτυπο στη συμπεριφορά των κρατήσεων και στην ικανοποίηση των πελατών. Για παράδειγμα, αν και το 31% λέει ότι οι προσπάθειες βιωσιμότητας δεν παίζουν ισχυρό ρόλο στις επιλογές μεταφοράς του, αναφέρουν ότι μπορεί να επηρεάσουν την τελική τους επιλογή. Και το 23% που λέει ότι οι προσπάθειες βιωσιμότητας δεν παίζουν κανένα ρόλο στην επιλογή της μεταφοράς, γνωρίζοντας ότι η επιλογή μεταφοράς που έχει “κλείσει” ακολουθεί τις βέλτιστες πρακτικές βιωσιμότητας, τους κάνει να νιώθουν καλά, ανοίγοντας ένα ευρύ φάσμα ευκαιριών ώστε να αυξήσουν το ενδιαφέρον τους για πιο βιώσιμες επιλογές σε όλη την ταξιδιωτική εμπειρία.

Expedia: Στροφή των διεθνών ταξιδιωτών στον βιώσιμο τουρισμό

Καθώς οι ταξιδιώτες κάνουν τα σχέδιά τους για άλλη μια φορά, ένας αυξανόμενος αριθμός από αυτούς αναζητά τρόπους για να έχει πιο ουσιαστικές και ευσυνείδητες εμπειρίες, είτε κάνοντας κράτηση με πιο βιώσιμες επιλογές είτε βελτιώνοντας τον αντίκτυπό τους στους προορισμούς και τις κοινότητες που επισκέπτονται.

Η Expedia, για να προσφέρει στην κατανόηση των αλλαγών που είναι διατεθειμένοι να κάνουν οι καταναλωτές, καθώς και στις πληροφορίες που αναζητούν για να κάνουν πιο συνειδητές επιλογές, πραγματοποίησε πρόσφατα μια έρευνα σε 11.000 άτομα από 11 χώρες σε όλο τον κόσμο και παρουσίασε τα ευρήματα σε μια νέα μελέτη.

Μερικά από τα βασικά συμπεράσματα είναι:

Το 90% των καταναλωτών αναζητούν βιώσιμες επιλογές όταν ταξιδεύουν
Σε ταξίδια τα τελευταία δύο χρόνια, 3 στους 5 καταναλωτές επέλεξαν πιο φιλικές προς το περιβάλλον μεταφορές ή καταλύματα
7 στους 10 καταναλωτές έχουν αποφύγει έναν ταξιδιωτικό προορισμό ή επιλογή μεταφοράς
Το 65% των καταναλωτών θα ήθελε να επιλέξει φιλική προς το περιβάλλον μεταφορά ή διαμονή στο επόμενο ταξίδι του
Το 74% των καταναλωτών δήλωσε ότι κοστίζει πάρα πολύ το να είσαι πιο βιώσιμος όταν ταξιδεύεις.
Οι μισοί καταναλωτές θα ήταν πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για μεταφορά, δραστηριότητες και διαμονή, εάν η επιλογή ήταν πιο βιώσιμη
Κατά μέσο όρο, οι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να πληρώσουν 38% περισσότερα για να κάνουν τα ταξίδια τους πιο βιώσιμα
Το 74% των καταναλωτών θα επέλεγε έναν βιώσιμο προορισμό, κατάλυμα ή επιλογή μεταφοράς
Σχεδόν το 70% των καταναλωτών είναι πρόθυμοι να θυσιάσουν την άνεση για να είναι πιο βιώσιμοι ταξιδιώτης
Τα 2/3 των καταναλωτών θέλουν περισσότερες πληροφορίες βιωσιμότητας από παρόχους καταλυμάτων και μεταφορών.

📸 Tim Johnson/Unsplash

Δείτε επίσης