Διαδικτυακές απάτες: Οι Αμερικανοί έχασαν 10 δισ. δολάρια από τα scam call centers της Ινδίας

απο Cyclades Open

Αθώοι Αμερικανοί πολίτες έχουν πέσει θύματα scam call centers της Ινδίας και phishing ομάδων χάνοντας περισσότερα από 3 δισεκατομμύρια δολάρια.
Οι απάτες αυτές τους εμφανίζονται ως pop-ups παραθύρα που υπόσχονται “τεχνική υποστήριξη” ή ακόμα και ρομαντικές γνωριμίες.

Αυτό είναι κυρίως έργο παράνομων Ινδικών call center και ομάδων phishing, σύμφωνα με τα στοιχεία του FBI.
Οι πολίτες των ΗΠΑ πιστεύεται ότι έχασαν συνολικά 10,2 δισεκατομμύρια δολάρια τους τελευταίους 11 μήνες ως αποτέλεσμα των διαδικτυακών απατών και των call center scams (τηλεφωνικά κέντρα). Μια αύξηση 47% σε σχέση με τα 6,9 δισεκατομμύρια δολάρια που έχασαν το προηγούμενο έτος. Το μοτίβο αυτό εξακολουθεί να είναι ευρέως διαδεδομένο.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα, το Ομοσπονδιακό Γραφείο Ερευνών (FBI) έχει διορίσει μόνιμο αντιπρόσωπο στην πρεσβεία των ΗΠΑ στην Ινδία για να συνεργαστεί στενά με τη CBI, την Ιντερπόλ και την αστυνομία του Δελχί.

Ο σκοπός τους είναι η εξάρθρωση αυτών των συμμοριών και η κατάσχεση χρημάτων που αποστέλλονται μέσω τηλεγραφημάτων και ψηφιακών νομισμάτων σε οργανισμούς που εδρεύουν στην Ινδία. Το FBI ανησυχεί ότι οι ομάδες phishing που δραστηριοποιούνται από την Ινδία εξαπατούν ηλικιωμένους Αμερικανούς με στόχο τις οικονομίες τους.

Το 2021 και τους τελευταίους 11 μήνες του 2022, τα θύματα που κατήγγειλαν εγκλήματα που σχετίζονται με ρομαντικές γνωριμίες στο site του FBI εκτιμάται ότι έχουν υποστεί απώλειες περίπου 1 δισεκατομμύριο δολαρίων.
Κατά τη διάρκεια των δύο ετών, οι απώλειες φτάνουν στα 3 δισεκατομμύρια δολάρια, αν προστεθούν και τα εγκλήματα “τεχνικής υποστήριξης”.

Call centers – Ινδία

Ο νομικός ακόλουθος της πρεσβείας των ΗΠΑ στην Ινδία, Suhel Daud, δήλωσε ότι η πλειονότητα αυτών των θυμάτων απάτης είναι ηλικιωμένοι άνω των 60 ετών.
Σύμφωνα με τον Daud, εξακολουθεί να έχει σημαντικό αρνητικό αντίκτυπο στην εικόνα της χώρας, ακόμα και αν δεν αποτελεί απειλή για την εθνική ασφάλεια ούτε της Ινδίας ούτε των ΗΠΑ.

Δήλωσε ότι το FBI είναι έτοιμο να καλύψει τυχόν κενά στην έρευνα, παρέχοντας στις τοπικές αρχές αποδείξεις, ώστε να μπορέσουν να απαγγείλουν κατηγορίες κατά των εμπλεκομένων.

Τα συμβάντα που αφορούν την “τεχνική υποστήριξη” στους Αμερικανούς τα τελευταία δύο χρόνια έχουν αυξηθεί περισσότερο από 130%. Οι απάτες με τα ινδικά call center έχουν εκτοξευθεί και τα λεφτά που χάνουν οι πολίτες είναι ολοένα και περισσότερα.

Πηγή: SecNews

Δείτε επίσης