efood: Ανάπτυξη δικτύου καταστημάτων με ανατροπή σκηνικού στη λιανική

Γιώργος Λαμπίρης/Capital.gr

απο Cyclades Open

Nέα δεδομένα στο χώρο της μικρής λιανικής και του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα φέρνει το επίσημο κλείσιμο της συμφωνίας εξαγοράς των τεσσάρων επιχειρήσεων του ομίλου Μούχαλη από τη Delivery Hero.

Θυμίζουμε ότι τον περασμένο Οκτώβριο η Delivery Hero ανακοίνωσε την εξαγορά των των εταιρειών Αλφα Διανομές Α.Ε. (εμπορία και διακίνηση ζαχαρωδών και κάβας στη μικρή λιανική), ΙΝΚΑΤ (ανάπτυξη των καταστημάτων και περιπτέρων Kiosky’s και πλατφόρμα ekiosky’s), delivery.gr (πλατφόρμα παραγγελιοληψίας για έτοιμα γεύματα και προϊόντα σούπερ μάρκετ) και e-table.gr, που είναι ηλεκτρονική πλατφόρμα κρατήσεων σε εστιατόρια.

Όπως αναφέρουν στελέχη της efood, θυγατρικής εταιρείας του ομίλου Delivery Hero στην Ελλάδα, πλέον κλείνει και τυπικά η συμφωνία των δύο πλευρών και στη συνέχεια μεταβιβάζονται οι επιμέρους εταιρείες από τον όμιλο Μούχαλη στη Delivery Hero.

Eπί της ουσίας η efood εξελίσσεται σε έναν λιανέμπορο με υπηρεσίες 360ο, όπου περιλαμβάνονται η διανομή προϊόντων, το δίκτυο καταστημάτων συνεργατών και το δίκτυο franchise καταστημάτων, η online λιανική με το efood Market και οι last mile υπηρεσίες προς τον καταναλωτή.

Η αξιοποίηση των darkstores, η λιανική και το last mile

Πιο συγκεκριμένα, μέσα από την εξαγορά αυτή και τη συνεργασία η efood θα έχει την δυνατότητα να αξιοποιεί για λογαριασμό της τα darkstores που είχε αναπτύξει σε συνεργασία με τον όμιλο Μούχαλη προ της εξαγοράς, τα οποία θα εξυπηρετούν τις υπηρεσίες διανομής αγαθών για την πλατφόρμα efood Μarket.

Η διανομή θα εξυπηρετείται κεντρικά μέσα από τις ιδιόκτητες εγκαταστάσεις logistics της Άλφα Διανομές, η οποία θα τροφοδοτεί με προϊόντα εκτός από τα 42 darkstores και 500 σημεία λιανικής όπως τα Kiosky’s Convenience Stores, hard franchise σημεία πώλησης, αλλά και τα σημεία λιανικής που ανήκουν σε συνεργάτες και λειτουργούν με τη μορφή του soft franchise.

Στόχος είναι να μεγαλώσει ο αριθμός των σημείων λιανικής που θα ενταχθούν στην ομπρέλα της efood κατά το προσεχές χρονικό διάστημα, με την εταιρεία να επικεντρώνει το ενδιαφέρον της στα μικρά καταστήματα γειτονιάς.

Επί της ουσίας το νέο σχήμα που δημιουργείται μέσα από την εξαγορά θα προσφέρει καπνικά προϊόντα, γρήγορα γεύματα όπως πρωινό, προϊόντα τεχνολογίας, ενώ θα αναπτυχθούν συνέργειες με το efood με απώτερο σκοπό να δημιουργηθεί ένα σύγχρονο δίκτυο μικρής λιανικής.

Το efood Market οδηγείται προς την κατεύθυνση λειτουργίας ενός σούπερ μάρκετ, αλλά με σημαντική διαφοροποίηση ως προς την παροχή υπηρεσιών με ταχύτητα μέσα στην ίδια μέρα κατά την οποία δίνεται η παραγγελία.

Βασική διαφοροποίηση σε σύγκριση με τα παραδοσιακά σούπερ μάρκετ είναι ότι θα διαθέτει έως και 5.000 κωδικούς, χωρίς ωστόσο να έχει στο χαρτοφυλάκιό της το βαρύ κωδικολόγιο των 15.000 και πλέον προϊόντων που προσφέρει ένα σούπερ μάρκετ.

Βασική στόχευση της efood Market είναι η κάλυψη των αυθόρμητων και άμεσων αναγκών των καταναλωτών, καλύπτοντας ένα κενό που υφίσταται στην αγορά.

Επιπλέον τα καταστήματα που υφίστανται στο δίκτυο, μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς του των εταιρειών του ομίλου Μούχαλη, θα αποτελέσουν ένα ευρύ και αναπτυσσόμενο δίκτυο μικρής λιανικής για τις ανάγκες της εκάστοτε γειτονιάς.

Ένα ακόμα σημείο προς αξιοποίηση, που φέρνει στο προσκήνιο η εξαγορά των επιχειρήσεων του ομίλου Μούχαλη είναι οι online υπηρεσίες όπως etable και ekiosky’s.  

Η κρίση του 2021 και το φαινόμενο #cancelefood

Αναφορικά με την σοβαρή κρίση της οποίας διήλθε η efood το φθινόπωρο του 2021 και το κύμα του #cancelefood που έλαβε σημαντικές διαστάσεις στη χώρα μας, τα στελέχη της εταιρείας επιβεβαιώνουν ότι όντως ήταν μία κρίση την οποία πέρασε η επιχείρηση.

“Αυτό που προσπαθήσαμε να κάνουμε, ήταν το καλύτερο δυνατό για τους διανομείς, απασχολώντας περίπου 2.000 ανθρώπους με σύμβαση αορίστου χρόνου και δείχνοντας ότι η εταιρεία θέλει να έχει τους διανομείς σταθερά δίπλα της, βελτιώνοντας τις συνθήκες εργασίας τους.

Δεν είχαμε ποτέ την πρόθεση να γυρίσουμε τους ανθρώπους από την εξαρτημένη σε μη εξαρτημένη εργασία. Έγινε πλήρης παρανόηση και ήταν λανθασμένος ο τρόπος που μεταφέρθηκε όλο αυτό προς τα έξω”, αναφέρουν τα ίδια στελέχη.

To καθεστώς απασχόλησης των διανομέων

Επί του παρόντος η efood συνεργάζεται με διανομείς, οι οποίοι εντάσσονται στο μισθολόγιό της υπό το καθεστώς πλήρους ή μερικής απασχόλησης. Όπως αναφέρουν τα στελέχη της εταιρείας, ένας οκτάωρος διανομέας λαμβάνει αποδοχές από 1.370 ευρώ το μήνα μεικτά και άνω – υπολογιζόμενα σε δωδεκάμηνη βάση – συμπεριλαμβανομένων, δώρων, προσαυξήσεων, καυσίμων, κουπονιών σίτισης και όλων των επιδομάτων σέρβις για το μηχανάκι. Ξεκαθαρίζουν επίσης ότι η εταιρεία κινείται πάνω από τον βασικό μισθό σε επίπεδο αμοιβών. Πλέον του μισθού η εταιρεία παρέχει ιδιωτική ασφάλιση.

Οι συνεργαζόμενοι διανομείς – ελεύθεροι επαγγελματίες έχουν αμοιβή που καθορίζεται ανά παραγγελία με βάση την απόσταση που θα διανύσουν ανά χιλιόμετρο με την υπολογιζόμενη απόσταση να είναι σε ευθεία γραμμή και όχι με τυχόν στροφές ή παρακάμψεις. Παρέχεται επίδομα για τη συντήρηση του δικύκλου, το οποίο ανέρχεται σε περίπου 103 ευρώ το μήνα.

Επί της ουσίας εάν κάποιος κάνει 300 διανομές το μήνα θα λάβει το πλήρες επίδομα, ενώ εάν κάνει λιγότερες το ποσό υπολογίζεται αναλογικά. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν στα συρτάρια της efood περισσότερες από 4.000 εκκρεμείς αιτήσεις για διανομείς που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον, σύμφωνα με την εταιρεία.

Περισσότεροι από 2 εκατομμύρια εγγεγραμένοι χρήστες 

Σε ό,τι αφορά στη δραστηριότητα της efood στην Ελλάδα, συνεργάζεται με περισσότερα από 20.000 καταστήματα, είτε πρόκειται για καταστήματα εστίασης, είτε για επιχειρήσεις πώλησης βιβλίων και χαρτικών όπως η Nakas Books.

Κάνει επίσης διανομή προϊόντων φαρμακείου, αναπτύσσοντας συνεργασίες με μεγάλους online παίκτες αυτής της αγοράς όπως tofarmakeiomou και το pharmacy295. Η πλατφόρμα διανομών έχει αυτή τη στιγμή πάνω από 2 εκατομμύρια εγγεγραμμένους χρήστες.

Το επόμενο βήμα για το efood Market είναι να συνεχίσει να αναπτύσσει το κωδικολόγιο του. Αυτή τη στιγμή κάνει διανομή περίπου 3.000 κωδικών, στους οποίους περιλαμβάνονται και τα προϊόντα σούπερ μάρκετ. Στόχος είναι να ανέλθει σε έως και 5.000 κωδικούς προσεχώς.

Τα στελέχη της αναφέρουν ότι η efood Market δεν θεωρείται ανταγωνιστής ενός μεγάλου σούπερ μάρκετ, καθότι προσφέρει προϊόντα ή υπηρεσίες που δεν παρέχουν τα παραδοσιακά σούπερ μάρκετ και διανομή τις Κυριακές και τις αργίες με ωράρια από τις 8.00 έως τις 00.45.

Τους τελευταίους τρεις μήνες το efood Μarket παραδίδει σε 16 λεπτά, εφαρμόζοντας τη λογική του quick commerce, επισημαίνεται από τις ίδιες πηγές.

Απρόσκοπτα συνεχίζεται η συνεργασία με τον Σκλαβενίτη σε αρκετές πόλεις της Ελλάδας. Ο Σκλαβενίτης αποτελεί ένα μέρος της εξέλιξης της επιχειρηματικής δραστηριότητας της efood τα τελευταία χρόνια, λένε οι ίδιες πηγές.

Οι πόλεις στις οποίες υλοποιείται η συνεργασία με τον Σκλαβενίτη είναι: Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Βόλος, Λάρισα, Τρίκαλα, Γιάννενα, Σέρρες, Ξάνθη, Ηράκλειο Κρήτης.

Πηγή: Capital.gr/Γιώργος Λαμπίρης

Δείτε επίσης