Guardian: Παρασκήνιο για το «Turkaegean»

απο Cyclades Open

Θέμα στη βρετανική Guardian έχει γίνει η υπόθεση καμπάνιας της Τουρκίας με το όνομα «Turkaegean».

Όπως αναφέρει η Guardian, η τουρκική προσπάθεια να προσελκύσει τουρίστες με αυτό τον τίτλο στην καμπάνια της, διαφημίζοντας ελληνικά αξιοθέατα υπό τον ήχο… του μπουζουκιού, έχει προκαλέσει την οργή της Αθήνας.

Στη βρετανική εφημερίδα αναφέρεται πως η έγκριση της αίτησης, που δόθηκε στη δημοσιότητα την περασμένη εβδομάδα, ήταν κάτι ξαφνικό για τους Έλληνες πολιτικούς.

«Κάποιοι πολύ απλά, δεν έκαναν καλά τη δουλειά τους», δήλωσε ο Έλληνας πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, αναμεταδίδει.

Τι γράφει η Guardian για το «Turkaegean»

Εν μέσω έντονων αντιδράσεων για τον σφετερισμό του πολιτισμού τους, οι Έλληνες αξιωματούχοι πέρασαν στην επίθεση. «Προφανώς η κυβέρνηση θα εξαντλήσει κάθε νομική δυνατότητα για να αντιμετωπίσει αυτή την εξέλιξη», υποστήριξε ο Κυριάκος Μητσοτάκης μιλώντας στους έκπληκτους δημοσιογράφους στο τέλος της συνόδου κορυφής του ΝΑΤΟ στη Μαδρίτη.

Όπως μεταδίδει ο Guardian, με το αρχαιοελληνικό του όνομα που προέρχεται από τον Αιγέα, τον πατέρα του μυθικού βασιλιά Θησέα που ίδρυσε την Αθήνα, η ελληνική κληρονομιά του Αιγαίου σπάνια αμφισβητήθηκε – ακόμα κι αν οι δύο αντίπαλοι του ΝΑΤΟ διασταυρώνουν τα ξίφη τους εδώ και χρόνια για ζητήματα εδαφικής κυριαρχίας στα θαλάσσια ύδατα της περιοχής.

Καθώς οι τουρκικές διεκδικήσεις αυξάνονται στην περιοχή, ο Έλληνας αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Μαργαρίτης Σχοινάς, ζήτησε να αναθεωρηθεί η απόφαση.

Σε μια λακωνική επιστολή προς τον Τιερί Μπρετόν, Ευρωπαίο επίτροπο για την Εσωτερική Αγορά, ο Σχοινάς επέπληξε το όργανο της ΕΕ επειδή δεν δημοσιοποίησε σωστά το αίτημα της Άγκυρας να χρησιμοποιήσει τον όρο στην τουριστική εκστρατεία.

Το σλόγκαν «Τurkaegean», που κυριαρχεί στη διαφήμιση, με την Τουρκία να το έχει επίσης χαρακτηρίσει σαν «ακτογραμμή της ευτυχίας», έχει τις τελευταίες ημέρες εξοργίσει περισσότερο τους Έλληνες. «Το Turkaegean είναι μια από τις πιο εκλεκτές περιοχές που έχει να προσφέρει η Τουρκία», δήλωσε ο Τούρκος υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού, Μεχμέτ Νούρι Ερσόι, στους «Financial Times», αναφερόμενος σε μια περιοχή με ερείπια που περιλαμβάνει την αρχαία Τροία και το λιμάνι της Εφέσου. «Μία περιοχή που κάποτε θεωρούνταν από τους Έλληνες ως το σημαντικότερο εμπορικό κέντρο στη Μεσόγειο», πρόσθεσε.

Αυξάνονται οι εντάσεις ανάμεσα σε δύο «ιστορικούς εχθρούς»

«Μπορεί να υπερηφανεύεται για ακτές με καταγάλανα νερά, πολυάριθμες ιστορικές τοποθεσίες που χρονολογούνται από τον δεύτερο αιώνα π.Χ. και ειδυλλιακές παραλίες για να απολαύσετε τον ήλιο που ακτινοβολεί».

Οι υποστηρικτές της προσέγγισης επισημαίνουν ότι το σλόγκαν «Turkaegean» καθιστά σαφές το εξής: ότι, από την εντυπωσιακή ακτογραμμή μέχρι τη μουσική και το φαγητό, οι δύο χώρες έχουν περισσότερα κοινά από όσα θα ήθελαν να πιστέψουν, όπως σχολιάζει το βρετανικό δημοσίευμα. Το ζήτημα αυτό έρχεται καθώς αυξάνονται οι εντάσεις μεταξύ των ιστορικών εχθρών – όπως χαρακτηρίζει ο Guardian την Ελλάδα και την Τουρκία- για τις αντιτιθέμενες διεκδικήσεις τους στο Αιγαίο Πέλαγος, την εξόρυξη ορυκτών πόρων στην ανατολική Μεσόγειο και το Κυπριακό.

Πηγή: Anatropi News

Δείτε επίσης