Από τον “Μέτζη του νέουκτη” στην “πρωκτική καθήλωση” του “τακτοποιημένου φρικιού” μια “επιμόρφοση” δρόμος!

Ειρήνη Προμπονά

απο Cyclades Open

Μπορεί οι εκπαιδευτικοί να αξιολογούνται και να θεωρείται λογικό και φυσιολογικό από διάφορους σε μια χώρα που η αξιοκρατία είναι άγνωστη λέξη και έννοια δεκαετίες τώρα. Μπορεί οι δράσεις και οι πράξεις των αξιολογητών είναι μάλλον θεάρεστες, αφού ανευ κριτικής και αξιολόγησης τους καταφέρνουν με απύθμενη προχειρότητα να “επιμορφώνουν” αυτούς που αργότερα θα αξιολογήσουν με μεταφρασμένα κείμενα μέσω google translate που προκαλούν θυμηδία και να ζητάνε και τα ρέστα για το epic fail ρίχνοντας τις ευθύνες αλλού ή κάνοντας την πάπια.

Μπορεί πολλά ακόμα μπορεί.

Το έπος “Σκόϊλ Ελικικού” έλαβε χώρα την περίοδο των lock down (2020) μέσα στην πανδημία του κορονοϊου και…επιμόρφωνε επιστήμονες προκειμένου να λάβουν ένα επίδομα στήριξης.

Φράσεις όπως «Σκοιλ Ελικικού Προσθέσεις & Ελέγχου Λοιμώχθηκαν», «εκπέδευση», «Μέτζη του νέουκτη» “όλα τα παιδιά” και άλλες εμφανίστηκαν στην εκπαίδευση και μάλιστα το «Σκοιλ Ελικικού Προσθέσεις & Ελέγχου Λοιμώχθηκαν» και «Μέτζη του νεουκτη», έγιναν τα δύο πρώτα trends στο twitter τον καιρό εκείνο σκορπώντας γέλιο με τα memes, εξοργίζοντας παράλληλα κάθε αξιοπρεπή επιστήμονα.

Κι επειδή καθώς φαίνεται η κυβέρνηση θέλει να μας κρατά χαρούμενους δημιούργησε το σίκουελ του “Σκόϊλ Ελικικού” προκειμένου αυτή τη φορά να “επιμορφωθούν” οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί!

Η εποποιΐα συνεχίζεται…

Δεν ξέρω αν ο τίτλος του νέου κύκλου σεμιναρίων της αριστείας θα μπορούσε να φέρει τον τίτλο “Επήγαινα γαμήσι Παθολογίας”* ή ακόμα καλύτερα “Πρωκτική καθήλωση τακτοποιημένων φρικιών”*, σίγουρα πάντως τρεντάρει στο twitter και έχει την έγκριση του ΙΕΠ!

Και δεν βρίσκεται ένας/μια από τις αρμόδιες επιστημονικές επιτροπές και τους συμβούλους, να σταθεί απέναντι και να πει πως αυτό το πράγμα καταστρέφει το κύρος, την αξιοπιστία και την αξιοπρέπεια των επιστημόνων και προσβάλλει την νοημοσύνη όλων, όχι μόνο εκείνων που θα υποχρεωθούν να παρακολουθήσουν τα… αλλαμπουρνέζικα σεμινάρια, αλλά κι εκείνων που δεν αντιδρούν προκειμένου να αποσυρθούν λόγω προχειρότητας και γελοιότητας. Λόγω των χαρακτηρισμών που περιέχουν για τους μαθητές!

Ενας/μια να πει “Όχι”….να παραιτηθεί σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τον ευτελισμό και την κοροϊδοποίηση της επιστήμης του.

Η φράση “έχει ντραπεί και η ντροπή” είναι μάλλον λίγη για να περιγράψει, όχι μόνο τα επιμορφωτικά σεμινάρια αλλά και πολλά άλλα ανδραγαθήματα της κυβέρνησης.

Αλλωστε τι την χρειαζόμαστε την Παιδεία και την επιστήμη στη χώρα όταν έχουμε άριστους στην κυβέρνηση και επιτελικό κράτος να μας κυβερνούν;

Τo tvxs.gr αναφέρει σχετικά:

«Γλέντι» έχει στηθεί στο Twitter για τον «πρωκτικό συγκρατητή», το «τακτοποιημένο φρικιό», τους «προβληματικούς μαθητές» ή τα ορθογραφικά λάθη που βρίσκονται στην εισαγωγική «επιμόρφωση», που απέστειλε το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) του υπουργείου Παιδείας σε περίπου 20.000 νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς.

Μετά το «Σκόιλ Ελικίκου» και το «Μέτζη του νέουκτη», η «επιμόρφωση» των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών είναι το νέο κυβερνητικό φιάσκο που συγκεντρώνει την προσοχή των social media.

Πέρα από την τραγελαφική διάσταση, η υπόθεση προκαλεί την οργή των εκπαιδευτικών, δεδομένου ότι υποχρεώνονται να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα εκτός ωραρίου, του οποίου το περιεχόμενο -εκτός του google translate- μπορεί κάλλιστα να χαρακτηρισθεί από αναχρονιστικό έως ρατσιστικό.

Ενδεικτικά, οι μαθητές χαρακτηρίζονται ως «προβληματικοί», «αναρχικοί», «πνεύματα αντιλογίας», τα σχολεία ως «καταυλισμοί στιγματισμένων», ενώ περιλαμβάνονται ασκήσεις που προωθούν επικίνδυνα στερεότυπα και καλούν τους εκπαιδευτικούς να χαρακτηρίσουν μαθητές/τριες με μόνο κριτήριο την εμφάνισή τους, καταργώντας κάθε σύγχρονη θεωρία της παιδαγωγικής επιστήμης. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο πρόεδρος του ΙΕΠ, Γιάννης Αντωνίου, έχει υποστηρίξει σε δηλώσεις του πως πρόκειται για «έργο για το οποίο δούλεψαν εκατοντάδες άνθρωποι και το οποίο δοκιμάστηκε και διορθώθηκε», σημειώνοντας ότι «αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα, θα το δούμε και θα το διορθώσουμε».

Σημειώνεται ότι οι εκπαιδευτικοί αναγκάζονται να παρακολουθήσουν την επιμόρφωση, βάσει της οποίας θα αξιολογηθούν, αφού η συμμετοχή τους σε αυτήν θα αποτελέσει στοιχείο του ατομικού τους φακέλου και επομένως της μονιμοποίησής τους αλλά και της δυνατότητας υπηρεσιακής εξέλιξης.

*Φράσεις που περιλαμβάνονται ως όροι ή ποιος ξέρει ακριβως ως τι άλλο στα επιμορφωτικά σεμινάρια που θα παρακολουθήσουν οι νεοδιόριστοι δάσκαλοι.

Mε πληροφορίες από το tvxs.gr

Δείτε επίσης