Η Cycladic ακυρώνει τις πτήσεις στο Αιγαίο-Ελλείψει slots αδυνατεί να πραγματοποιήσει τακτικά δρομολόγια σε Κυκλάδες και Δωδεκάνησα

Δημήτρης Δελεβέγκος|MoneyReview.gr

απο Cyclades Open

Καταρρέει το εγχείρημα της Cycladic για τακτικές πτήσεις μεταξύ των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων. Η εταιρεία σχεδίαζε να διασυνδέσει έξι νησιά των Κυκλάδων, όπως και τη Ρόδο και την Κρήτη, κατά τη φετινή θερινή περίοδο. Θα πρέπει όμως να περιορίσει τη δραστηριότητά της στην εκτέλεση ναυλωμένων πτήσεων (charter). Σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρεία έχει καταθέσει από τον περασμένο Οκτώβριο στον Εθνικό Οργανισμό Συντονισμού Πτήσεων αίτημα χορήγησης διαθέσιμου χρόνου χρήσης – χρονοθυρίδας (slot), το οποίο όμως δεν έχει ακόμη ικανοποιηθεί.

Μέχρι τις 24 Μαρτίου η Cycladic εκτελούσε τακτικές πτήσεις, κάνοντας χρήση της άδειας εκμετάλλευσης αερομεταφορέα (AOC) της εταιρείας ifly. Aπό τον Οκτώβριο μέχρι περίπου τα τέλη Μαρτίου, ελλείψει ζήτησης, δεν απαιτείται η χορήγηση slots για την πραγματοποίηση πτήσεων από τα συντονισμένα αεροδρόμια (όλα πλην του «Ελ. Βενιζέλος»). Γι’ αυτό η Cycladic κατέθεσε τον Οκτώβριο αίτημα για slots, με στόχο την εκτέλεση τακτικών πτήσεων τη θερινή περίοδο. Να διευκρινιστεί ότι για τις πτήσεις «εξ όψεως», όπως αυτές που εκτελούν τα μονοκινητήρια αεροσκάφη ή τα ελικόπτερα και είναι ναυλωμένες, οι αερομεταφορείς λαμβάνουν λίγες ημέρες πριν από την προγραμματισμένη ημερομηνία άφιξης εγκριτικό αριθμό στάθμευσης (PPR). Αντίθετα, για τις υπόλοιπες πτήσεις, τις «δι’ οργάνων» (τακτικές), απαιτείται η χορήγηση χρονοθυρίδας (slot). Τις προϋποθέσεις για τη χορήγηση slot ή PPR προβλέπει η αεροπορική διάταξη 4, η οποία είναι σε φάση τροποποίησης, με τη διαβούλευση της νέας να έχει ολοκληρωθεί στα τέλη του περασμένου Δεκεμβρίου.

Γιατί όμως δεν έχει ικανοποιηθεί το αίτημα της Cycladic για χορήγηση slots; «Ως Εθνικός Οργανισμός Συντονισμού Πτήσεων υιοθετούμε την υπάρχουσα αερολιμενική διάταξη 4, βάσει της οποίας δεν επιτρέπεται η χορήγηση slot σε πτήσεις VFR, δηλαδή εξ όψεως (σ.σ.: η Cycladic επιδιώκει να εκτελεί τακτικά δρομολόγια με μονοκινητήρια high wing turboprop Cessna Grand Caravan EX, που υπακούουν στους κανόνες των πτήσεων εξ όψεως). Αυτή η διάταξη βρίσκεται σε διαδικασία επικαιροποίησης και τροποποίησης. Ως ΕΟΣΠ έχουμε προτείνει η νέα αερολιμενική διάταξη να προβλέπει τη χορήγηση slots στις VFR πτήσεις εμπορικού χαρακτήρα», σημειώνει στην «Κ» ο πρόεδρος της ανεξάρτητης Αρχής, δρ Νικόλαος Λυμούρης.

Σύμφωνα με παράγοντες των αερομεταφορών, η χορήγηση slot σε πτήσεις εξ όψεως για τις οποίες βάσει του υφιστάμενου κανονισμού προβλέπεται μόνο εγκριτικός αριθμός στάθμευσης, ενδεχομένως να ήγειρε ζητήματα μη ισότιμης αντιμετώπισης των αεροπορικών, που έχουν ήδη δεσμευμένες χρονοθυρίδες. Το ζήτημα αποτελεί έως έναν βαθμό «γκρίζα ζώνη», δεδομένου ότι η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας δεν έχει εκδώσει ακόμη τη νέα αερολιμενική διάταξη.

Την ίδια στιγμή, πηγές της αγοράς υποστηρίζουν ότι η ΑΠΑ είναι υποστελεχωμένη. Μετά το διαχωρισμό της από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), τα έμπειρα στελέχη της τελευταίας δεν επέδειξαν ενδιαφέρον να καλύψουν τις περισσότερες από 60 κενές θέσεις σε σύνολο 172 της ΑΠΑ. Το κενό επιχειρείται να καλυφθεί με διάταξη σε πρόσφατο νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης. «Λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι δεν υπήρχε έντονο ενδιαφέρον από τους υπαλλήλους της ΥΠΑ., προβλέπεται αύξηση των θέσεων που μπορούν να καλυφθούν από όλους τους φορείς της Γενικής Κυβέρνησης, πάντα μέσω των τελικών πινάκων αξιολόγησης» σημειώνει η διάταξη.

Παραμένει όμως, άγνωστο εάν οι υπάλληλοι φορέων της Γενικής Κυβέρνησης με αντικείμενο που δεν έχει σχέση με την αεροναυτιλία, θα μπορούσαν επαρκώς να στελεχώσουν θέσεις που απαιτούν εξειδικευμένη κατάρτιση.

Πηγή:moneyreview.gr

📸Ross Parmly/Unsplash

Δείτε επίσης