Νάξος-Κυκλάδες: Πλήρης αναβάθμιση του αεροδρομίου της Νάξου

απο Cyclades Open

Ένα εργο που θα αλλάξει την εικόνα του αεροδρομίου της Νάξου και του νησιού γενικότερα, μπήκε στην τελική ευθεία, καθώς υπεγράφη το πολύ σημαντικό έργο της αναβάθμισης του αεροδρομίου που αναμένεται να αυξήσει τη δυναμικότητα του, σχεδόν στο τριπλάσιο, με στόχο να προσεγγίζει καθημερινά περισσότερους επισκέπτες, και ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες.

Όπως αναφέρει η εφημερίδα “Κοινή Γνώμη” η υπογραφή της σύμβασης πραγματοποιήθηκε στα γραφεία του Υπουργείου Υποδομών στις 8 Μαΐου, με το έργο να χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη».

Η ολοκλήρωση του έργου θα πραγματοποιηθεί μέσω του νέου ΕΣΠΑ 2021-2027 και ο προϋπολογισμός θα αγγίξει τα 22 εκ. ευρώ.

Δ. Λιανός: “Ήταν ένας στόχος σημαντικός, ο οποίος μπήκε πλέον σε τροχιά υλοποίησης”

Ο δήμαρχος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, Δημήτρης Λιανός, μίλησε στην “Κοινή Γνώμη” για το σπουδαίο έργο της αναβάθμισης του αεροδρομίου και στάθηκε στο πόσο σημαντικό είναι αυτό, για το νησί της Νάξου, λέγοντας μεταξύ άλλων, ότι “είναι ένα πολύ σημαντικό έργο πνοής το οποίο έλειπε από τη Νάξο, που είναι το μεγαλύτερο νησί των Κυκλάδων. Ένα σπουδαίο έργο για το νησί μας και ιδιαίτερα για την τοπική κοινωνία, γιατί με την επέκταση του αεροδρομίου, αυτό θα γίνει ασφαλέστερο στη χρήση του. Επίσης, βελτιώνονται κατά πολύ οι δυνατότητές του. Για εμάς ήταν ένας στόχος σημαντικός ο οποίος μπήκε πλέον σε τροχιά υλοποίησης, μετά και την υπογραφή της σύμβασης με την ανάδοχο εταιρεία. Αν όλα πάνε καλά, βάσει χρονοδιαγράμματος, σε δύο χρόνια από σήμερα, θα έχει ολοκληρωθεί το έργο”.

Την ίδια ώρα, ο κ. Λιανός μίλησε και για τα πρακτικά οφέλη από την επέκταση του αεροδρομίου, τονίζοντας ότι, “θα τριπλασιαστεί η κίνηση του αεροδρομίου.  με βάση τις μελέτες που υπάρχουν. Θα τριπλασιαστεί καθώς θα έρχονται μεγαλύτερα αεροσκάφη. Στις προδιαγραφές που θα έχει το νέο αεροδρόμιο θα μπορούμε να υποδεχόμαστε αεροσκάφη μέχρι 78 θέσεις, αλλά όπως και στην Πάρο, θα μπορούν φυσικά να προσγειώνονται και κάποια αεροσκάφη από το εξωτερικό, αλλά αυτά θα τα δούμε στην πορεία”.

Επεκτείνεται και το κτήριο του αεροδρομίου

Κλείνοντας την επικοινωνία μας, ο κ. Λιανός, θέλησε να μιλήσει για ένα ακόμα σημαντικό έργο που θα γίνει στο αεροδρόμιο της Νάξου και δεν αναφέρεται στις ήδη γνωστές εργασίες, και έχει να κάνει με τον χώρο αναμονής του αεροδρομίου που αναβαθμίζεται και μεγαλώνει. Χαρακτηριστικά, ανέφερε ότι: “Το Υπουργείο Υποδομών έχει ήδη σχεδιάσει  και θα δημοπρατήσει, τη μελέτη που αφορά, στην κατασκευή και την επέκταση του υφιστάμενου κτηρίου, κατά 2.100 τετραγωνικά μέτρα. Θα αναβαθμιστεί ο πύργος ελέγχου, οι αίθουσες αναμονής, και θα μπορούν να υπάρξουν και καταστήματα. Αυτό το έργο είναι εκτός των 14 εργασιών που έχουν ήδη ανακοινωθεί, καθώς είναι κάτι πολύ καινούργιο. Στην ουσία δεν γίνεται μόνο η επέκταση του αεροδρομίου αλλά άμεσα δημοπρατείται και η επέκταση του κτηρίου.”

Το αντικείμενο του έργου και οι αναγκαίες εργασίες

Αντικείμενο της σύμβασης είναι η επέκταση-βελτίωση του πεδίου ελιγμών του Κρατικού Αερολιμένα Νάξου. Περιλαμβάνει δύο βασικά υποέργα της ενταγμένης πράξης στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» (Ε.Π. ΥΜΕΠΕΡΑΑ).

Το 1ο και μεγαλύτερο υποέργο, περιλαμβάνει 14 σημαντικές εργασίες, οι οποίες είναι:

1. Επέκταση του διαδρόμου (Runway) προς νότο κατά 300 m, σε περιοχή που πρόκειται να απαλλοτριωθεί, έτσι ώστε ο διάδρομος να αποκτήσει καθαρό μήκος 1.199 m και 30 m πλάτος.

2. Διαμόρφωση πλευρικών ζωνών ασφαλείας στο επεκτεινόμενο τμήμα του διαδρόμου σε πλάτος 40m εκατέρωθεν του άξονα του διαδρόμου.

3. Διαμόρφωση ακραίας ζώνης ασφαλείας του διαδρόμου μήκους 60 m μετά το πέρας του επεκτεινόμενο τμήμα του διαδρόμου.

4. Διαμόρφωση ζώνης ασφαλείας (RESA) μετά το τέλος της νέας νότιας ακραίας ζώνης ασφάλειας του διαδρόμου μήκους 90 m.

5. Διαπλάτυνση του υφιστάμενου τροχοδρόμου από 15m σε 18m και διαμόρφωση εκατέρωθεν ερεισμάτων πλάτους 3,50m (Taxiway 2).

6. Κατασκευή δύο νέων συνδετήριων τροχοδρόμων, εκ των οποίων ο ένας βόρεια του υφιστάμενου τροχόδρομου, ενώ ο δεύτερος νότια του υφιστάμενου πλάτους 18m με εκατέρωθεν ερείσματα πλάτους 3,50m (Taxiways 1 & 3).

7. Κατασκευή πέλματος στροφής (turn pad) για την αναστροφή των αεροσκαφών μετά το τέρμα του επεκτεινόμενου τμήματος του διαδρόμου. Στο άλλο άκρο του διαδρόμου ο κύκλος στροφής που είναι πλησιέστερος στο τέρμα του διαδρόμου θα χρησιμοποιείται σαν περιοχή turn pad.

8. Επέκταση του δαπέδου στάθμευσης αεροσκαφών κατά 80m βόρεια και κατά 40m νότια, ήτοι κατά 6.000m2 (Apron).

9. Εκσυγχρονισμός και αναβάθμιση του υφιστάμενου πεδίου ελιγμών (διαδρόμου, τροχοδρόμου και δαπέδου).

10. Κατασκευή των απαραίτητων υδραυλικών έργων αποστράγγισης-αποχέτευσης ομβρίων υδάτων.

11. Κατασκευή εσωτερικής περιμετρικής οδού του αεροδρομίου, συνολικού μήκους 3.000m περίπου και πλάτους 5,00m.

12. Κατασκευή περίφραξης στα όρια της απαλλοτριωμένης περιοχής και αντικατάσταση της υφιστάμενης στο δυτικό όριο του αεροδρομίου στην περιοχή που εφάπτεται της λίμνης.

13. Αντικατάσταση της υπάρχουσας εγκατάστασης φωτοσήμανσης φορητού τύπου, με νέα μόνιμου τύπου και επέκταση αυτής στο νέο τμήμα του διαδρόμου, στους νέους τροχοδρόμους και στο νέο τμήμα του δαπέδου στάθμευσης αεροσκαφών, με την εγκατάσταση φωτιστικών διαδρόμου, τροχοδρόμων, PAPIS, RTILS κ.λπ. Στο υφιστάμενο δάπεδο στάθμευσης α/φ και στην επέκτασή του θα εγκατασταθούν νέες Η/Μ εγκαταστάσεις ηλεκτροφωτισμού.

14. Ανακαίνιση του υφιστάμενου οικίσκου φωτοσήμανσης και εγκατάσταση νέου Η/Μ εξοπλισμού (σταθεροποιητές έντασης, πίνακες, κατανεμητές, Η/Ζ, κ.λ.π).

Στο 2ο υποέργο, περιλαμβάνεται, η κατασκευή εξωτερικής οδού μήκους 586m στο Ν.Δ. τμήμα της επέκτασης του διαδρόμου για την αποκατάσταση των θιγόμενων, από την επέκταση του δ/δ, υφιστάμενων οδικών προσβάσεων, εντός της απαλλοτριωθείσας έκτασης του αεροδρομίου με τα απαραίτητα υδραυλικά έργα αποστράγγισης-αποχέτευσης ομβρίων υδάτων.

Ο ανάδοχος, ο προϋπολογισμός και ο χρόνος παράδοσης 

Ανάδοχος των έργων ανέλαβε η Ελληνική Υδροκατασκευή, με το αρχικό ποσό για την εργολαβία να ανέρχεται σε 22 εκατ. ευρώ. Η Ελληνική Υδροκατασκευή ήταν τελικά η εταιρεία που κυριάρχησε ανάμεσα σε συνολικά τέσσερα σχήματα που κατέθεσαν προσφορές. Η διάρκεια της σύμβασης έχει οριστεί σε 24 μήνες και αυτό σημαίνει, πως αν όλα κυλήσουν βάσει προγράμματος, το αναβαθμισμένο αεροδρόμιο θα είναι έτοιμο μέσα στο 2025.

Πηγή: Koinignomi.gr

Δείτε επίσης