ChatGPT, Metaverse, Blockchain: Πώς επιδρά η τεχνολογική καινοτομία στον ταξιδιωτικό τομέα

απο Cyclades Open

Η Caroline Bremner από την Euromonitor International αναφέρθηκε στις δυνατότητες ανάπτυξης του metaverse, ενώ η Leila Summer, διευθύνουσα σύμβουλος της PlayToChange, εξήγησε πώς το ChatGPT μπορεί να προτείνει μια ταξιδιωτική διαδρομή μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα.

Ο καθηγητής Dr. Alexander Knauer από το Blockchain Competence Center του κολεγίου Hochschule Mittweida, εξήγησε ότι, αν και οι τεχνολογίες blockchain βρίσκονται σήμερα στη φάση της δημοσιοποίησης, θα χρειαστούν δύο έως τέσσερα χρόνια πριν από την πρακτική χρήση τους στον ταξιδιωτικό τομέα, γεγονός που καθιστά σκόπιμο την εξοικείωση του κλάδου με αυτές από τώρα.

Το metaverse, ένας εικονικός τρισδιάστατος κόσμος στον οποίο ο καθένας, ως avatar, μπορεί να μετακινείται απεριόριστα από το ένα μέρος στο άλλο, προσφέρει τεράστιες δυνατότητες, σύμφωνα με την Caroline Bremner.

“Όσον αφορά τις συναλλαγές πληρωμών, τα προγράμματα επιβράβευσης πελατών και τις ταξιδιωτικές επιχειρήσεις, αντιμετωπίζουμε μεγάλες αναταραχές”, δήλωσε η κα. Bremner. Επισήμανε ότι τα Μπαρμπάντος εκπροσωπούνται ήδη από πρεσβεία στο metaverse και ότι πόλεις όπως η Σεούλ και το Ελσίνκι επενδύουν σε αυτή τη νέα τεχνολογία.

Σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις, η επιλογή και η εκ των προτέρων εμπειρία προορισμών θα μπορούσε να γίνει η δεύτερη πιο διαδεδομένη μορφή του metaverse, μετά το gaming.

Ορισμένα ξενοδοχεία και αεροπορικές εταιρίες εργάζονται ήδη με έννοιες metaverse και, μόλις γίνουν διαθέσιμες νέες μορφές γυαλιών δεδομένων και δίκτυα 6G υψηλής απόδοσης, η κα. Bremner προβλέπει ότι η τεχνολογία θα “απογειωθεί” πραγματικά, με την Ασία να δίνει τον ρυθμό.

Αυξημένη η χρήση του ChatGPT

Από τον Νοέμβριο του 2022 ο αριθμός των ανθρώπων που χρησιμοποιούν το ChatGPT έχει αυξηθεί σημαντικά, σύμφωνα με την Leila Summer. Η νέα τεχνολογία Τεχνητής Νοημοσύνης κερδίζει την αποδοχή πρώτα απ’ όλα επειδή καθιστά δυνατή τη συνομιλία με έναν υπολογιστή σχεδόν σαν να ήταν άνθρωπος. Δεύτερον, παρέχει απλή πρόσβαση σε πληροφορίες, με πρωτοφανή ταχύτητα, και επιπλέον οι υποκείμενοι αλγόριθμοι μαθαίνουν συνεχώς. “Θα συνεχίσει να επεκτείνεται και έχει τη δυνατότητα να διαταράξει τον τρόπο με τον οποίο εργαζόμαστε”, τόνισε η κα. Summer.

Ωστόσο, το ChatGPT θα πρέπει να αντιμετωπίζεται λιγότερο ως απειλή για τις θέσεις εργασίας, και περισσότερο ως “ενισχυτής” και “πόρος”.

Το ChatGPT θα μπορούσε να βοηθήσει στη σύνταξη μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, στη μείωση της διάρκειας των αναρτήσεων σε ιστολόγια και στην προετοιμασία περιγραφών προϊόντων.

Αυτή η μορφή τεχνητής νοημοσύνης είναι επίσης ικανή να προτείνει ένα ταξιδιωτικό δρομολόγιο μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα. Αυτό θα μπορούσε να ωφελήσει τους τελικούς χρήστες και, φυσικά, τα ταξιδιωτικά γραφεία και τους τουριστικούς πράκτορες.

Πηγή: Χρήμα & Τουρισμός

Δείτε επίσης