Σίφνος: Το πρόγραμμα τουριστικής προβολής για το 2022

απο Cyclades Open

Με δράσεις που στοχεύουν στη συνέχιση της επιτυχημένης πορείας της Σίφνου στην τουριστική αγορά, διατηρώντας τον μοναδικό χαρακτήρα της, αναμένεται να πραγματοποιηθεί η τουριστική προβολή του νησιού για το 2022.

Το πρόγραμμα δράσεων τουριστικής προβολής για το νέο έτος εγκρίθηκε ομόφωνα από το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Σίφνου, έπειτα από σχετική εισήγηση και παροχή διευκρινίσεων προς το Σώμα, από τον εκπρόσωπο της εταιρείας συμβούλων τουριστικής προβολής, με την οποία συνεργάζεται ο Δήμος.

Το συνολικό πρόγραμμα, αφορά σε δαπάνες ύψους περίπου 67.000 ευρώ, ωστόσο τα οριστικά ποσά θα εξειδικεύονται και θα αναπροσαρμόζονται ανάλογα με τις δυνατότητες του προϋπολογισμού και τις ανάγκες που θα προκύπτουν, καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.

Συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις

Σύμφωνα με τη σχετική εισήγηση, η οποία επίσης ομόφωνα «πέρασε» και από την Επιτροπή Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής Σίφνου, «το 2021 παρέμεινε μία προβληματική τουριστική χρονιά λόγω τη πανδημίας που όμως είχε θετική έκβαση για τον τουρισμό. Ανοίγοντας το κεφάλαιο 2022, οι εμπειρογνώμονες μιλούν για μία νέα τουριστική σεζόν, βελτιωμένη σε σχέση με το 2021 ωστόσο με πολλά ακόμη εμπόδια. Με αυτά ως δεδομένα, χρειάζονται προσεκτικές κινήσεις σε επίπεδο τουριστικής προβολής καθώς δεν υπάρχει ακόμη η “πολυτέλεια” να επανέλθει η παγκόσμια οικονομία σε μία κανονικότητα. Λόγω των ειδικών συνθηκών και των μέτρων τήρησης της ασφάλειας, επηρεάζονται εύλογα και οι μέθοδοι τουριστικής προβολής, ωστόσο η ανάγκη για την ανάδειξη του προορισμού αποτελεί αίτημα επιτακτικό».

Στο πλαίσιο των δράσεων, προτάθηκε η συμμετοχή του Δήμου Σίφνου σε τέσσερις διεθνείς εκθέσεις τουρισμού του 2022 υπό την «ομπρέλα» της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, ώστε να εξοικονομούνται πόροι και να διασφαλίζεται μεγαλύτερη συνοχή. Εάν τελικά οι συγκεκριμένες εκθέσεις δεν πραγματοποιηθούν λόγω της πανδημίας, τότε θα αναζητηθούν είτε εναλλακτικές εκθεσιακές λύσεις, είτε θα προτιμηθούν οι εικονικές – virtual εκδοχές τους, εφόσον και η ΠΝΑΙ θα παρέχει τη σχετική δυνατότητα συμμετοχής. Λαμβάνονται υπόψη αγορές ενδιαφέροντος που αποτελούν βασικές «δεξαμενές» του Ελληνικού Τουρισμού όπως Αγγλία, Γαλλία, Ιταλία και Γερμανία, αλλά και αγορές που εμφανίζουν ιδιαίτερη δυναμική το τελευταίο διάστημα όπως Βέλγιο, Ισραήλ και Σκανδιναβία. Η επιλογή των εκθέσεων διαμορφώνεται βάσει των εκθέσεων που επέλεξε να συμμετάσχει σε προηγούμενες χρονιές η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου παρέχοντας δωρεάν χώρο στους Δήμους των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων και βάσει του νέου προγράμματος εκθέσεων του ΕΟΤ που πιθανώς να ακολουθήσει εν μέρει και η Περιφέρεια. Ωστόσο λόγω των ειδικών συνθηκών που επιβάλλει η πανδημία ενδέχεται να γίνουν αλλαγές στο πρόγραμμα της Περιφέρειας και γενικά στην τελική επιλογή των εκθέσεων.

Δημοσιογραφική προβολή

Επιπλέον θα διερευνώνται ειδικές ενέργειες δημοσίων σχέσεων, φυσικές (παρουσιάσεις, roadshows, workshops κλπ) ή εικονικές – ψηφιακές (πχ webinars, διαδικτυακές παρουσιάσεις κλπ), ανάλογα με τις ειδικές συνθήκες. Το πλεονέκτημα επιλογής αυτού του είδους των ενεργειών δημοσίων σχέσεων είναι η στοχευμένη προσέγγιση σε επιλεγμένο κοινό επαγγελματιών, δημοσιογράφων, bloggers, εκπροσώπων φορέων που συμμετέχουν στη δράση προκειμένου να ενημερωθούν είτε αποκλειστικά για τον προορισμό είτε για μικρή ομάδα περιοχών, ανάλογα με τη φύση της ενέργειας.

Παράλληλα, σύμφωνα με τη σχετική εισήγηση, ειδική φροντίδα θα υπάρξει για την φιλοξενία ξένων δημοσιογράφων και καλεσμένων και γενικότερα για την πραγματοποίηση ταξιδιών εξοικείωσης του προορισμού που αποτελούν μία εκ των πλέον αποδοτικών σύγχρονων τρόπων προβολής. Ειδικά στην εποχή του Covid-19, οι δημοσιογραφικές αποστολές εξυπηρετούν μια πρόσθετη χρησιμότητα που αφορά στην «αυτοψία» των ασφαλών και ποιοτικών υπηρεσιών του προορισμού. Το σκεπτικό είναι να προσκληθούν έγκριτοι δημοσιογράφοι από αγορές ενδιαφέροντος για τη Σίφνο, με την κάλυψη δαπανών αεροπορικών μετακινήσεων, φιλοξενιών κλπ (θα γίνει προσπάθεια για αποφυγή των δαπανών αεροπορικών εισιτηρίων). Οι συμμετέχοντες θαέχουν τη δυνατότητα να βιώσουν την εμπειρία και να τη μεταδώσουν μέσα από άρθρα σε επιλεγμένα ΜΜΕ.

Συγκεκριμένα για το 2022, ο Δήμος προτίθεται να προσκαλέσει ή να φιλοξενήσει δημοσιογράφους ή ανθρώπους εγχώριων και ξένων ΜΜΕ σε συνεργασία με την ΠΝΑΙ, τα γραφεία του ΕΟΤ και την εταιρεία συμβούλων.

Δημιουργία φωτογραφικού υλικού και παραγωγή βίντεο

Η εικόνα και η κίνηση εξελίσσονται πλέον σε ισχυρό εργαλείο του τουρισμού και της προβολής προορισμών, ειδικά εν καιρώ πανδημίας που το νοερό ταξίδι σε μία άλλη πραγματικότητα αποτελεί σημαντική διέξοδο για τον καθένα.

Στο πλαίσιο αυτό, το πλούσιο φωτογραφικό υλικό θα διατεθεί για την ανάδειξη της Σίφνου στα social media, σε αφιερώματα διαδικτυακών και έντυπων μέσων, συνεργασίες με φορείς κ.τ.λ. Το φωτογραφικό υλικό θα πρέπει να περιλαμβάνει τοπία, ειδικές μορφές τουρισμού κ.τ.λ. και θα πρέπει να παραδοθεί στο Δήμο σε υψηλή ανάλυση καθώς και να παραχωρηθούν τα copyrights για κάθε χρήση.

Επιπλέον, όπως επιτυχώς έχει κινηθεί ο Δήμος Σίφνου στο παρελθόν, η παραγωγή νέων βίντεο σύντομης διάρκειας, μοντέρνας αισθητικής και γρήγορης σκηνοθεσίας, διανθισμένων με έξυπνα συνθήματα μπορούν να προκαλέσουν δημοσιότητα και να χρησιμοποιηθούν ποικιλοτρόπως π.χ. στα Μ.Μ.Ε., ενημέρωση των Γραφείων Ε.Ο.Τ κ.λπ.

Social media και συνέχιση της συνεργασίας με εξειδικευμένους συμβούλους

Και για το 2022 προβλέπεται η ανάπτυξη και ετήσια διαχείριση λογαριασμών σε Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (Facebook, Instagram, Youtube, Twitter, Pinterest, Τumblr). Ειδικά σε περίοδο πανδημίας, που η απόσταση αποτελεί το «κλειδί» για το μετριασμό της πανδημίας, η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αυξήθηκε εντυπωσιακά και άρα η διατήρηση της συστηματικής επικοινωνίας στα social media, θα αποτελεί αξιόλογη «πύλη» επαφής με το ταξιδιωτικό κοινό.

Ταυτόχρονα, και προκειμένου να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά ο Δήμος Σίφνου τις προκλήσεις που προκύπτουν και ειδικά στη σημερινή εποχή που οι ανατροπές σε όλα τα επίπεδα είναι στην ημερήσια διάταξη, αποφασίστηκε η διατήρηση της συνεργασίας με εξειδικευμένη εταιρία συμβούλων Τουριστικού μάρκετινγκ που θα στηρίξει το Δήμο σε ένα εύρος πεδίων όπως Ανάλυση Τουριστικού προορισμού, Ανάλυση στρατηγικής, Συμβουλευτική υποστήριξη σε δράσεις προβολής και άλλα παρεμφερή πεδία.

Στοχευμένες δράσεις προώθησης

Τέλος, προγραμματίζεται προωθητική δράση σε αγορά ενδιαφέροντος του εξωτερικού και του εσωτερικού, είτε μέσω προβολής σε υπαίθρια ή εξωτερικά μέσα και κεντρικούς χώρους, πχ πλατείες, πολυχώροι, συνεδριακοί/ εκθεσιακοί χώροι του Μετρό, εμπορικά κέντρα, είτε μέσω διαφήμισης σε διεθνή/ εγχώρια τουριστικά έντυπα, τηλεοπτικά μέσα, ραδιόφωνο, ιστοσελίδες, καθώς επίσης και τουριστικές δράσεις μέσω παρουσίασης παραδοσιακών χορών – εθίμων και προϊόντων της Σίφνου στην Ελλάδα.

Στο πλαίσιο των γενικών δράσεων τουριστικής προβολής, εγκρίθηκε η δημιουργία νέου εντύπου ή άλλου προωθητικού υλικού με το νέο τουριστικό λογότυπο και σύνθημα του Δήμου, μεταφράσεις, προμήθεια αναμνηστικών και προωθητικών αντικειμένων για τη διανομή τους σε τουριστικές εκθέσεις και τη διάθεση σε προσκεκλημένους δημοσιογράφους και επίσημους επισκέπτες, μεταφορές τουριστικού – προωθητικού υλικού, άλλες απρογραμμάτιστες δράσεις κ.ά.

Πηγή: Κοινή Γνώμη/Ευαγγελία Κορωναίου

Δείτε επίσης