Σύρος: Οριστικοποιήθηκε η τουριστική ταυτότητα του νησιού-Νέο λογότυπο

απο Cyclades Open

Νέο ξεκίνημα στον παγκόσμιο τουριστικό “χάρτη” κάνει η Σύρος, έχοντας αποκτήσει πλέον οριστικά τη νέα εικαστική – τουριστική ταυτότητά της, προκειμένου να βαδίσει οργανωμένα στην ανάπτυξη του τόπου και να προσελκύσει τουρισμό, ο οποίος θα φέρει όφελος στις επιχειρήσεις του νησιού.

Το νέο τουριστικό λογότυπο το οποίο θα συνοδεύει την προβολή και προώθηση της Σύρου προσεχώς αποτυπώνει τους δύο λόφους του νησιού, με έναν σύγχρονο τρόπο, ο οποίος έρχεται να αφηγηθεί τον χαρακτήρα της πρωτεύουσας των Κυκλάδων.

Το συγκεκριμένο λογότυπο που προκρίθηκε τελικά και ψηφίστηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο διαφοροποιήθηκε από την πρόταση της Τουριστικής Επιτροπής, η οποία είχε προκρίνει την πρώτη πρόταση που είχε καταθέσει η Toposophy και αποτύπωνε το αρχικό γράμμα της Σύρου στην αγγλική γλώσσα (S) με τα στοιχεία του νησιού πάνω σε αυτό.

Ωστόσο, οι φορείς και οι πολίτες που ψήφισαν στην ανοικτή διαδικτυακή ψηφοφορία σε ποσοστό σχεδόν 90% προτίμησαν και επέλεξαν το λογότυπο που αποτυπώνει τους δύο λόφους, γεγονός που διαμόρφωσε και την τελική εισήγηση στο Δημοτικό Συμβούλιο.

Άκρως σημαντικό είναι το γεγονός πως τη νέα τουριστική ταυτότητα θα την υιοθετήσει το νησί και όλοι οι επαγγελματίες στον κλάδο της φιλοξενίας και της εστίασης και ως εκ τούτου, πρέπει να την “αγκαλιάσουν”, υιοθετώντας την σε κάθε ενέργειά τους.

Υπενθυμίζεται πως το νέο λογότυπο προέκυψε από τις συμβατικές υποχρεώσεις της Toposophy και συνδέεται άμεσα με το στρατηγικό σχέδιο πενταετίας που εκπονείται από την εταιρεία συμβούλων, για τη Σύρο.

Αντιδήμαρχος Τουρισμού: Το νέο λογότυπο θα συστήνει τη Σύρο για την επόμενη 5ετια

Αναφερόμενος στη νέα εικαστική – τουριστική ταυτότητα για τη Σύρο, ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού, Παναγιώτης Κουταβάς εξήγησε πως θα συνοδεύει το νησί τουλάχιστον για τα επόμενα 5 έτη, διάρκεια που θα έχει και το στρατηγικό σχέδιο.

“Είναι μία πολύ σημαντική απόφαση και επιλογή αυτή που καλούμαστε να πάρουμε σήμερα καθώς το σχέδιο του λογοτύπου που θα επικρατήσει θα είναι αυτό που θα χαρακτηρίζει τη Σύρο για την επόμενη πενταετία, όσο είναι και η διάρκεια που έχει ο στρατηγικός σχεδιασμός ο οποίος εκπονείται” ανέφερε χαρακτηριστικά, υπενθυμίζοντας παράλληλα πως είχαν γνωστοποιηθεί εξ αρχής και οι δύο προτάσεις της Toposophy για το νησί, από τις οποίες τελικώς προκρίθηκε από τη συντριπτική πλειοψηφία των συμμετεχόντων η πρόταση Β, αυτή των δύο λόφων.

“Θέλω να επισημάνω ότι είχαμε στείλει τα δύο λογότυπα και την ανάλυση αυτών στους φορείς του νησιού. Όπως μπορείτε να δείτε το λογότυπο Β (με τους δύο λόφους) επικρατεί σε πάρα πολύ υψηλό ποσοστό που κυμαίνεται από 80% έως 90% στις απόψεις των φορέων. Δηλαδή και η Τερψιχόρη, ο Εμπορικός Σύλλογος και τα καταλύματα, όλοι αυτοί σε ένα ποσοστό σχεδόν 90% και προτείνουν για χρήση το λογότυπο Β” πρόσθεσε, σημειώνοντας πως, “θέλαμε να ανοίξουμε τη διαδικασία στον κόσμο ούτως ώστε να επιλέξει κι αυτός και κυρίως όσοι δραστηριοποιούνται στον τουρισμό γιατί είναι ένα λογότυπο που δεν είναι μόνον του Δήμου και δεν θα αφορά μόνο τις δημοτικές υπηρεσίες και τον τουρισμό, αλλά θα αφορά και τους ίδιους. Οπότε θεωρήσαμε ότι πρέπει να το ανοίξουμε γιατί είναι κάτι που και εκείνοι πρέπει να αγκαλιάσουν και να υιοθετήσουν ούτως ώστε αυτό να χαρακτηρίζει το νησί από εδώ και πέρα”.

Παρακάτω ο κ. Κουταβάς εξήγησε πως, “Με την επιλογή που θα κάνουμε σήμερα θα αναγκαστούμε να προχωρήσουμε και σε νέα έντυπα φυλλάδια, να ανανεώσουμε τα site μας και τις υπηρεσίες μας εν γένει” γνωστοποιώντας ουσιαστικά τη συνολική ανανέωση της τουριστικής εικόνας της Σύρου.

Φθάνοντας στην εισήγησή του, ο ίδιος υπενθύμισε τη διαφορετική άποψη της Τουριστικής Επιτροπής, καταλήγοντας όμως πως, η πρόταση προς το Δημοτικό Συμβούλιο είναι αυτή που θέλει η πλειοψηφία του κόσμου.

“Οπότε έχετε και την απόφαση της Τουριστικής Επιτροπής η οποία προς μεγάλη έκπληξη προτίμησε το πρώτο λογότυπο από τα δύο προτεινόμενα από την εταιρεία. Η δική μου εισήγηση σήμερα θα είναι να ταυτίσουμε το νησί μας με το δεύτερο λογότυπο καθώς αυτό είναι αυτό το οποίο προτιμούν σε ένα πολύ μεγάλο ποσοστό οι φορείς και οι επιχειρηματίες αλλά και ο κόσμος που ψήφισε. Θέλω να πιστεύω ότι θα είναι ένα λογότυπο που θα ταξιδέψει παντού το νησί μας και θα φέρει όσο το δυνατόν μεγαλύτερη επισκεψιμότητα” δήλωσε, κλείνοντας την αρχική τοποθέτησή του.

Αντιπολίτευση: Ζητήθηκε σταθερότητα στην τουριστική ταυτότητα

Κοινή παρατήρηση της μείζονος και ελάσσονος μειοψηφίας του Δημοτικού Συμβουλίου αποτέλεσε η ανάγκη για απόκτηση μίας σταθερής ταυτότητας για το νησί όσον αφορά την τουριστική πορεία του, καθώς ο Δήμος την τελευταία δεκαετία έχει αλλάξει περί τις τέσσερις φορές τουριστικό λογότυπο.

“Ουσιαστικά η Τουριστική Επιτροπή ήταν εκείνη που διαφοροποιήθηκε από τη γενικότερη προτίμηση όπως προέκυψε από τον Σύλλογο Τουριστικών Καταλυμάτων, από τον Εμπορικό Σύλλογο αλλά και από την ευρεία διαδικτυακή ψηφοφορία που σε συντριπτικό ποσοστό – περίπου 85% – συντάχθηκαν όλοι με το λογότυπο Β. Είδα ότι και στην απόφαση της Τουριστικής Επιτροπής υπήρχαν διιστάμενες απόψεις. Ουσιαστικά ήταν κατά πλειοψηφία η απόφαση. Και ο ένας από τους δύο δικούς μας εκπροσώπους στην Τουριστική Επιτροπή αν και ψήφισε λευκό, δήλωσε δημόσια ενώπιον των μελών ότι αν ψήφιζε, θα ψήφιζε την επιλογή Β. Κι εμείς προς την Β επιλογή προσανατολιζόμαστε και θα το στηρίξουμε” ανέφερε ένας εκ των συμβούλων της μείζονος αντιπολίτευσης, ενώ ο επικεφαλής της παράταξης “Η Σύρος που αξίζουμε”, Αλέξης Αθανασίου τόνισε πως το νησί έχει ανάγκη από σταθερότητα στο τουριστικό προφίλ του.

“Και στις προτάσεις που καταθέσαμε στη διαβούλευση για τον τουρισμό τις οποίες τις γνωρίζει ο Αντιδήμαρχος και είναι προς τιμήν του που απ΄ ό,τι καταλαβαίνω το παίρνει και πάνω του το θέμα, είπαμε το εξής σε μία από τις προτάσεις μας. Καλό είναι όταν αλλάζει ο σύμβουλος ή οι δημοτικές Αρχές ή τέλος πάντων όποιος και να έρθει νέος και να μας συμβουλεύει για τον τουρισμό, καλό είναι να μην αλλάζουμε το λογότυπο. Βέβαια το λογότυπο Β προσομοιάζει πολύ στο παλαιότερο λογότυπο που είχε ψηφιστεί την προηγούμενη περίοδο και έχει χρησιμοποιηθεί από τον Δήμο, από τις συνεργασίες μας με την Περιφέρεια, με όλους τους φορείς, τους ίδιους τους επιχειρηματίες και είναι άσχημο να ερχόμαστε τώρα και να το αλλάζουμε, διότι αν κάποιος επιχειρηματίες έχει βγάλει για παράδειγμα κάρτες με αυτό το λογότυπο είναι κρίμα να τις πετάξουμε στον κάλαθο των αχρήστων” ανέφερε σχετικά, σημειώνοντας πως, “Παρόλα αυτά το Β προσομοιάζει με το παλαιό λογότυπο. Είναι η γνωστή η Σύρος με τους δύο λόφους και γι αυτό είμαστε κι εμείς υπέρ του Β”.

Ο κ. Αθανασίου τόνισε βέβαια πως θα επιθυμούσε μία καλύτερη τεκμηρίωση από την Toposophy.

Σε ανάλογο μήκος κύματος κινήθηκε και η παράταξη “Πρώτα η Σύρος” με τον εκπρόσωπό της να επισημαίνει πως συμφωνεί με την ανάγκη σταθεροποίησης της τουριστικής ταυτότητας του νησιού, υπενθυμίζοντας μάλιστα τα ακόλουθα.

“Σε προηγούμενη Τουριστική Επιτροπή υπήρξαν διάφορες αντιδράσεις στο προηγούμενο λογότυπο. Σε εκείνη την Τουριστική Επιτροπή δεν το είχαμε ψηφίσει. Δεν νομίζω ότι το σημερινό προσομοιάζει. Αισθητικά είναι πολύ ανώτερο από αυτό που έχουμε σήμερα. Συμφωνούμε σε ένα θέμα με την παράταξη της μείζονος αντιπολίτευσης. Επειδή έχουμε μία διαδικασία με αλλαγές και των λογοτύπων και του brand name από το 2013, 2016, 2017 και φθάνουμε σήμερα στο 2022, κάποια στιγμή θα πρέπει να φτιάξουμε πραγματικά ένα λογότυπο και νομίζω ότι αυτό εδώ είναι καλό”. Ο ίδιος ο σύμβουλος ανέφερε τέλος πως, “Θα πρέπει να το κρατήσουμε για κάποια χρόνια έτσι ώστε και να εδραιωθεί στη συνείδηση του κόσμου αλλά και να μην δημιουργούμε προβλήματα στους επιχειρηματίες. Εμείς στηρίζουμε την πρόταση του κ. Κουταβά. Το συγκεκριμένο λογότυπο είναι πράγματι καλύτερο.”.

Αξίζει να σημειωθεί πως η πλευρά της μείζονος μειοψηφίας έθιξε λακωνικά και το οικονομικό κόστος που έχει σηκώσει ο Δήμος για τη συνεργασία με την Toposophy.

“Δεν είναι απλό λογότυπο, αλλά σύστημα επικοινωνίας”

Προτού έρθει η στιγμή της ψηφοφορίας, δημοτικός σύμβουλος της πλειοψηφίας εξήγησε πως η πρόταση για τον τρόπο δημιουργίας του λογοτύπου τεκμηριώθηκε επαρκώς από την πλευρά της Toposophy στην παρουσίαση που είχε πραγματοποιήσει.

“Για όσους ήμασταν στις παρουσιάσεις διαπιστώσαμε και τη μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε και τα συστατικά στοιχεία. Αυτό δεν είναι ένα απλό λογότυπο είναι place branding. Είναι δηλαδή ένα σύστημα επικοινωνίας. Είναι ευρύτερο από ένα λογότυπο. Ίχνη αυτού μπορεί να βρίσκονται στα mini bus, σε κιόσκια κλπ και να παραπέμπουν σε αυτό. Είναι ο σύγχρονος τρόπος προσέγγισης” αναφέρθηκε μεταξύ άλλων από την πλευρά της Δημοτικής Αρχής, ενώ συμπληρώθηκαν τα ακόλουθα.

“Όπως λένε οι ειδικοί και δεν περιορίζεται σε ένα σκαρίφημα αλλά σε ένα σύστημα επικοινωνίας. Όπως μας το παρουσίασαν ξεκίνησε από την ανάλυση των στοιχείων του νησιού (ιστορία, πολιτισμός, αρχιτεκτονική, χρωματική προσέγγιση κλπ). Κομμάτια αυτού λοιπόν σαν παζλ αποτέλεσαν τα συστατικά στοιχεία μίας πρότασης η οποία από μακριά δείχνει τους δύο λόφους. Όταν μπαίνεις σε βάθος, βλέπεις και τα συστατικά στοιχεία αυτού που λέμε Σύρος. Είναι η σύγχρονη προσέγγιση” πρόσθεσε ο δημοτικός σύμβουλος, με τον Δήμαρχο, Νίκο Λειβαδάρα να υπεραμύνεται της ανωτέρω προσέγγισης.

Κλείνοντας το θέμα, ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού υπενθύμισε πως, “Το στρατηγικό σχέδιο έχει ορίζοντας 5ετιας και η επόμενη Δημοτική Αρχή όποια και αν είναι αυτή θα πρέπει να το εφαρμόσει, καθώς είναι ένα σχέδιο που έχει πληρωθεί με τα χρήματα των δημοτών και έχει εκπονηθεί από μία πολύ αξιόπιστη και σοβαρή εταιρεία. Προφανώς θα πρέπει αυτό να ακολουθηθεί καθώς η Διοίκηση έχει συνέχεια.”.

Πηγή: ΚΟΙΝΗ ΓΝΩΜΗ/ Άννα – Τερέζα Δαλμυρά

Δείτε επίσης