Θεσσαλονίκη: Σήμα κατατεθέν ο καφές φραπέ και ο…μ@λ@κ@ς; Και όμως….συνέβη και αυτό!

απο Cyclades Open

Είναι αλήθεια ότι αν ρωτήσουμε τους ξένους επισκέπτες στη χώρα μας ποιες ελληνικές λέξεις γνωρίζουν σε αυτές που θα απαντήσουν είναι πολύ πιθανό να περιλαμβάνονται οι λέξεις “φραπέ” και… “μαλ…“, γράφει στον ιστότοπό της η “ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ” που δημοσίευσε το θέμα.

Εξίσου αληθές όμως είναι ότι οι τουρίστες γνωρίζουν και πολλές άλλες ελληνικές λέξεις, από το καλημέρα μέχρι τις ονομασίες μνημείων που είναι ξακουστά σε ολόκληρη την υφήλιο διαφημίζοντας με τη χώρα και αναδεικνύοντάς την μεταξύ των πιο ελκυστικών προορισμών παγκοσμίως.

Με αυτά τα δύο δεδομένα λοιπόν, ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης που έφτιαξε ένα νέο βίντεο για τα social media με στόχο να προσελκύσει επισκέπτες στην πόλη έκρινε ότι ο φραπέ και ο μαλ… είναι τα ιδανικά… trademarks για να έλξουν το ενδιαφέρον.

Λες και η χώρα και η πόλη της Θεσσαλονίκης φείδονται πολιτιστικών θησαυρών, φυσικού κάλλους και άλλων αρετών και το μόνο που μας έχει απομείνει είναι ο φραπέ και ο μ@λ@κας. 

Ποιος ξέρει βέβαια, σχολιάζει το makthes.gr, με όλα αυτά που συμβαίνουν τα τελευταία χρόνια στη χώρα και στην κοινωνία, ίσως οι εμπνευστές του βίντεο να έχουν δίκιο.

Παρακάτω παρατίθεται ο σύνδεσμος για το βίντεο, το οποίο όμως ο ΟΤΘ το κατέβασε μετά από λίγα λεπτά από το δημοσίευμα. Σε αυτό ακουγόταν ο εκφωνητής να λέει, μεταξύ άλλων, ότι “αν γνωρίζετε την Ελλάδα, τότε σίγουρα ξέρετε δύο πράγματα: τη λέξη μαλ… και τον φραπέ”.

Εκ των υστέρων αντιλήφθηκαν την γκάφα τους και το κατέβασαν. Βέβαια καλό θα ήταν να σκέφτονται πριν κάνουν κάτι, αναφέρεται στο δημοσίευμα.

H Bούλα Πατουλίδου ανέλαβε την ευθύνη


Όπως αναφέρει το iefimerida.gr η πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης (και αντιπεριφερειάρχης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας) Βούλα Πατουλίδου μίλησε στον ρ/σ Status 107,7 αναφέροντας ότι εκείνη το βρήκε χιουμοριστικό, ότι δεν ήταν η κεντρική καμπάνια τουρισμού και ότι ήταν ένα reel που όπως ανέβηκε κατέβηκε, ωστόσο στη συνέχεια το υπερασπίστηκε, λέγοντας χαρακτηριστικά:

«Το βιντεάκι εγκρίθηκε με τις διαδικασίες που ακολουθούνται πάντα. Από εκεί και πέρα είτε γίνεται αποδεκτό, όπως γίνονται πάρα πολλά βίντεο μέχρι τώρα, προφανώς δεν είναι ακόμη καιρός, δεν έχουμε ωριμάσει, θέλουμε ναι μεν να είμαστε όντως μια πόλη όπου μπορεί, μια Ελλάδα όπου μπορεί, η λέξη αυτή κάθε δεύτερη κουβέντα να ακούγεται, αλλά όταν την διακωμωδούμε και αυτοσαρκαζόμαστε, προφανώς θέλουμε ακόμη δουλειά».

Και πρόσθεσε παρακάτω: «Μείνανε στο λίγο στο μικρό, αυτό που ειλικρινά σας λέω φεύγει σαν καταρράκτης, σα νερό, το “μ@λ@κ@ς”, που είναι τόσο ωραία δοσμένο, κατ’ εμέ. Για την δική μου αισθητική. Η αισθητική η δική μου μπορεί να μην ταιριάζει με όλων των άλλων. Όλο το υπόλοιπο, έχοντας όλες αυτές τις γλυκές ιστορίες του φραπέ…».

«Δεν είναι σποτ είναι ένα reel, ανεβαίνει, κατεβαίνει, προχωράμε, δεν είναι η κεντρική διαφημιστική καμπάνια της Θεσσαλονίκης».

Η κ. Πατουλίδου το χαρακτήρισε ως «Μια αστοχία για το τώρα, μπορεί μετά από δύο χρόνια να είναι το καλύτερο».

Το βίντεο το γύρισαν μια ομάδα εννέα παιδιών που όπως είπε η Βούλα Πατουλίδου είχαν σαν στόχο να γυρίσουν κάτι που να είναι λίγο ιντριγκαδόρικο για τη Θεσσαλονίκη «γιατί πάντα τα νέα παιδιά έχουν άλλη ματιά. Πιστεύω ότι ήταν και χιουμοριστικό».

«Έχουμε πει ότι θα κάνουμε reel, υπάρχει μια εμπιστοσύνη, κι αναλαμβάνω εγώ την ευθύνη, δεν την πετάω σε κανέναν άλλον, ότι μπορεί η πρόεδρος να εγκρίνει ή να μην εγκρίνει σε συνεργασία με αυτούς που έχουμε αναθέσει να κάνουν κάποια πράγματα, εγώ την έχω λοιπόν την ευθύνη ως Βούλα Πατουλίδου, πρόεδρος του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής».


Αν σκεφτεί κανείς με ειλικρίνεια, τι συμβαίνει στη χώρα εδώ και δεκαετίες και πως αυτό συνδυάζεται με τον φραπέ και τον… μ@λ@κ@ γενικότερα, δεν μπορείς παρά να σχολιάσεις πως, ένα δίκιο το έχουν, οι δημιουργoί του reel γι’ αυτόν τον…αυτοσαρκασμό.. Αφήνω που τείνουν να εξαφανιστούν τα ονόματα-ανδρικά και γυναικεία- και να αντικατασταθούν από το συγκεκριμένο όχι και τόσο, “κοσμητικό” επίθετο.

Βέβαια, θα σκεφτεί κάποιος άλλος, αυτά δεν είναι να τα πείς και παραέξω, πόσο μάλλον να τα…διαφημίσεις κιόλας, Και αυτό δεν αφορά μόνο τη Θεσσαλονίκη.

Ίσως να είναι μια καλή ευκαιρία, όσο κι αν θεωρείται παρατραβηγμένο το σποτ (που κατέβηκε) πάντως, για να σκεφτούμε την εικόνα που έχουμε για μας και γιατί, ώστε να εντάξουμε το…γνωστό υποκοριστικό σ’ ενα “βιωματικό” reel ως…τουριστική πληροφορία.

Εκτός κι αν τα παραπάνω αποτελούν μέρος της… άυλης “πολιτιστικής” μας κληρονομιάς, οπότε…

Πριν κάποιες δεκαετίες πάντως ο Λάκης Λαζόπουλος το είχε εντάξει στους “10 μικρούς Μήτσους” στην τηλεοπτική σάτιρα που παρουσίαζε. Από τότε άλλαξαν πολλά στην εκφορά του λόγου μας, όσον αφορά το τι λέγεται και τί δεν λέγεται και γιατί, ποια στερεότυπα διαιωνίζονται μέσω αυτού και γιατί.

Ο λόγος μας άλλαξε λίγο και είναι μια καλή αρχή…κάποια άλλα δυστυχώς παρέμειναν αναλλοίωτα στον χρόνο…στερεότυπα, εκφράσεις, οπαδισμός κλπ.

Δείτε επίσης