Το Χόλυγουντ παραλύει – Οι ηθοποιοί άρχισαν την απεργία τους με διαμαρτυρίες μπροστά στα μεγάλα στούντιο [video]

απο Cyclades Open

Οι ηθοποιοί του Χόλυγουντ άρχισαν χθες, Παρασκευή, την απεργία τους διαμαρτυρόμενοι μπροστά στα μεγάλα στούντιο μαζί με τους σεναριογράφους, σε ένα διπλό κοινωνικό κίνημα που προκαλεί την χειρότερη παράλυση του τομέα εδώ και πάνω από 60 χρόνια.

Όπως αναφέρει το naftemporiki.gr εκατοντάδες απεργοί με πανό διαδήλωσαν μπροστά από το κτήριο του Netflix στη διάσημη Σάνσετ Μπουλβάρ του Λος Άντζελες, αλλά και σε άλλα μέρη της πόλης, όπως και στη Νέα Υόρκη μπροστά σε μεγάλα στούντιο και υπηρεσίες streaming, όπως οι HBO, Amazon ή η Paramount.

«Είμαστε εδώ για πολύ», δήλωσε στο AFP η Βέρα Τσέρνι από το Λος Άντζελες, κάνοντας λόγο για «ιστορική στιγμή».

«Τώρα είναι η ώρα να εξασφαλίσουμε τα συμβόλαια που θα εξυπηρετήσουν τις επόμενες γενιές ηθοποιών, όπως έγινε το 1960», πρόσθεσε η 44χρονη ηθοποιός που εμφανίζεται στις σειρές «The Americans» και «For All Mankind».

«’Spoiler alert’: Θα κερδίσουμε», αναφερόταν στα πανό που κρατούσαν οι ηθοποιοί, μεταξύ των οποίων ο σταρ της σειράς “Ted Lasso” Τζέισον Σουντέικις, μπροστά στα στούντιο της NBC Universal στη Νέα Υόρκη.

“Προσπαθούμε απλώς να κερδίσουμε ένα ελάχιστο εισόδημα, που να μας επιτρέπει να ζούμε στη Νέα Υόρκη (…) όπου εργαζόμαστε”, δήλωσε η 36χρονη ηθοποιός Κάσι Κίλοραν.

Πρόκειται για την πρώτη απεργία ηθοποιών και σεναριογράφων μαζί εδώ και 63 χρόνια στο Χόλυγουντ.

Η παραγωγή ταινιών και σειρών γινόταν ήδη με μεγάλη βραδύτητα από τις αρχές Μαΐου λόγω της κινητοποίησης των σεναριογράφων, αλλά με την συσπείρωση των ηθοποιών, η αμερικανική βιομηχανία γονατίζει: πέραν κάποιων “σαπουνόπερων” και ριάλιτι, τα γυρίσματα είναι απλώς αδύνατα.

Παρά την παράταση και τη μεσολάβηση της κυβέρνησης, οι διαπραγματεύσεις μεταξύ του συνδικάτου των ηθοποιών SAG-AFTRA και των εργοδοτών απέτυχαν, ενώ την ίδια ώρα το χάσμα μεταξύ των δύο πλευρών δείχνει να μεγαλώνει. Την Πέμπτη ο επικεφαλής της Disney Μπομπ Ίγκερ χαρακτήρισε “μη ρεαλιστικές” τις αξιώσεις των ηθοποιών και των σεναριογράφων.

Το συνδικάτο των ηθοποιών SAG-AFTRA –το μεγαλύτερο του Χόλυγουντ με 160.000 μέλη- και το συνδικάτο Αμερικανών σεναριογράφων (Writers Guild of America — WGA) ζητούν αυξήσεις στον βασικό μισθό και residuals (οικονομικές αποζημιώσεις που καταβάλλονται στους ηθοποιούς, σκηνοθέτες και άλλους καλλιτέχνες που μετέχουν σε τηλεοπτικά σόου και ταινίες σε περιπτώσεις επαναλήψεων, αναμετάδοσης, κυκλοφορίας DVD, ή μέσων streaming) στην εποχή του τηλεοπτικού στρίμινγκ (μετάδοση συνεχούς ροής) και διασφαλίσεις πως η εργασία τους δεν θα αντικατασταθεί από την τεχνητή νοημοσύνη (AI).

Κανείς δεν γνωρίζει πόσο θα διαρκέσει η απεργία αυτή, αλλά αν πάρει σε μάκρος μπορεί να καθυστερήσει την παραγωγή πολλών μπλοκμπάστερ, όπως τα “Deadpool 3” και “Ghostbusters 4”.

Φραν Ντρέσερ: Η πύρινη ομιλία της προέδρου τυ σωματείου SAG-AFTRA

Η Φραν Ντρέσερ, η πρωταγωνίστρια της τηλεοπτικής σειράς “The Nanny” (“Η Νταντά”)και πρόεδρος του SAG-AFTRA, του μεγαλύτερου συνδικάτου του Χόλιγουντ με 160.000 μέλη, πρωτοστατεί στην απεργία ηθοποιών και σεναριογράφων.

Όπως αναφέρει το THE TOC μια πύρινη ομιλία για τα δικαιώματα των εργαζομένων ηθοποιών, η άλλοτε ανάλαφρη, πολύχρωμη και γεμάτη ενέργεια τηλεοπτική νταντά “Φραν Φάιν” ύψωσε το ανάστημά της απέναντι στα στούντιο του Χόλιγουντ, φώναξε δυνατά υπενθυμίζοντας πως δεν μπορούν να υπάρξουν χωρίς εκείνους και μέσα σε ένα βράδυ έγινε το πρόσωπο των ημερών αλλά και του αγώνα των ηθοποιών.

“Χάνουν χρήματα δεξιά και αριστέρα ενώ την ίδια στιγμή δίνουν εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια στους CEO τους. Είναι αηδιαστικό. Ντροπή τους! Στέκονται στη λάθος πλευρά της ιστορίας”, είπε η Ντρέσερ μιλώντας για την αδηφάγα πλευρά των στούντιο, και υπογραμμίζοντας πως οι ηθοποιοί στέκονται στο πλευρό των σεναριογράφων αλλά και άλλων συντεχνιών, που με τη σειρά τους ανακοίνωσαν τη στήριξη στην απεργία. Την ίδια στιγμή χαρακτήρισε τις απαντήσεις των στούντιο στις ανησυχίες των ηθοποιών “προσβλητικές και θρασείες”.

Στην ομιλία της που έκανε τον γύρο του διαδικτύου, η ηθοποιός τόνισε πως οι καλλιτέχνες “περιθωριοποιούνται και ατιμώνονται” από ένα επιχειρηματικό μοντέλο που έχει αλλάξει δραστικά από το streaming και την τεχνητή νοημοσύνη.

“Αυτό που συμβαίνει εδώ είναι σημαντικό γιατί αυτό που συμβαίνει σε εμάς συμβαίνει σε όλους τους τομείς της εργασίας, όταν οι εργοδότες κάνουν τη Wall Street και την απληστία προτεραιότητά τους και ξεχνούν τους βασικούς συντελεστές που κάνουν τη μηχανή να λειτουργεί”, είπε χαρακτηριστικά η ίδια και πρόσθεσε:

“Είμαστε τα θύματα εδώ. Είμαι συγκλονισμένη από τον τρόπο με τον οποίο μας συμπεριφέρονται οι άνθρωποι με τους οποίους συναλλασσόμαστε. Δεν μπορώ να το πιστέψω, ειλικρινά, πόσο μακριά είμαστε σε τόσα πολλά πράγματα. Πώς επικαλούνται τη φτώχεια, ότι χάνουν χρήματα δεξιά και αριστερά όταν δίνουν εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια στους CEO τους. Είναι αηδιαστικό. Ντροπή τους. Στέκονται στη λάθος πλευρά της ιστορίας”.

“Οι εταιρίες αρνήθηκαν ουσιαστικά να δεσμευθούν σε ορισμένα θέματα και σε άλλα ύψωσαν τοίχους απέναντί μας”, ανέφερε σε μια δήλωση μετά τη λήξη της προθεσμίας για τους ηθοποιούς να συμφωνήσουν σε ένα νέο συμβόλαιο τα μεσάνυχτα της Τετάρτης (τοπική ώρα). “Μέχρι να διαπραγματευθούν πράγματι με καλή πίστη δεν μπορούμε να αρχίσουμε να προσεγγίζουμε μια συμφωνία”, πρόσθεσε.

Η ίδια έγινε πρόεδρος του συνδικάτου το 2021 και αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που εκφράζει τις ανησυχίες της για την εταιρική απληστία, γράφοντας σχόλια όπως “Σταματήστε την καπιταλιστική απληστία τώρα” και συνθήματα μέσω Twitter, όπως “Ο καπιταλισμός έχει γίνει άλλη μια λέξη για την ελίτ της κυρίαρχης τάξης!”.

Το 2017 το New York Magazine κυκλοφόρησε τον τίτλο: “Η νέα αγαπημένη σας αντικαπιταλιστική εικόνα είναι η Φραν Ντρέσερ”.

Oppenheimer: Η στιγμή που το καστ της ταινίας αποχωρεί από την πρεμιέρα για να συμμετάσχει στην απεργία των ηθοποιών

Πηγή: naftemporiki.gr, The toc

Δείτε επίσης