Αυτεπάγγελτος έλεγχος σε ΟΣΕ και Hellenic Train – «Φέρτε σε 48 ώρες όλα τα στοιχεία»

απο Cyclades Open

Σε εξέλιξη  βρίσκεται αυτεπάγγελτος έλεγχος για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη και σύμφωνα με πληροφορίες η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων ζητά εντός 48 ωρών να κατατεθούν όλα τα τεκμήρια, τα οποία αφορούν τις διαδικασίες ασφάλειάς και αν τηρήθηκαν. Αφορά τόσο τον ΟΣΕ, όσο και την ιδιωτική εταιρεία Hellenic Train.

Έχει ήδη εκδοθεί απόφαση αυτεπάγγελτου ελέγχου και πως «ζητάμε εντός 48 ωρών όλα τα τεκμήρια». Σε επικοινωνία με τη διοίκησή της Αρχής και σε διευκρινίσεις σχετικά με τις αρμοδιότητες της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων και στο αν έχει αρμοδιότητα  για πιστοποίηση ως προς το δίκτυο ή την ασφάλεια κυκλοφορίας των συρμών, τονίστηκε από τη διοίκηση ότι «οι αρμοδιότητες μας είναι ο έλεγχος της τήρησης των διαδικασιών ασφαλείας των εταιρειών ΟΣΕ και Hellenic Train» και όπως  εξηγεί η  Ιω. Τσιαπαρίκου, Πρόεδρος της ΡΑΣ, «δηλαδή αν ακολουθούνται οι διαδικασίες με βάση το υφιστάμενο δίκτυο οχήματα συστήματα, όπως περιγράφονται στα Συστήματα Διαχείρισης Ασφαλείας που μας καταθέτουν. Τα έργα υποδομής ή τα νέα οχήματα εγκρίνονται από τη ΡΑΣ σε σχέση με τη διαλειτουργικότητα».

Ιω. Τσιαπαρίκου

Το ελληνικό σίριαλ «κουβάρι αρμοδιοτήτων» μπαίνει εκ νέου στο προσκήνιο και για ακόμα ένα τραγικό δυστύχημα δεν είναι ξεκάθαρο ποιοι φορείς, εταιρείες έχουν την ευθύνη για το θέμα της ασφάλειας και ελέγχου.

Το δυστύχημα στα Τέμπη μετρά μία παραίτηση και αυτή είναι της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και του Υπουργού Κώστα Καραμανλή. Αν και η Αρχή ζήτησε όλα τα τεκμήρια, είναι ακόμα θολό τι γίνεται με τα πρωτόκολλα ασφαλείας, τους ελέγχους.

Στην Ελλάδα, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων έχει σάρκα και οστά και λειτουργεί από το 2010, ενώ είναι η Ανεξάρτητη. Λαμβάνει  κρατική χρηματοδότηση από τον προϋπολογισμό, ως φορέας που υπάγεται στο υπουργείο Υποδομών. Ως αρμοδία Αρχή, ανεξάρτητη με αρμοδιότητα τους Σιδηροδρόμους λαμβάνει 1.220.000 εκατ. Ευρώ, σύμφωνα με τον προϋπολογισμό του 2023.

Ο ΟΣΕ στη «Δήλωση Δικτύου» για το 2023 (Κάθε αδειοδοτημένη σιδηροδρομική επιχείρηση, που διαθέτει Πιστοποιητικό Ασφάλειας, αιτείται πρόσβαση από το Διαχειριστή της Υποδομής – ΟΣΕ ΑΕ, ακολουθώντας τη διαδικασία που περιγράφεται στην ισχύουσα Δήλωση Δικτύου.) το οποίο έχει αναρτηθεί στην ΡΑΣ αναφέρεται στο ζήτημα της κυκλοφορίας και περιγράφεται το σύστημα ανά γραμμή.

Δήλωση δικτύου στη ΡΑΕ για το 2023

Από τη Δήλωση Δικτύου του ΟΣΕ δεν μπορεί κανείς παρά να σταθεί στον τρόπο που περιγράφει την κατάσταση με τα συστήματα ασφαλείας στο δίκτυο, αυτά που ενδεχομένως θα απέτρεπαν δυστυχήματα, όπως αυτό των Τεμπών. Σύμφωνα, με τον ΟΣΕ στην Ελλάδα «εγκαθίσταται» σύστημα προστασίας συρμών ETCS level 1.

Ο ρόλος της Αρχής

Όπως αναφέρεται στην ταυτότητα είναι «Εθνική Αρχή Ασφάλειας για τις σιδηροδρομικές μεταφορές» και απολαμβάνει λειτουργικής ανεξαρτησίας, διοικητικής και οικονομικής αυτοτέλειας και δεν υπόκειται σε έλεγχο από κυβερνητικά όργανα ή άλλη διοικητική αρχή.

«Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, Ανεξάρτητη Διοικητική Αρχή με την επωνυμία «ΡΑΣ», συστάθηκε με το ν.3891/2010 (Α’188) με κύριο σκοπό τη στήριξη του ανοίγματος της αγοράς σιδηροδρομικών μεταφορών στον ανταγωνισμό”. Το 2013 οι αρμοδιότητές της ενισχύθηκαν και έχει, σήμερα, τις ακόλουθες:

1. Είναι ο Ρυθμιστικός Φορέας για την ελληνική σιδηροδρομική αγορά, αρμόδιος μεταξύ άλλων και για θέματα ανταγωνισμού στον ελληνικό σιδηρόδρομο.

2. Είναι ο Φορέας Αδειοδότησης Σιδηροδρομικών Επιχειρήσεων.

3. Είναι ο εθνικός Φορέας Επιβολής του Κανονισμού (ΕΚ) 1371/2007 «σχετικά με τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των επιβατών σιδηροδρομικών γραμμών».

4. Είναι η Εθνική Αρχή Ασφάλειας για τις σιδηροδρομικές μεταφορές.

Η ΡΑΣ απολαμβάνει λειτουργικής ανεξαρτησίας, διοικητικής και οικονομικής αυτοτέλειας και δεν υπόκειται σε έλεγχο από κυβερνητικά όργανα ή άλλη διοικητική αρχή».

Πηγή: ot.gr

Δείτε επίσης