Expedia: Oι νέες τάσεις που θα διαμορφώσουν τα ταξίδια το 2024-Η Πάρος νέο σημείο αναφοράς στην Ελλάδα

απο Cyclades Open

Οι καιροί αλλάζουν, το ίδιο και οι ταξιδιωτικές μας συνήθειες. Καθώς ανακάμπτουμε επίσημα από τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς της πανδημίας, οι ταξιδιώτες αναζητούν εναλλακτικούς προορισμούς και νέες δικαιολογίες για να πάνε διακοπές.

Από την επίσκεψη σε δημοφιλή κινηματογραφικά και τηλεοπτικά σκηνικά μέχρι ταξίδια για τον εορτασμό της παραίτησης από τη δουλειά, μια σειρά από νέες ταξιδιωτικές τάσεις θα αναδυθούν την επόμενη χρονιά, σύμφωνα με τους “γκουρού” του ομίλου Expedia.

Όπως αναφέρει το money-tourism.gr o όμιλος Expedia, βασιζόμενος σε δεδομένα κρατήσεων από την Expedia, την Hotels.com και την Vrbo, καθώς και σε μια παγκόσμια έρευνα καταναλωτών σε 20.000 ταξιδιώτες, αποκαλύπτει όλα εκείνα που θα επηρεάσουν τα ταξίδια το 2024. Ας τα γνωρίσουμε:

Set-jetting

Η ποπ κουλτούρα θα συνεχίσει να εμπνέει τα ταξίδια το επόμενο έτος, με αγαπημένες τηλεοπτικές σειρές να συμβάλλουν στην προώθηση ταξιδιών σε νέα μέρη.

Σύμφωνα με την Expedia, το επόμενο έτος οι άνθρωποι θα κάνουν ταξίδια σε εμβληματικές τοποθεσίες γυρισμάτων ταινιών. Η Ταϊλάνδη (“The White Lotus” S3), το Παρίσι (“Emily in Paris”) και η Μάλτα (“Gladiator 2”) είναι οι κορυφαίες επιλογές για τουρισμό αυτού του είδους. Ενώ, τα ταξίδια στην Ελλάδα ενδέχεται να εμπνέεται από το νέο κατασκοπευτικό θρίλερ δράσης “Argylle”.

Λαμβάνοντας υπόψη τη δημοτικότητα αυτής της ταξιδιωτικής τάσης, η Expedia, προβλέπει ότι οι προορισμοί που θα είναι δημοφιλείς το 2024, εμπνευσμένοι από τηλεοπτικά προγράμματα και ταινίες θα είναι: η Ταϊλάνδη (The White Lotus, 3η σεζόν), Ρουμανία (Wednesday, 2η σεζόν), Μάλτα (Gladiator 2), Παρίσι (Emily in Paris, 4η σεζόν), Χάιλαντς της Σκωτίας (Outlander), Λονδίνο-Μπαθ-Γουίντσορ (Bridgerton, νέα σεζόν, και The Crown, 6η σεζόν), Κορέα (Squid Game, 2η σεζόν), Φλόριντα Κις και Μπαχάμες (Bad Monkey), Αυστραλία (Faraway Downs και Furiosa) και Ελλάδα (Argylle).

Αντικατάσταση προορισμών

Στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης TikTok, μπορείτε να βρείτε feeds γεμάτα με συστάσεις “dupe” -προσιτές εναλλακτικές λύσεις για δημοφιλή (και συχνά ακριβά) προϊόντα. Τώρα, η τάση αυτή έχει υιοθετηθεί από ταξιδιωτικούς influencers που προτείνουν destination dupes -μέρη που είναι λίγο απροσδόκητα, μερικές φορές πιο προσιτά και αποτελούν μια ελκυστική εναλλακτική λύση σε δημοφιλή σημεία διακοπών.

Μερικές λιγότερο πολυσύχναστες και λιγότερο γνωστές επιλογές  είναι η Πάρος αντί της Σαντορίνης, το Λίβερπουλ αντί του Λονδίνου, το Σαπόρο αντί του Τσερμάτ, της Ταϊπέι αντί της Σεούλ, της Πατάγια αντί της Μανγκόγκ, του Κουρακάο αντί του St. Martin, του Περθ αντί του Σίδνεϋ, το Παλέρμο αντί της Λισαβόνας, το Κεμπέκ αντί της Γενεύης, το Μέμφις αντί του Νάσβιλ.

Τουρισμός περιοδειών

Με την επιστροφή των παγκόσμιων περιοδειών μετά την πανδημία και την επιτυχία των περιοδειών Eras και Renaissance, των Taylor Swift και Beyonce, αντίστοιχα, η Expedia προβλέπει ότι οι superfans θα ταξιδέψουν σε όλο τον κόσμο για συναυλίες το επόμενο έτος.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, ο “τουρισμός περιοδειών” θα συνεχίσει να ακμάζει το 2024, με πάνω από το 40% των ερωτηθέντων να δηλώνουν ότι θα ταξίδευαν για μια συναυλία ως δικαιολογία για να επισκεφθούν ένα νέο μέρος.

Απρόσμενα μέρη στη λίστα της Expedia με τους κορυφαίους προορισμούς τουρισμού περιοδείας είναι η Κουάλα Λουμπούρ, το Έντμοντον και η Πόλη του Μεξικού.

“Στεγνό” ταξίδι

Ο τρόπος ζωής χωρίς αλκοόλ είναι σε άνοδο, με κινήματα όπως ο ξηρός Ιανουάριος και ο νηφάλιος Οκτώβριος. Περισσότερο από το 40% των ταξιδιωτών που συμμετείχαν στην έρευνα δηλώνουν ότι είναι πιθανό να κλείσουν ένα ταξίδι αποτοξίνωσης μέσα στο επόμενο έτος και οι μισοί από τους ερωτηθέντες δηλώνουν ότι θα τους ενδιέφερε να μείνουν σε ξενοδοχεία που προσφέρουν εύκολα προσβάσιμες επιλογές ποτών χωρίς αλκοόλ.

Ένας στους 4 δηλώνει ότι ο κυριότερος λόγος για να πίνει λιγότερο στις διακοπές είναι να διατηρεί τον έλεγχο, να αισθάνεται καλύτερα συναισθηματικά και σωματικά και, ίσως παραδόξως, να παρακολουθεί αθλητικές εκδηλώσεις. Η ταξιδιωτική βιομηχανία φαίνεται ότι πρόκειται να εξυπηρετήσει περισσότερο τους επισκέπτες που επιθυμούν να είναι νηφάλιοι, εφοδιάζοντας τα μίνι μπαρ με επιλογές μηδενικής περιεκτικότητας σε αλκοόλ ή προσφέροντας εμπειρίες παρασκευής mocktail.

Vibe Check-in

Πέρα από την αναζήτηση συγκεκριμένων ανέσεων ή βαθμολογίας αστέρων, η συνολική “ατμόσφαιρα” ενός ξενοδοχείου φέρεται να γίνεται ισχυρός δείκτης των επιλογών των ταξιδιωτών. Εννέα στους δέκα ερωτηθέντες στην έρευνα υποστηρίζουν ότι η ατμόσφαιρα ενός ξενοδοχείου είναι σημαντική κατά την κράτηση, με επιθυμητές επιλογές όπως το μοντέρνο, το βιομηχανικό, το ρετρό ή το πάρτι.

Οι ταξιδιώτες λένε ότι το κορυφαίο στοιχείο κατά την αξιολόγηση της ατμόσφαιρας είναι η εξυπηρέτηση των πελατών, η οποία ξεπέρασε τη μουσική, τον εσωτερικό χώρο ή τον φωτισμό του ξενοδοχείου.

Go-ccasions

Το 2024 οι ταξιδιώτες θα έχουν ασυνήθιστες περιστάσεις για να κάνουν ένα ταξίδι. Ένας στους τέσσερις συμμετέχοντες στην έρευνα δήλωσε ότι αναζητά “οποιαδήποτε δικαιολογία” για να φύγει μακριά με τα αγαπημένα του πρόσωπα, ενώ το ένα τρίτο των ταξιδιωτών σχεδιάζει να κάνει περισσότερα ταξίδια με την οικογένεια και τους φίλους του το επόμενο έτος σε σχέση με το 2023.

Οι επέτειοι, τα γενέθλια-ορόσημα και οι περιστάσεις που σχετίζονται με την εργασία (π.χ. προαγωγή, συνταξιοδότηση ή ακόμη και παραίτηση από τη δουλειά) θα είναι μερικοί από τους πιο δημοφιλείς καταλύτες ταξιδιών.

Outside In

Με την ταχεία ανάπτυξη του Pickleball, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι οι εξωτερικές ανέσεις, όπως τα γήπεδα Pickleball, δείχνουν τι είδους κατοικίες διακοπών επιλέγουν οι οικογένειες και οι φίλοι για ομαδικές αποδράσεις.

Τα στοιχεία της έρευνας δείχνουν ότι το 42% των ταξιδιωτών κάνουν κράτηση σε εξοχικές κατοικίες με ανέσεις που είτε δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να διαθέτουν στο σπίτι τους, είτε θέλουν να δοκιμάσουν πριν αγοράσουν οι ίδιοι. Επιπλέον, σχεδόν το 30% δηλώνει ότι θα επέλεγε ένα εξοχικό σπίτι με ανέσεις εξωτερικού χώρου, ώστε να μη χρειάζεται ποτέ να το εγκαταλείπει.

Οι σύγχρονοι τύποι υπαίθριων ανέσεων που επιθυμούν οι ταξιδιώτες είναι:

Χαλάρωση και αναζωογόνηση – Σπίτια με υδρομασάζ, ψυχρή βουτιά ή με σάουνα εξωτερικού χώρου.
Σπίτια με μπάρμπεκιου ή υπαίθρια κουζίνα.
Αθλητισμός και αναψυχή – Σπίτια που διαθέτουν ανέσεις όπως τραπέζια πινγκ-πονγκ, γήπεδα τένις, padel, γήπεδα pickleball, κ.ο.κ.
Σπίτια με πρόσβαση σε οπωροφόρα δέντρα ή λαχανικά.

Gen Gen AI

Καμία λίστα με τις τάσεις του 2024 δεν θα ήταν πλήρης χωρίς την αναφορά της Τεχνητής Νοημοσύνης. Ο όμιλος Expedia προβλέπει ότι η “γενιά της γενετικής τεχνητής νοημοσύνης” των ταξιδιωτών θα ενηλικιωθεί και θα αγκαλιάσει πλήρως αυτή την τεχνολογία το 2024.

Τα στοιχεία της έρευνας αποκαλύπτουν ότι οι μισοί ταξιδιώτες ενδιαφέρονται να χρησιμοποιήσουν τη γεννητική τεχνητή νοημοσύνη για να σχεδιάσουν το επόμενο ταξίδι τους και ένας στους τρεις δηλώνει ότι είναι πολύ χρήσιμη για την κατάρτιση ταξιδιωτικών σχεδίων.

Σχεδόν το 40% δηλώνει ότι θα χρησιμοποιούσε αυτή την τεχνολογία για να βρει την τέλεια διαμονή, το 35% θα σχεδίαζε δραστηριότητες και πράγματα που πρέπει να κάνει, το 33% θα συνέκρινε επιλογές πτήσεων και το 20% θα άλλαζε ή θα ακύρωνε τα ταξιδιωτικά του σχέδια.

Πηγή: money-tourism.gr

📸Unsplash

Δείτε επίσης