«H Τήνος που αγαπάμε»: Ψηφιακό παιχνίδι από τα παιδιά του 3ου Νηπιαγωγείου Τήνου

απο Cyclades Open
ΤΗΝΟΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

Ένα ψηφιακό επιτραπέζιο παιχνίδι αφιερωμένο στο νησί που ζουν και μεγαλώνουν, την Τήνο, απέσπασε την επιβράβευση του 10ου μαθητικού διαγωνισμού του Μουσείου Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης.

Συγκεκριμένα, 21 νήπια και προνήπια του 3ου νηπιαγωγείου Τήνου, μαζί με την υπεύθυνη νηπιαγωγό τους, Γεωργία Φουκά και σε συνεργασία με τους γονείς τους, συμμετείχαν σε ένα πολιτιστικό πρόγραμμα, αποτυπώνοντας τις ομορφιές του νησιού.

Για τη συμμετοχή στον εκπαιδευτικό διαγωνισμό και για τα αποτελέσματα αυτής της δράσης, μίλησε στην “Κοινή Γνώμη”, η υπεύθυνη νηπιαγωγός, Γεωργία Φουκά.

Η δημιουργία του ψηφιακού επιτραπέζιου παιχνιδιού

“Δημιουργώντας τα δικά μας παιχνίδια: Από το χθες στο σήμερα”, ήταν το θέμα του παιδικού διαγωνισμούστον οποίο συμμετείχε το 3ο νηπιαγωγείο της Τήνου. Έναν διαγωνισμό που συνδιοργάνωσαντο Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Διάσωσης Σχολικού Υλικού (ΕΚΕΔΙΣΥ) και το Τμήμα Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Ο διαγωνισμός απευθυνόταν σε μαθητές νηπιαγωγείων, δημοτικών σχολείων, γυμνασίων και λυκείων της Ελλάδας και της Ομογένειας, δημόσιων και ιδιωτικών.

Σύμφωνα με την υπεύθυνη νηπιαγωγό, Γεωργία Φούκα, μέσα από αυτή τη συμμετοχή και την εν γένει δράση, δόθηκε η δυνατότητα της συνεργασίας, ανάμεσα στα παιδιά, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς, κάτι το οποίο είναι ένα από τα βασικά ζητούμενα της εκπαίδευσης.

“Το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στη δράση του 10ου μαθητικού διαγωνισμού του Μουσείου Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης με θέμα “Δημιουργώντας τα δικά μας παιχνίδια: Από το χθες στο σήμερα”. Πρόκειται για έναν επίσημο οργανισμό,ο οποίος τελεί υπό την αιγίδα του υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Θέμα του συγκεκριμένου διαγωνισμού ήταν τα παιχνίδια και στο πλαίσιο αυτό και με αφορμή τα 200 χρόνια από την εύρεση της εικόνας της Παναγίας, πραγματοποιώντας παράλληλα και ένα πολιτιστικό πρόγραμμα, επικεντρωθήκαμε στην ιδέα να κατασκευάσουμε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι. Κάνοντας ένα βήμα παραπάνω, αυτό το επιτραπέζιο παιχνίδι, το μεταφέραμε ψηφιακά μέσω της πλατφόρμας genially, ώστε να είναι επισκέψιμο από όλους”, σημείωσε αναφερόμενη στο διαγωνισμό η κ. Φουκά.

Όπως είπε, κατά τη διάρκεια της δράσης, τα παιδιά με τη βοήθεια των γονέων τους επισκέφθηκαν 24 διαφορετικά μέρη της Τήνου, όπου τα ίδια με όποιο μέσο διέθεταν, αποτύπωσαν εκείνα τα σημεία που τους έκαναν εντύπωση.

“Αυτές οι φωτογραφίες μεταφέρθηκαν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, όπου επενδύθηκαν και με τις φωνές των παιδιών και έτσι είχαμε το αποτέλεσμα της δημιουργίας ενός παιχνιδιού που περιέχει και παρουσιάζει πολλά σημεία του νησιού. Αυτό το ψηφιακό παιχνίδι επιβραβεύτηκε στον πλαίσιο του 10ου μαθητικού διαγωνισμού στις 2 Φεβρουαρίου στην Αθήνα, κάτι που μας κάνει πολύ χαρούμενους”, υπογράμμισε.

Στόχος ο επόμενος μαθητικός διαγωνισμός

Να σημειωθεί ότι το 3ο νηπιαγωγείο της Τήνου δεν είναι η πρώτη φορά που συμμετέχει σε δράσεις του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Διάσωσης Σχολικού Υλικού, καθώς έχει διακριθεί σε ανάλογους διαγωνισμούς το 2021 και το 2022 και απ΄ ό,τι όλα δείχνουν, έπεται και συνέχεια.

Όπως αποκάλυψε η κ. Φουκά, το νηπιαγωγείο είναι έτοιμο να συμμετάσχει και στον επόμενο 11ο μαθητικό διαγωνισμό, που αυτή τη φορά θα έχει θέμα τα παραδοσιακά παιχνίδια.

Συγκεκριμένα, μετά την επιτυχία του 10ου μαθητικού διαγωνισμού, ο 11ος αυτή τη φορά διεθνής μαθητικός διαγωνισμός κρατά την ίδια θεματική με στόχο να αναδείξει την ιστορία του παιχνιδιού και να δώσει την ευκαιρία στη δημιουργικότητα των παιδιών να κατασκευάσουν παλιά, αλλά και σύγχρονα παιχνίδια με τη βοήθεια της ψηφιακής τεχνολογίας εντάσσοντας το  παιχνίδι στην εκπαιδευτική διαδικασία.

“Σίγουρα θα συμμετάσχουμε και στον επόμενο διαγωνισμό, όπου θα δημιουργήσουμε ένα video με τα παραδοσιακά παιχνίδια, αυτά που είχαν οι παπούδες μας δηλαδή. Δεν πρέπει να ξεχνάμε την παράδοσή μας”, δήλωσε με ενθουσιασμό η υπεύθυνη νηπιαγωγός, σημειώνοντας παράλληλα ότι, “μέσα από τέτοιες δράσεις αποτυπώνεται η σωστή πλευρά της εκπαίδευσης. Αυτό είναι εκπαίδευση”, δήλωσε.

Το Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Διάσωσης Σχολικού Υλικού

Το Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Διάσωσης Σχολικού Υλικού είναι ένας κοινωφελής εκπαιδευτικός και πολιτιστικός οργανισμός που σκοπός του, σύμφωνα και με το καταστατικό του, είναι η προαγωγή των αξιών της ελληνικής παιδείας, της ελληνικής εκπαίδευσης και του ελληνικού πολιτισμού μέσω δραστηριοτήτων που αφορούν την παιδεία, την εκπαίδευση, τα γράμματα, τον πολιτισμό.

Υπό τον Φορέα του ΕΚΕΔΙΣΥ λειτουργεί το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης που στεγάζει ένα μέρος των συλλογών και των αρχείων του Φορέα.

Υλοποιεί σειρά δράσεων όπως εκπαιδευτικά προγράμματα για σχολικές ομάδες, εργαστήρια για παιδιά, μαθητικούς διαγωνισμούς, σεμινάρια και εργαστήρια για ενήλικες, συνέδρια για εκπαιδευτικούς και ξεναγήσεις.

Τέλος, το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης είναι μέλος του Δικτύου Μουσείων και Πολιτιστικών Φορέων Ιστορικού Κέντρου Αθηνών

Το παιχνίδι μπορείτε να το βρείτε στον σύνδεσμο: https://view.genial.ly/643eef4ec883720018c94c14/interactive-content-h-thnos-poy-agapame και διαβάζοντας τις οδηγίες που επισυνάπτονται στο παιχνίδι μπορείτε να θαυμάσετε τις ομορφιές της Τήνου.

Πηγή: Κοινή Γνώμη,Tinostoday.gr

📸Screenshot

Δείτε επίσης