Νάξος: Στη Λαγκούνα που αποτελεί Καταφύγιο Άγριας Ζωής προσγειώθηκε ελικόπτερο

Ειρήνη Προμπονά

απο Cyclades Open

Για μια ακόμα φορά γινόμαστε μάρτυρες ενός ακόμα επεισοδίου του σήριαλ “Νάξος: Το ξέφραγο αμπέλι”.

Στο σημερινό επεισόδιο ελικόπτερο προσγειώθηκε εντός της πολύπαθης Αλυκής Νάξου γιατί πολύ απλά μπορεί. Και μπορεί γιατί κάποιοι προφανώς έχουν “παραχωρήσει” το δικαίωμα σε κάποιους συντοπίτες μας να αποφασίζουν από μόνοι τους σε ποιο σημείο θα προσγειωθεί ελικόπτερο ιδιώτη, χωρίς να τους απασχολεί, ούτε το νομοθετικό πλαίσιο που αφορά την ασφάλεια του ίδιου του ελικοπτέρου και του κυβερνήτη του, ούτε το νομικό καθεστώς που διέπει την προστατευόμενη περιοχή.

Τι κι αν το Προεδρικό Διάταγμα 19/2009 αρ. 12, παρ. 1 αναφέρει ρητά και κατηγορηματικά πως “Η χρήση πεδίου προσγείωσης ελικοπτέρων επιτρέπεται μόνο κατά τη διάρκεια της ημέρας σύμφωνα με τους κανόνες εναέριας κυκλοφορίας. Δεν επιτρέπεται η λειτουργία πεδίου προσγείωσης σε περιοχές που υπόκεινται σε περιβαλλοντική ή άλλη προστασία”;

Εδώ στο νησί, στα… ψηλά πατώματα και στο παραγοντιλίκι, όπως προκύπτει εκ των πραγμάτων, τους νόμους φαίνεται να τους έχουμε γραμμένους στα παλαιότερα των υποδημάτων μας. Η Νάξος φαίνεται για μια ακόμα φορά να “ανήκει” περισσότερο σε κάποιους και όχι σε όλους. Αν συνέβαινε διαφορετικά κανένα ελικόπτερο δεν θα μπορούσε να προσγειωθεί μέσα σε προστατευόμενη περιοχή και πολύ πριν απ’ αυτό, αν δεν εφεύρισκε ο δήμαρχος “νομικό κενό” εκεί που δεν υπάρχει και θ’ αποκαθιστούσε τη νομιμότητα, αντί να μοιράζει εξώδικα σε ΜΜΕ.

Τι έγινε στη Λαγκούνα το καλοκαίρι είναι γνωστό πανελλαδικά πλέον. Η παλιά δίοδος άνοιξε για να μπαίνουν μέσα τα αυτοκινούμενα των σέρφερς κατόπιν αυτοψίας (!!!) που πραγματοποίησε η Εισαγγελέας και έπειτα από αίτημα των σέρφερς, μετά ξεφύτρωσαν παραπλανητικές πινακίδες, άγνωστο ποιος τις τοποθέτησε (αν και φήμες θέλουν κάποιον να διακηρύττει περήφανα πως είναι δικό του “κατόρθωμα” ), μήνυση κατ’ αγνώστων δεν υποβλήθηκε ποτέ, η απόφαση Περιφέρειας και ΟΦΥΠΕΚΑ για άμεση αποκατάσταση της νομιμότητας γράφτηκε στην άμμο και την πήρε ο βοριάς και όλα καλά.

Ωστόσο το θέμα με τις προσγειώσεις των ελικοπτέρων εγείρει κι αυτό μια σειρά ερωτημάτων όπως:

-Γιατί δεν πάει να προσγειωθεί εκεί που επιτρέπεται και να πληρώσει τα δέοντα για την στάθμευσή του αυτή, αντί να προσγειώνεται σε περιοχή που δεν επιτρέπεται και ενδεχομένως δεν είναι ασφαλής;

-Ποιος αποφασίζει για το που θα προσγειωθεί και από ποιόν δίνεται η σχετικά άδεια;; Με βάση ποιο νόμο/προεδρικό διάταγμα;

-Ποιος κάνει τον γενναιόδωρο “με ξένα κόλλυβα” και γιατί, αφήνοντας παρανόμως να προσγειώνονται ελικόπτερα σε προστατευόμενη περιοχή;

-Υπάρχει νόμος. Θα εφαρμοστεί ποτέ και θα πληρώσουν αυτοί που τον παραβαίνουν ή υπάρχουν εξαιρέσεις στο νόμο; Βάσει συντάγματος καμία εξαίρεση δεν υπάρχει. Ν’ αρχίσουμε όλοι να κάνουμε του κεφαλιού μας; Είναι αυτό σωστό;

-Υπάρχει σχέδιο πτήσης κατατεθειμένο κι αν ναι, πού και τί προβλέπει; Η Πολιτική Αεροπορία σχετίζεται με το θέμα;

-Η δημοτική αρχή, η Αστυνομία, τί ακριβώς κάνουν; Η Αστυνομία ενημερώθηκε και έστειλε περιπολικό, όμως το ελικόπτερο όσο γράφονται αυτές οι γραμμές παραμένει στην Αλυκή. Τί ακριβώς ορίζει ο νόμος να πράξει;

-Η Αερολέσχη Νάξου τι λέει για όλα αυτά;

-Πότε το ΚΑΖ θ’ αποκτήσει τον σεβασμό και την προστασία που του οφείλουμε;

Περιμένουμε τις απαντήσεις κάθε εμπλεκομένου, οι οποίες δεν οφείλονται σε μας φυσικά, αλλά στον Ναξιακό λαό που καθήκον έχουμε να τον ενημερώσουμε.

Δείτε επίσης