Σύρος: Από τη θεωρία στην πράξη για τον τουρισμό

απο Cyclades Open

Το βλέμμα στραμμένο στην εφαρμογή πλέον του στρατηγικού σχεδίου για την τουριστική ανάπτυξη της Σύρου έχει η Τουριστική Επιτροπή του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, τα μέλη της οποίας χθες συζήτησαν τις δράσεις του τουριστικού πλάνου για το 2023.

Εκπρόσωποι της Toposophy, αλλά και ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού, Παναγιώτης Κουταβάς προέβησαν σε αναλυτική παρουσίαση των βημάτων προβολής και ανάδειξης που θα πρέπει να ακολουθήσει η Σύρος ώστε να περάσει από τη θεωρία στην πράξη, αναφορικά με το μεγάλο “στοίχημα” της τουριστικής εξέλιξης και ανάπτυξής της.

Για την εφαρμογή του στρατηγικού σχεδιασμού που έχει συνολικά βάθος πενταετίας, η Σύρος οφείλει να ξεκινήσει από σήμερα, ώστε αρχικά να επιτύχει αποτελέσματα για την προσεχή τουριστική σεζόν, όπως άλλωστε ζητούν και οι επιχειρηματίες του κλάδου.

Σύμφωνα με όσα τονίσθηκαν χθες, το τουριστικό πλάνο για το έτος 2023 έχει προϋπολογισμό ύψους 114 χιλ. ευρώ, ποσό που είναι εφικτό να εκταμιευθεί από τον Δήμο, βάσει των διαβεβαιώσεων που παρέθεσε ο Παναγιώτης Κουταβάς, ασχέτως των οικονομικών βαρών που καλείται να σηκώσει το δημοτικό ταμείο.

Πρέπει να τονισθεί εξ αρχής πως ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης συνεχίζει τη συνεργασία του με την Toposophy ως προς το κομμάτι της καθοδήγησης, ενώ για επιτυχή αποτελέσματα στην προσπάθεια τουριστικής ανάπτυξης, απαραίτητη προϋπόθεση είναι και η ανταπόκριση των επιχειρηματιών του κλάδου.

Στη χθεσινή συνεδρίαση, ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη συνεργασία με την Toposophy, σημειώνοντας πως το τουριστικό πλάνο είναι σε επεξεργασία από τον Νοέμβριο του 2022.

Ζητήθηκε απολογισμός σεζόν

Από την πλευρά αρκετών μελών της Τουριστικής Επιτροπής, κατά τη χθεσινή συνεδρίαση, ζητήθηκε να υπάρξει προσεχώς ένας αναλυτικός απολογισμός για την πορεία της Σύρου, κατά την περασμένη σεζόν. Σύμφωνα με όσους τοποθετήθηκαν σχετικά, όπως ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Σύρου, Βαγγέλης Αλεξανδρίδης, αλλά και ο πρόεδρος του Συλλόγου Τουριστικών Καταλυμάτων Σύρου, Αντώνης Καρατάσος, ο απολογισμός κρίνεται αναγκαίος προκειμένου να εξαχθούν συμπεράσματα και η Σύρος να αξιολογήσει πώς πρέπει να συνεχίσει αλλά και τι πρέπει να αλλάξει στις παροχές της προς τους επισκέπτες.

Οι δύο πρόεδροι εξήγησαν πως οι απόψεις των επισκεπτών πρέπει να καταγράφονται, ώστε συστηματικά να γίνεται αξιολόγηση σε τοπικό επίπεδο. Μάλιστα, πρόσθεσαν πως κάτι αντίστοιχο εφαρμόζουν οργανωμένοι προορισμοί, ώστε να μπορούν να βαδίζουν με ασφάλεια στην κατεύθυνση της τουριστικής ανάπτυξης.

Επιπλέον, από τον Αντιδήμαρχο Παναγιώτη Κουταβά ζητήθηκε να γνωστοποιηθούν όλα τα στοιχεία που αφορούν στην ψηφιακή προβολή του νησιού, μέσω και της διαχείρισης των social media, με τον ίδιο να δεσμεύεται πως όταν ολοκληρωθούν οι συμβάσεις που “τρέχουν” με την Marketing Greece, θα υπάρξουν στοιχεία που θα τεθούν προς συζήτηση.

Έμφαση στην επόμενη τουριστική περίοδο

Μέλη της Τουριστικής Επιτροπής εξέφρασαν την αγωνία τους για την προσεχή τουριστική σεζόν, με φόντο το ποσό των 10 χιλ. ευρώ που έχει προβλεφθεί για ανάγκες διαφήμισης της Σύρου. Τόσο η πλευρά της αντιπολίτευσης, όσο και μέλη της Δημοτικής Αρχής επεσήμαναν πως το νησί χρειάζεται μία δυναμική προώθηση ώστε να κερδίσει επισκέπτες σε άμεσο χρόνο, λέγοντας παράλληλα πως η εφαρμογή του στρατηγικού σχεδιασμού έχει έναν χαρακτήρα περισσότερο μακροπρόθεσμο.

Υποστήριξαν μάλιστα πως η Σύρος οφείλει να προετοιμαστεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο για την επόμενη σεζόν, συμφωνώντας πως το νησί πρέπει να αναπτυχθεί τουριστικά και στο τέλος να γίνει “ταμείο”, το οποίο επιβάλλεται να έχει θετικό πρόσημο.

Χέρι χέρι με εξειδικευμένο συνεργάτη

Σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν στην παρουσίαση για το τουριστικό πλάνο του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης για την επόμενη χρονιά, προβλέπεται ποσό ύψους έως 30.00 ευρώ ώστε ο τόπος να μπορέσει να έχει καθοδήγηση για τη “διαδρομή” τουριστικής ανάπτυξής του, μέσω σχετικής σύμβασης.

Βάσει της παρουσίασης που έκανε ο εκπρόσωπος της Toposophy θα υπάρξει ανάθεση επιχειρησιακής και επικοινωνιακής υποστήριξης του Δήμου σε εξειδικευμένο συνεργάτη.

“Η συγκεκριμένη δράση αφορά την ανάθεση σε εταιρεία συμβούλων για την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών σε θέματα τουριστικής πολιτικής, προώθησης μάρκετινγκ και προβολής του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, καθώς και εν γένει στην υλοποίηση δράσεων του Στρατηγικού Σχεδίου, καλύπτοντας τις αυξημένες ανάγκες του Δήμου Σύρου-Ερμούπολης για επιχειρησιακή και επικοινωνιακή υποστήριξη στο πλαίσιο του πρώτου χρόνου εφαρμογής του” τονίστηκε χαρακτηριστικά.

Ανανέωση τουριστικού portal και διαχείριση social media

Στο τουριστικό πλάνο για το 2023 προβλέπεται και η ανανέωση του τουριστικού portal (syrosisland.gr) το οποίο δυστυχώς ως σήμερα παραμένει επί της ουσίας “ανενεργό”, αφού η εικόνα και οι πληροφορίες του σε πολλές περιπτώσεις δεν ταυτίζονται με την ταυτότητα του νησιού.

Σύμφωνα με όσα εξήγησε η πλευρά της Toposophy, προβλέπεται “να υλοποιηθούν ενέργειες ανανέωσης, βελτιστοποίησης και επικαιροποίησης του website www.syrosisland.gr ώστε να ευθυγραμμίζεται με τη στρατηγική του Δήμου για την ανάπτυξη της ταυτότητας του τόπου και τις κατευθύνσεις για την ορθή χρήση της νέας εικαστικής ταυτότητας”.

Επιπλέον για την ψηφιακή προβολή και προώθηση του προορισμού της Σύρου προβλέπεται να καταρτιστεί στρατηγική περιεχομένου.

“Ο στόχος είναι τα επίσημα τουριστικά κανάλια του προορισμού να αποτελούν τη βασική πύλη προώθησης περιεχομένου προς διαφορετικά κοινά ενδιαφεροντος όπως ταξιδιώτες που εξετάζουν την προοπτική να επισκεφτούν τον προορισμό πρώτη φορά για διαφορετικούς λόγους (παραθεριστικές διακοπές, ειδικές μορφές τουρισμού, εξ’ αποστάσεως εργασία κ.ά.), επαναλαμβανόμενοι επισκέπτες, συνεργαζόμενοι φορείς σε τοπικό, υπερτοπικό και διεθνές επίπεδο, επιχειρήσεις από την αλυσίδα αξίας του τουρισμού στη Σύρο”.

Συνδυαστικά υπογραμμίστηκε ακόμη πως, “θα δημιουργηθεί πλάνο ετήσιας προβολής και θα περιλαμβάνει την ανάπτυξη περιεχομένου και εργαλείων επικοινωνίας καθώς και στοχευμένες ενέργειες ψηφιακής προώθησης του τουριστικού προορισμού που αναδεικνύουν τις αξίες και τις εμπειρίες της Σύρου”.

Αναλυτική ενημέρωση υπήρξε και για το κομμάτι των social media (μέσων κοινωνικών δικτύωσης). Όπως έγινε σαφές, θα συνεχιστεί η διαχείριση των λογαριασμών σε facebook, instagram και Youtube με στόχο “να ενισχυθεί η εδραίωση και επέκταση μιας ενεργής κοινότητας χρηστών και η αλληλεπίδραση με τους ακολούθους (fans) μέσα από την προγραμματισμένη και στοχευμένη ανάρτηση περιεχομένου που τροφοδοτεί την διάδραση”. Για όλες τις παραπάνω σελίδες θα μπορούν να συγκεντρώνονται στοιχεία και αποτελέσματα για την επισκεψιμότητα, τα οποία θα αποτελέσουν χρήσιμο “εργαλείο” για τον Δήμο.

Πέραν των ανωτέρω, ο Δήμος στο τουριστικό πλάνο του προγραμματίζει να υλοποιηθούν δράσεις προβολής σε συνεργασία με διαμορφωτές κοινής γνώμης και παραγωγούς περιεχομένου. Όπως τονίσθηκε, οι συγκεκριμένες δράσεις θα έχουν σχέση με την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, καθώς επίσης θα δοθεί έμφαση στην ανάδειξη του πολιτιστικού και γαστρονομικού προϊόντος της Σύρου. Για όλα τα παραπάνω, ο Δήμος έχει προϋπολογισμό 30.000 ευρώ.

Σχεδιασμός για επιμήκυνση τουριστικής περιόδου

Ένα από τα βασικά αιτήματα των επαγγελματιών του νησιού είναι και η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στο τουριστικό πλάνο του 2023 σε αυτήν την κατεύθυνση θα βοηθήσει και η ανάπτυξη του θεματικού τουρισμού, μέσω της ανάδειξης του πολιτιστικού και γαστρονομικού προϊόντος της Σύρου. Σε αυτή την προσπάθεια ενεργό ρόλο θα κληθούν να έχουν και οι επιχειρήσεις που ανήκουν στον κλάδο του τουρισμού.

“Η δράση περιλαμβάνει τον σχεδιασμό πιλοτικού προγράμματος με χρονικό ορίζοντα έναρξης τον Σεπτέμβριο του 2023 και πρωταρχικό στόχο την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Ο συνδυασμός υπηρεσιών διαμονής και αναψυχής (π.χ. οργανωμένες περιηγήσεις, βιωματικές εμπειρίες γαστρονομικού περιεχομένου, συμμετοχή σε πολιτιστικές εκδηλώσεις) σε ειδικά πακέτα και τιμές θα αποτελέσει σε βάθος χρόνου κίνητρο για την επίσκεψη στη Σύρο σε περιόδους μειωμένης κίνησης”. Η εν λόγω προσπάθεια θα παρακολουθηθεί και τα αποτελέσματά της θα τύχουν αξιολόγησης ώστε να γνωρίζει ο Δήμος πως θα πορευθεί παρακάτω.

Η συγκεκριμένη προσπάθεια θα υποστηριχθεί και από ενημερωτική καμπάνια για την προώθηση των πακέτων από το portal syrosisland.gr και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Για την παραπάνω δράση έχει προβλεφθεί το ποσό των 25.000 ευρώ.

Δημιουργία εμπορικού οδηγού

Ξεχωριστή πρόβλεψη υπάρχει και για τη δημιουργία ενός εμπορικού οδηγού – εγχειριδίου. Σύμφωνα με όσα τονίσθηκαν στη συνεδρίαση, αυτός ο οδηγός θα είναι για επαγγελματίες της τουριστικής βιομηχανίας και “θα αποτελέσει βασικό εργαλείο προώθησης της Σύρου στην αγορά των οργανωμένων πακέτων ταξιδιών, θα χρησιμοποιηθεί ως κύρια πηγή πληροφόρησης των tour operators και των travel agents και θα διατίθεται σε στοχευμένες ομάδες επαγγελματιών κατά τη διάρκεια Fam Trips, Travel Trade Workshops κ.α”.

Ο συγκεκριμένος οδηγός θα περιέχει πληροφορίες για το τουριστικό προϊόν του προορισμού όπως ενδεικτικά βασικές υποδομές, αξιοθέατα, εκδηλώσεις αλλά και χρηστικές κατευθύνσεις για τον τόπο. Αναφορικά με τη δημιουργία του οδηγού προβλέπεται το ποσό των 15.000 ευρώ.

Διαφήμιση για την επόμενη τουριστική περίοδο

Επιπρόσθετα, ο Δήμος προβλέπει ένα κονδύλι ύψους 10.000 ευρώ για την κάλυψη αναγκών διαφήμισης της Σύρου με έμφαση στην προβολή ενόψει της προσεχούς τουριστικής περιόδου.

Σύμφωνα με όσα εξήγησε ο εκπρόσωπος της Toposophy, “προβλέπονται μια σειρά από ενέργειες που στόχο θα έχουν την προβολή και προώθηση της Σύρου στο τουριστικό κοινό λαμβάνοντας υπόψη τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της και τις αυθεντικές αξίες της”. Ως εκ τούτου, σημείωσε πως με το ανωτέρω ποσό δίδεται η δυνατότητα σύναψης σύμβασης με εταιρεία “η οποία θα αναλάβει τόσο τη διαφήμιση όσο και την προώθηση της Σύρου για την επερχόμενη τουριστική περίοδο καθώς και εν γένει ενέργειες προβολής και διαφήμισης του προορισμού”.

Σε αυτό το σημείο, υπογραμμίστηκε πως ιδιαίτερη έμφαση αναμένεται να δοθεί “και στην προσέλκυση ψηφιακών νομάδων με σκοπό την επέκταση της τουριστικής σεζόν”.

Κατά συνέπεια, στο πλαίσιο της προώθησης και προβολής της Σύρου στο ευρύ τουριστικό κοινό “δύναται να δημιουργηθούν άρθρα και θα καταχωρηθούν δημοσιεύματα και βίντεο στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο με στόχο την ανάδειξη της ιδιαίτερης φυσικής ομορφιάς, του νεοκλασικού χαρακτήρα της Ερμούπολης, του μεσαιωνικού χαρακτήρα της Άνω Σύρου και των παραδοσιακών οικισμών του νησιού”.

Συμμετοχή με εκθέσεις

Τέλος, στο τουριστικό πλάνο, ο Δήμος έχει προϋπολογίσει ένα ποσό 4.000 ευρώ για τη συμμετοχή του σε εκθέσεις. Άκρως σημαντικό είναι το γεγονός πως η Σύρος θα συμμετέχει είτε με φυσική παρουσία, είτε με ψηφιακή παρουσία σε ελληνικές αλλά και διεθνείς τουριστικές εκθέσεις υπό την “ομπρέλα” της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου.

“Στόχος είναι η προώθηση της ιστορικής και πολιτιστικής κληρονομιάς του νησιού, των εναλλακτικών δραστηριοτήτων όπως του πεζοπορικού, θρησκευτικού, πολιτιστικού” αναφέρθηκε στη συνεδρίαση της Τουριστικής Επιτροπής, ενώ ακολούθως παρουσιάστηκαν ορισμένες εκθέσεις.

Ενδεικτικά, “Ολλανδία-Vakantiebeurs (12-15/01/2023), Φινλανδία-Matka Nordic Travel Fair (20-22/01/2023), Γερμανία – ΒΟΟΤ (21-29/01/2023), ΗΠΑ-New York Times Travel Show (28-29/01/2023), Βέλγιο – Salon De Vacances (02-05/02/2023), Ιταλία – BIT (12-14/02/2023), Ισραήλ – ΙΜΤΜ (14-15/02/2023), Σερβία -IFT (23-26/02/2023), Γερμανία – Βερολίνο ΙΤΒ (08-12/03/2023), Γαλλία – Παρίσι Salon Mondial du Tourisme (16-19/03/2023), Γαλλία – Παρίσι Salon destination Nature (16-19/03/2023), Γερμανία – Ντίσελντορφ – Tour Natur (25/08-03/09/2023), Ηνωμένο Βασίλειο – Λονδίνο WTM (6-8/11/2023)” κ.α.

Πηγή: Κοινή Γνώμη

Δείτε επίσης