Τεχνολογία: Ελληνικό Μουσείο Πληροφορικής; Κι όμως υπάρχει και μας ταξιδεύει στο τεχνολογικό παρελθόν

απο Cyclades Open

Το Ελληνικό Μουσείο Πληροφορικής είναι το μοναδικό στο είδος του στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, ξεκίνησε τις δραστηριότητές του το 2008 και από το 2012 αποτελεί τον πρώτο επίσημο φορέα στην Ελλάδα που συγκεντρώνει τη γνώση για την εξέλιξη στο χώρο της Πληροφορικής από το 1970 μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 1990 σε έναν ενιαίο χώρο.

Πρόκειται για ένα εγχείρημα που βασίζεται στις δωρεές υπολογιστών, λογισμικού και άλλων αντικειμένων από το χώρο της Πληροφορικής, προερχόμενες από ιδιώτες, δημόσιους και ιδιωτικούς οργανισμούς, καθώς και από εκπαιδευτικούς και άλλους φορείς.

Με περισσότερους από 280 ηλεκτρονικούς υπολογιστές και περισσότερα από 5.400 άλλα αντικείμενα από τον χώρο της πληροφορικής, η συλλογή του Ελληνικού Μουσείου Πληροφορικής, η μεγαλύτερη και σημαντικότερη στην Ελλάδα, προσφέρει ένα μοναδικό ταξίδι στο τεχνολογικό παρελθόν.

Στη σελίδα του μπορείτε να κάνετε μια εικονική περιήγηση ή και να το επισκεφτείτε, να ξεναγηθείτε στον χώρο και στα εκθέματά του, να μάθετε για τις δράσεις που διοργανώνει.

Εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζει στη σελίδα του μουσείου και η αναδρομή στο τεχνολογικό παρελθόν με ανακαλύψεις και γεγονότα που άλλαξαν τον κόσμο.

Έτσι σαν σήμερα το Cyclades Open επίλεξε δυο γεγονότα τα οποία αναφέρονται μεταξύ άλλων στην σελίδα του Ελληνικού Μουσείου Πληροφορικής και έγιναν σαν σήμερα αρκετά παλιά, αλλά ταυτόχρονα όχι και τόσο παλιά.

Η αρχή του ethernet

Ήταν 22 Μαϊου 1973 όταν ο Robert Metcalfe, εργαζόμενος στο κέντρο έρευνας της Xerox, γράφει ένα σημείωμα δεκατριών σελίδων, στο οποίο περιέγραφε μια νέα μέθοδο μετάδοσης δεδομένων.

Το υπόμνημά του είχε τίτλο «Ether Acquisition» και παρουσίαζε πως θα συνδεόταν το δίκτυο ALOHA της Χαβάης.

To Εthernet είναι το συνηθέστερo χρησιμοποιούμενο πρότυπο δίκτυο υπολογιστών ενσύρματης τοπικής δικτύωσης υπολογιστών. Αναπτύχθηκε από την εταιρεία Xerox κατά τη δεκαετία του ’70 και έγινε δημοφιλές αφότου η Digital Equipment Corporation και η Intel, από κοινού με τη Xerox, προχώρησαν στην προτυποποίησή του το 1980. Το 1985 το Ethernet έγινε αποδεκτό επίσημα από τον οργανισμό IEEE ως το πρότυπο 802.3 για ενσύρματα τοπικά δίκτυα (LAN) όπως αναφέρει το wikipedia.

Ποιος δεν θυμάται το Pac-Man;

Από 5 μηνών έως 105 ετών… όλοι ξέρουν το Pac-Man. Γνωρίζατε όμως ότι το 1982 «βγήκε» σε κινούμενο σχέδιο;

Στις 22.05.1980, η εταιρεία Namco εγκατέστησε το πρώτο μηχάνημα σε έναν κινηματογράφο στην πόλη Shibuya κοντά στο Τόκυο.

Η ανάπτυξη του παιχνιδιού ξεκίνησε στις αρχές του 1979, από τον Toru Iwatani και μια ομάδα εννέα ατόμων. Ο Iwatani ήθελε να δημιουργήσει ένα παιχνίδι, που θα μπορούσε να προσελκύσει γυναίκες και άνδρες μιας και τα περισσότερα βιντεοπαιχνίδια της εποχής είχαν θέματα πολέμου ή αθλητισμού.

Αν και η έμπνευση για τον χαρακτήρα του Pac-Man ήταν, σύμφωνα με πληροφορίες, η εικόνα μιας πίτσας, που έχει αφαιρεθεί ένα κομμάτι, ο Iwatani έχει πει επίσης ότι επηρεάστηκε από τον ιαπωνικό χαρακτήρα 口 «kuchi», που σημαίνει “στόμα”.

Οι χαρακτήρες του παιχνιδιού έγιναν χαριτωμένοι και πολύχρωμοι για να προσελκύσουν τους νεαρότερους παίκτες.

Το παιχνίδι αρχικά, ονομάστηκε Pakkuman, βασισμένο στον ιαπωνικό όρο «paku paku taberu», που αναφέρεται στην κίνηση του στόματος (άνοιγμα-κλείσιμο).

Δείτε επίσης