Έχετε τοξικό αφεντικό; Τα 26 τρανταχτά σημάδια

απο Cyclades Open

Ένα πρόσφατο παράδειγμα κακής ηγεσίας μίας ομάδας ή ενός οργανισμού είναι το τελεσίγραφο του Μασκ στους υπαλλήλους της Twitter, όπου τους ζητούσε είτε να προσαρμοστούν στο εξαιρετικά σκληρό νέο περιβάλλον της εταιρείας είτε να φύγουν με αποζημίωση. Εκατοντάδες εργαζόμενοι φαίνεται να είπαν «αντίο».

«Ένα κακό αφεντικό δεν θα θέσει σε κίνδυνο μόνο την επαγγελματική σας ανέλιξη, αλλά θα επηρεάσει αρνητικά και την προσωπική σας ζωή», σχολιάζει στο Βusiness Insider η Lynn Taylor, ειδικός στα εργασιακά θέματα και σύμβουλος ηγεσίας. «Ένας καλός μάνατζερ θα αναδείξει τις καλύτερες αρετές σας και θα ασκήσει μία θετική επιρροή σε όλες τις πτυχές της ζωής σας», συμπληρώνει η ίδια.

Έτσι, είναι σημαντικό να ξέρει κανείς πότε δουλεύει για ένα κακό/τοξικό αφεντικό, ώστε να «λάβει τα κατάλληλα μέτρα για να μειώσει το στρες και να αποκτήσει μεγαλύτερη δύναμη στη σχέση» μεταξύ τους όσο το δυνατόν γρηγορότερα, λέει η Lynn. Σύμφωνα με την ίδια και με τις συμβουλές που αναφέρονται στο βιβλίο της («Bad Bosses, Crazy Coworkers & Other Office Idiots»), υπάρχουν 26 τρανταχτά σημάδια ότι το αφεντικό σας είναι τοξικό και ότι κατά πάσα πιθανότητα θα επιβαρύνει όλες τις πτυχές της ζωής σας:

1. Λέει ψέματα
2. Δεν παραδέχεται ποτέ ότι έχει άδικο
3. Υπόσχεται πράγματα που δεν μπορεί να υλοποιήσει
4. Βιάζεται να επιρρίψει ευθύνες, αλλά σπάνια επιβραβεύει
5. Περιμένει ότι θα γίνετε ίδιοι με αυτόν
6. Μικροδιαχειρίζεται την κάθε λεπτομέρεια (micromanagement)
7. Σας καλεί και σας στέλνει όταν έχετε ρεπό/άδεια
8. Ξεχωρίζει τους «αγαπημένους» του υπαλλήλους
9. Δεν θέλει να ακούσει τις προτάσεις σας
10. Θέλει να παίρνει πάντοτε τα εύσημα και να είναι το επίκεντρο της προσοχής
11. Οι συμβουλές/διορθώσεις του είναι άσχετες
12. Κουτσομπολεύει στο γραφείο
13. Σας πειράζει ή φλερτάρει
14. Αλλάζει συνέχεια γνώμη
15. Δεν σας δίνει ευκαιρία να ανελιχθείτε
16. Σας αγνοεί ή είναι passive aggressive
17. Αλλάζει απότομα η διάθεσή του
18. Δεν συζητά ποτέ μαζί σας για το μέλλον σας
19. Σας φαίνεται όλο και πιο δύσκολο να σηκωθείτε το πρωί και να πάτε δουλειά
20. Θυμώνει εύκολα 
21. Είναι εγωκεντρικός
22. Κανείς από τους συναδέλφους σας δεν θέλει να του φέρει αντίρρηση
23. Οι ιδέες σας δεν προχωρούν ποτέ
24. Η δουλειά που κάνετε δεν είναι ποτέ αρκετή
25. Τα πρότζεκτ σας ανατίθενται ξαφνικά σε κάποιον άλλο χωρίς εξήγηση
26. Λειτουργεί φοβισμένος/πάρα πολύ αγχωμένος

Πηγή: Money Review/Business Insider
📸 Keenan Beasley/Unsplash

Δείτε επίσης