Podcast Marketing Greece: Διασύνδεση Πολιτισμού και Τουρισμού-Δημήτρης Αθανασούλης και Ιωάννα Δρέττα

απο Cyclades Open
MARKETING GREECE ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

O Δημήτρης Αθανασούλης, Διευθυντής Εφορείας Αρχαιοτήτων Κυκλάδων & Εφορείας Αρχαιοτήτων Δωδεκανήσου, αναλύει με την Ιωάννα Δρέττα, Πρόεδρο της Marketing Greece, τη δυναμική που προκύπτει από τη διασύνδεση του πολιτισμού και του τουρισμού.

Ποιο είναι το σημείο συνάντησης αυτών των δυο κόσμων, ποια είναι τα κοινά τους στοιχεία και πως μπορούν να βρεθούν πιο κοντά;

Όπως τελικά αποδεικνύεται αυτά που τους ενώνουν είναι περισσότερα από αυτά που τους χωρίζουν.

“Οι Κυκλάδες δεν είναι ένας απλός τουριστικός προορισμός διεθνώς. Λόγω της μικρής κλίμακας των νησιών υπάρχει ένα εύθραυστο φυσικό όσο και πολιτιστικό περιβάλλον το οποίο χρειάζεται προστασία. Εδω ανακύπτουν προβλήματα που σε άλλες περιοχές θ’ ανακύψουν αργότερα” αναφέρει μεταξύ άλλων ο Δ. Αθανασούλης. “Είναι σαφές οτι η προστασία τόσο του φυσικού όσο και του ανθρωπογενούς περιβάλλοντος είναι όρος επιβίωσης τόσο για τις τοπικές κοινότητες, όσο και για την τουριστική επιχειρηματικότητα. Κι αυτός είναι ένας πόρος μη ανανεώσιμος, άρα πρέπει να προστατεύεται για να έχει μέλλον και διάρκεια η τουριστική ανάπτυξη” συμπληρώνει, όσον αφορά την σχέση τουρισμού-πολιτισμού.

O κ. Αθανασούλης μιλά ακόμα για τον αρχαιολογικό χώρο της Δήλου, το μουσείο της Κύθνου, την Επισκοπή στην Σίκινο, αλλά και την Νησίδα Μουσείων στη Νάξο.

Η Ιωάννα Δρέττα μιλά για την ανάγκη της ύπαρξης ουσιαστικής επικοινωνίας και συνέργειας μεταξύ δυο κόσμων, εκείνου του πολιτισμού και του τουρισμού θέτοντας τα ερωτήματα στον κ. Αθανασούλη.

Αξίζει να σημειωθεί πως το 2022 η Ελλάδα βρίσκονταν εκτός της πρώτης δεκάδας των κορυφαίων προορισμών πολιτιστικού και θρησκευτικού τουρισμού παγκοσμίως, παρά το γεγονός ότι αναγνωρίζεται διεθνώς ως κοιτίδα του δυτικού πολιτισμού, ενώ δημοφιλέστερη αγορά ανά την υφήλιο είναι η Ιταλία, ακολουθούμενη κατά σειρά από τη Γαλλία, την Ισπανία, την Κίνα και τις ΗΠΑ. 

Τα παραπάνω στοιχεία συγκεντρώθηκαν στο πλαίσιο μελέτης της κοινοπραξίας εταιρειών Deloitte – Remaco, για λογαριασμό του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ), με τίτλο «Ελληνικός Τουρισμός 2030 | Σχέδια Δράσης».

Η κ. Δρέττα,  CEO της Marketing Greece, είχε πει κάτι εξαιρετικά σημαντικό σχετικά με την τουριστική προβολή της χώρας μας κάνοντας λόγο για μια “μεγάλη παρεξήγηση”.

«Στα ταξίδια που κάνουμε μέσω του Marketing Greece σε όλη την Ελλάδα, αυτό που ακούμε συχνά σε προορισμούς δεύτερης ή τρίτης ταχύτητας, είναι “χρειαζόμαστε προβολή, για να έρθουν τουρίστες”. Η πραγματικότητα είναι όμως ότι σε εννιά στις δέκα περιπτώσεις (ανθρώπων που μας λένε κάτι τέτοιο) η ανάγκη δεν είναι αυτή, αλλά να υπάρξει προϊόν. Κι αυτό, κατά τη γνώμη μου, είναι η μεγαλύτερη παρεξήγηση του ελληνικού τουρισμού. Αν καταφέρουμε συλλογικά να αντιληφθούμε τη διαφορά μεταξύ πόρου και προϊόντος, τότε θα δώσουμε μια πολύ μεγάλη προστιθέμενη αξία στον ελληνικό τουρισμό», σημείωσε τότε η κα Δρέττα.

Διαβάστε σχετικά:

Δείτε επίσης