Ναυάγιο στην Πύλο: Τι υποστήριξαν οι συλληφθέντες – Συνεχίζονται οι έρευνες. 81 οι νεκροί, 800 στο σκάφος λέει το Πακιστάν

απο Cyclades Open

Συνεχίζονται για έβδομη ημέρα οι έρευνες στη θαλάσσια περιοχή 47 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά της Πύλου σε διεθνή ύδατα για τον εντοπισμό τυχόν αγνοουμένων μετά το πολύνεκρο ναυάγιο της Πύλου, με θύματα δεκάδες μετανάστες.

Στο σημείο επιχειρούν ένα Πλοίο Ανοιχτής Θαλάσσης (ΠΑΘ), μία φρεγάτα του Πολεμικού Ναυτικού και τέσσερα παραπλέοντα πλοία. Σημειώνεται, ότι οι καιρικές συνθήκες που επικρατούν στην περιοχή είναι άνεμοι βόρειοι βορειοδυτικοί έντασης έως 4 μποφόρ.

Την ίδια στιγμή, ενώπιον των δικαστικών αρχών οδηγήθηκαν εκ νέου τα εννέα άτομα που έχουν συλληφθεί ως διακινητές για την υπόθεση της ναυτικής τραγωδίας, μετά την προθεσμία 24 ωρών που έλάβαν χθες για να απολογηθούν σήμερα, Τρίτη (20/06), όπως αναφέρει το news247.gr

Στις 10 το πρωί πέρασαν την πόρτα της ανακρίτριας Καλαμάτας και σύμφωνα με δηλώσεις ενός εκ των συνηγόρων, ο εντολέας του -που απολογήθηκε πρώτος- αρνείται τις κατηγορίες που τον βαρύνουν και υποστηρίζει ότι είναι αθώος, ότι δεν είχε καμία συμμετοχή ή συνεισφορά στην μεταφορά των ατόμων και ότι είναι κι αυτός ένας από τους μετανάστες που πλήρωσαν όπως και οι υπόλοιποι.

Σύμφωνα με το Λιμενικό, οι 9 Αιγύπτιοι, πλήρωμα του πλοίου, είχαν διακριτούς ρόλους στη μεταφορά των μεταναστών και κατηγορούνται για σύσταση εγκληματικής οργάνωσης, πρόκληση ναυαγίου, ανθρωποκτονία από αμέλεια, έκθεση ζωής σε κίνδυνο, παράνομη διακίνηση αλλοδαπών και παράνομη είσοδο στη χώρα.

Εντοπίστηκαν ακόμα τρεις σοροί – Στους 81 ο συνολικός αριθμός

Στους 81 ανήλθε ο αριθμός των σορών που έχουν ανασυρθεί έως αυτή τη στιγμή, από τη θαλάσσια περιοχή, 47 ναυτικά μίλια σε διεθνή ύδατα νοτιοδυτικά της Πύλου, όταν αλιευτικό σκάφος που μετέφερε αδιευκρίνιστο μέχρι στιγμής αριθμό παράτυπων μεταναστών, αναποδογύρισε και βούλιαξε.

Σύμφωνα με το Λιμενικό Σώμα, αργά το απόγευμα της Δευτέρας πλοίο ανοικτής θαλάσσης του λιμενικού, περισυνέλεξε μία σορό και τη μετέφερε στο λιμάνι της Καλαμάτας, όπου νωρίτερα είχαν μεταφερθεί άλλοι δύο σοροί.

Οι έρευνες στο σημείο της ναυτικής τραγωδίας συνεχίζονται από πλοίο ανοιχτής θαλάσσης του λιμενικού, από μία φρεγάτα του πολεμικού ναυτικού, τρία παραπλέοντα πλοία, ενώ επιχειρεί ένα ελικόπτερο και ένα αεροσκάφος του λιμενικού.

Σημειώνεται ότι έως τώρα, από την επιχείρηση του Λιμενικού Σώματος έχουν διασωθεί 104 άτομα που έχουν μεταφερθεί στη Μαλακάσα.

Περίπου 800 επιβαίνοντες – 14 ύποπτοι έχουν συλληφθεί μέχρι στιγμής

Περίπου 800 άνθρωποι επέβαιναν στο σκάφος που ανατράπηκε την περασμένη εβδομάδα στα ανοιχτά των ελληνικών ακτών, σύμφωνα με προκαταρκτική έρευνα της αστυνομίας στο Πακιστάν, η οποία κήρυξε τη χθεσινή ημέρα εθνικού πένθους. Οι πακιστανικές αρχές ανακοίνωσαν ότι έχουν συλλάβει 14 υπόπτους σε σχέση με την φερόμενη παράνομη διακίνηση μεταναστών και η αστυνομία τόνισε ότι αναζητεί και άλλους υπόπτους.

Η εκτίμηση ότι επέβαιναν 800 άτομα προέρχεται από τις προκαταρκτικές έρευνες, τόνισε ο αστυνομικός Ριάζ Μουγκάλ.

Οι καταθέσεις

Το iΕidiseis παρουσιάζει επίμαχα αποσπάσματα των καταθέσεων που οδηγούν στις συνθήκες της βύθισης του αλιευτικού.

«Το βράδυ της τελευταίας ημέρας μας προσέγγισε το ελληνικό πλοίο και ο καπετάνιος δέχτηκε τη βοήθεια γιατί ο κόσμος είχε αρχίσει και εξαγριωνόταν. Το πλοίο μας ήταν σταματημένο, δε λειτουργούσε η μηχανή. Το ελληνικό πλοίο έριξε σχοινί και το δέσαμε αλλά δεν πρόλαβε να μας μετακινήσει, όλος ο κόσμος έκανε φασαρία, κάποιοι ζητούσαν βοήθεια και κάποιοι άλλοι ήθελαν να πάνε στην Ιταλία. Το πλοίο μας τότε από το δυνατό τράβηγμα πήρε μία πρώτη κλίση και μετά μία δεύτερη και κατέληξε στο νερό» φέρεται να καταθέτει ένας εκ των διασωθέντων.

«Ήρθε το ελληνικό πλοίο να μας τραβήξει, έκανε μία κλίση το δικό μας καράβι αναλόγως που πήγαινε ο κόσμος. Κλίση αριστερά ο κόσμος δεξιά στην άλλη κλίση δεξιά ο κόσμος πήγαινε αριστερά, άλλη μία κλίση και έφυγε το καράβι. Είχε κύματα που δεν ήταν ψηλά αλλά το καράβι επειδή ήταν υπερφορτωμένο έφυγε και αναποδογύρισε. Όταν έδεσε το ελληνικό πλοίο τα σχοινιά ο κόσμος ηρέμησε. Πιστεύω ότι το τράβηξαν πιο γρήγορα και κουνήθηκε. Έπεσα κάτω από το καράβι στη θάλασσα και προσπάθησα να ανέβω επάνω στην επιφάνεια. Το πλοίο γύρισε ανάποδα και το πάνω έγινε κάτω. Το 95% που σώθηκε ήταν στο κατάστρωμα. Μετά ανέβηκαν 90 άτομα επάνω στο πλοίο, έμεινε ένα τετραγωνικό μέτρο από το πλοίο πάνω στο νερό. Φωνάζαμε βοήθεια», αναφέρει ένας δεύτερος.

Μια ακόμα κατάθεση επιζώντα αναφέρει:

«Όταν πλησίασε το ελληνικό πλοίο έδεσε σχοινί στο μπροστινό μέρος του πλοίου μας και ξεκίνησε να μας τραβάει αργά, όμως το σχοινί κόπηκε. Μετά έδεσαν άλλο σχοινί, το έδεσαν δύο φορές αυτό. Είδα με τα μάτια μου ότι έριξαν τα σχοινιά, όμως καθόμουν σε απόσταση και έβλεπα θολά, δεν είδα καθαρά. Αυτοί που ήταν μπροστά είδαν πιο καθαρά. Τη δεύτερη φορά που το έδεσαν στην αρχή αισθανθήκαμε ότι μας τραβάνε, μετά το πλοίο μας πήρε κλίση. Το ελληνικό πλοίο ανέπτυξε ταχύτητα και εμείς φωνάζαμε στα αγγλικά «στοπ», όλοι φωνάζαμε αλλά αυτοί δεν μας καταλάβαιναν. Όταν αρχικά έριξαν το σχοινί εμείς ήμασταν ήρεμοι γιατί νομίζαμε ότι θα μας πάνε στην Ιταλία. Η θάλασσα είχε λίγο κύμα. Η πρώτη κλίση ήταν αριστερά και μετά δεξιά και μετά γύρισε ανάποδα το πλοίο μας. Την πρώτη φορά κατέβηκα στο νερό και μετά ανέβηκα στο ανάποδο του καραβιού. Καθένας προσπαθούσε να πνίξει τον άλλον για να ανέβει αυτός. Μετά το πλοίο άρχισε να βυθίζεται».

Ένας ακόμα επιζών, σύμφωνα με το iΕidiseis, καταθέτει: «Όταν εμφανίστηκε το ελληνικό καράβι, ένα μέλος του πληρώματος φοβήθηκε ότι ο κόσμος που ήταν εξαγριωμένος θα χτυπούσε τον καπετάνιο λόγω της δίψας και της πείνας και μας είπε ότι το ελληνικό πλοίο θα προχωρούσε μπροστά μας και θα μας πήγαινε στα ιταλικά ύδατα. Μας είπε ότι σε δύο ώρες θα ήμασταν στην Ιταλία. Το ακολουθήσαμε για λίγο αλλά μετά χάλασε η μηχανή του πλοίου μας. Όταν το ελληνικό πλοίο κατάλαβε ότι σταματήσαμε γύρισε πίσω. Τότε έριξε ένα σχοινί και το έδεσαν μπροστά στο πλοίο μας. Εγώ ήμουν πίσω, ήταν νύχτα, το ότι έδεσαν σχοινί μου το είπαν τα παιδιά που ήταν μπροστά αλλά το αισθάνθηκα και εγώ γιατί μετά κινηθήκαμε όχι όμως πάνω από δύο λεπτά. Είπαμε τότε σταμάτα-σταμάτα γιατί πήρε κλίση το πλοίο μας. Θεωρώ ότι το ναυάγιο οφείλεται στο ότι το καράβι μας ήταν σε κακή κατάσταση και υπερφορτωμένο και ότι δεν έπρεπε να γίνει το τράβηγμα».

Ακολουθούν άλλες τρεις καταθέσεις με την πρώτη να εστιάζει στο γεγονός πως «το αλιευτικό ήταν υπερφορτωμένο», τη δεύτερη στο γεγονός πως «ήρθαν όλοι οι άνθρωποι από τη μία μεριά και πήρε κλίση» το σκάφος και η τρίτη για «ένα σχοινί» που δεν είδε ο ίδιος αλλά όπως το είπαν χρησιμοποιήθηκε γιατί «ήθελαν να μας τραβήξουν».

Διαψεύδει το Λιμενικό

Το Λιμενικό διαψεύδει την εκδοχή της ρυμούλκησης του αλιευτικού σκάφους κατηγορηματικά και μιλά μόνο για παροχή τροφοεφοδίων στους επιβαίνοντες του αλιευτικού.

«Η απόφαση της ελληνικής ακτοφυλακής να μην επέμβει σε ένα θανατηφόρο ναυάγιο έχει εγείρει ανησυχίες ότι η ευθυγράμμιση των συμφερόντων μεταξύ των λαθρεμπόρων, που πληρώνονται για να φτάσουν στην Ιταλία, και των ελληνικών αρχών, που προτιμούν οι μετανάστες να είναι το πρόβλημα της Ιταλίας, οδήγησε σε καταστροφή που μπoρούσε να αποφευχθεί» αναφέρουν οι New York Times.  

Πηγή: NEWS247, ieidideis

Δείτε επίσης