Υπερτουρισμός: «Δεν χωράνε» σε Μύκονο και Σαντορίνη – Τα προβλήματα στις κορεσμένες περιοχές

απο Cyclades Open

Ανατέμνοντας το παγκόσμιο φαινόμενο υπερτουρισμού γίνεται εύκολα διακριτό ότι βαίνει διογκούμενο διαρκώς. Το άνοιγμα των αγορών της Ασίας με επιτομή τις αγορές της Ινδίας και της Κίνας δείχνει ότι η κορωνίδα του προβλήματος είναι μπροστά μας και οσονούπω η διαδικασία της ώσμωσης θα το φέρει εντονότερα μπροστά μας γράφει στο eleftherostypos.gr ο Χάρης Ντιγριντάκης.

Τούτο, αναντίρρητα, δημιουργεί κίνδυνο για την ατμομηχανή της ελληνικής οικονομίας, τον τουρισμό.

Είναι κοινός τόπος ότι ο υπερτουρισμός συνιστά σήμερα μία από τις σημαντικότερες προκλήσεις του κλάδου, καθώς οι συνέπειές του (υπερδόμηση, υπερφόρτωση/ελλείψεις υποδομών, επιβάρυνση του περιβάλλοντος) δύνανται να αλλοιώσουν την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, με αρνητικά αποτελέσματα τόσο για το τουριστικό προϊόν αυτό καθαυτό όσο και για τη φήμη της χώρας.

Ως εκ τούτου, όπως επισημαίνουν μετ’ επιτάσεως παράγοντες της τουριστικής αγοράς, η αύξηση των τουριστικών ροών δεν θα πρέπει πλέον να αποτελεί πρωταρχικό στόχο, όσο η κατανομή τους σε περισσότερες περιφέρειες της χώρας, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

Ελληνικοί προορισμοί όπως η Αθήνα, η Μύκονος και η Σαντορίνη (κυρίως λόγω κρουαζιέρας), αλλά και τα Χανιά (Ιούλιο-Αύγουστο στην πόλη λόγω έλλειψης parking), φλερτάρουν με τον υπερτουρισμό, κυρίως, κατά την περίοδο υψηλής ζήτησης, με αποτέλεσμα να προκαλούνται προβλήματα που επηρεάζουν τόσο τους ταξιδιώτες όσο και τους μόνιμους κατοίκους των κορεσμένων περιοχών. Ενδεικτικό της κατάστασης είναι το γεγονός ότι το 2023 η ελληνική πρωτεύουσα συμπεριελήφθη στις πόλεις που «βούλιαξαν» από τον υπερτουρισμό.

«Ο υπερτουρισμός και οι ιδιαίτερα αυξημένες ροές σε συγκεκριμένες περιόδους συνιστούν μία από τις σημαντικότερες προκλήσεις, καθώς οι συνέπειες, με την υπερδόμηση, την υπερφόρτωση και τις ελλείψεις υποδομών, την επιβάρυνση του περιβάλλοντος κ.λ.π. μπορεί να αλλοιώσουν την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, με αντίστροφα από τα επιθυμητά αποτελέσματα για το τουριστικό προϊόν και τη φήμη της χώρας», είχε αναφέρει σε παλαιότερη έκθεσή της η Alpha Bank.

Διαβάστε τη συνέχεια στο eleftherostypos.gr

Διαβάστε ακόμα:

Δείτε επίσης