Funds/Servicers/Πλειστηριασμοί: «Διαπραγματευόμαστε με γκάνγκστερ» λένε οι δικηγόροι

Γιώτα Τέσση | Εφημερίδα των Συντακτών

απο Cyclades Open

Καθεστώς ασυδοσίας, παράνομες πρακτικές και ετσιθελικές αποφάσεις χαρακτηρίζουν τις διαπραγματεύσεις των δανειοληπτών που κινδυνεύουν να χάσουν το σπίτι τους με τις εταιρείες διαχείρισης δανείων και πιστώσεων (servicers) που λειτουργούν για λογαριασμό των ξένων funds, στα οποία έχουν μεταβιβαστεί ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις τραπεζών.

Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ της Γιώτας Τέσση στην “Εφημερίδα των Συντακτών” οι οφειλέτες βρίσκονται σε απόγνωση και οι δικηγόροι τους ενώπιον πρωτόγνωρων καταστάσεων, που δεν τους επιτρέπουν όχι μόνο να διαπραγματευτούν, αλλά συχνά ούτε να εκφράσουν τα δικαιώματα των εντολέων τους.

Περισσότεροι από διακόσιοι δικηγόροι έφεραν ήδη το θέμα στη Βουλή λίγο πριν από τις εκλογές, καταγγέλλοντας τις αθέμιτες πρακτικές των servicers και ζητώντας να υπάρξει άμεσα νομοθετική ρύθμιση που θα θέτει όρους και κανόνες στις διαπραγματεύσεις δανειοληπτών – servicers. Ζητούν, επίσης, το αυτονόητο: να ψηφιστεί νομοθεσία για την προστασία της πρώτης κατοικίας καθώς αυτή τη στιγμή δεν είναι σε ισχύ κανένας νόμος και οι δανειολήπτες είναι κυριολεκτικά έρμαια στις διαθέσεις των funds.

Η καταγγελία των δικηγόρων, η οποία αναμένεται να επανακατατεθεί στη Βουλή προς τους αρμόδιους υπουργούς, περιγράφει πρωτοφανείς συμπεριφορές από τους υπαλλήλους των servicers:

 Αποστέλλουν εξώδικα-καταγγελίες και διαταγές πληρωμής, ενώ επιβάλλουν αναγκαστική κατάσχεση και εκθέτουν σε πλειστηριασμό ακίνητα που βρίσκονται σε ρύθμιση, η οποία τηρείται πιστά. Τα εξώδικα αυτά, με περιεχόμενο που δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, προκαλούν τρόμο στους πολίτες και τους αναγκάζουν να υπογράψουν συμβάσεις υπό πίεση, χωρίς καν να συμβουλευτούν τους δικηγόρους τους.

 Προτρέπουν τηλεφωνικά τους δανειολήπτες να μην απευθύνονται σε δικηγόρο, συκοφαντώντας και υποβαθμίζοντας την επαγγελματική ιδιότητά τους. Αν δεν το καταφέρουν, αρνούνται να συνομιλήσουν με δικηγόρους ή θέτουν σε αυτούς προσκόμματα πάσης φύσεως και τους αντιμετωπίζουν με αγενή και προσβλητικό τρόπο.

 Καθυστερούν επί μήνες να απαντήσουν σε οποιοδήποτε αίτημα των δανειοληπτών για χορήγηση βεβαιώσεων οφειλής ή εξόφλησης, αντίγραφα συμβάσεων κ.λπ., ενώ δεν απαντούν ούτε σε αιτήματα δανειοληπτών που προτείνουν ρυθμίσεις οι οποίες ανταποκρίνονται στην οικονομική κατάστασή τους. Με την πρακτική αυτή, οι δανειολήπτες δεν μπορούν να ασκήσουν τα δικαιώματά τους και βλέπουν τα σπίτια τους να βγαίνουν στο σφυρί, χωρίς καν να έχουν εισακουστεί.

 Υπολογίζουν αυθαίρετα και παράνομα τα επιτόκια επί των οριζόμενων ποσών, χωρίς να αιτιολογούν τον τρόπο υπολογισμού όταν τους ζητείται.

 Θέτουν υπερβολικές και παράλογες απαιτήσεις ως προς τη νομιμοποίηση των πληρεξούσιων δικηγόρων προκειμένου να συνομιλήσουν μαζί τους. Εχουν, δε, φτάσει στο σημείο να θέτουν ως προϋπόθεση οι εξουσιοδοτήσεις των δικηγόρων να έχουν ημερομηνία λήξης (τρίμηνη ή εξάμηνη ισχύ) παρόλο που στην ίδια την εξουσιοδότηση αναγράφεται ότι αυτή ισχύει μέχρι ανακλήσεώς της.

 Ζητάνε από τους δανειολήπτες να παραιτηθούν από τις ρυθμίσεις του Νόμου Κατσέλη προκειμένου να προβούν σε νέα ρύθμιση και όταν εκείνοι προσκομίζουν δήλωση παραίτησης, δεν τη δέχονται, με αποτέλεσμα η ρύθμιση να μην ολοκληρώνεται και να κινδυνεύει η πρώτη και μόνη κατοικία τους.

 Αρνούνται να συμμορφωθούν με διατακτικά αποφάσεων δικαστηρίων και αρνούνται να στείλουν στους δανειολήπτες ακόμα και τα σχέδια ρυθμίσεων προκειμένου να τα μελετήσουν πριν τα υπογράψουν.

 Πολλές εταιρείες έχουν καταργήσει τις μέχρι πρότινος υπάρχουσες διευθύνσεις e-mail, καθιστώντας ακόμα πιο δυσχερή την προσπάθεια επικοινωνίας μαζί τους, ενώ αρκετοί υπάλληλοι προσποιούνται τους δικηγόρους για να παραπλανήσουν τους δανειολήπτες και δεν διστάζουν να τους απειλούν: «Θα σας πάω στον εισαγγελέα» «Την επόμενη μέρα θα σας πάρουν το σπίτι».

Διαβάστε τη συνέχεια του ρεπορτάζ της Γιώτας Τέσση στην “Εφημερίδα των Συντακτών” πατώντας εδώ.

Δείτε επίσης