Νίκος Μπελαβίλας: Κλείνει ο κύκλος της φούσκας του Ελληνικού με την αποχώρηση των τραπεζών

απο Cyclades Open

Η τελευταία φάση του ξεκίνησε πριν τέσσερα χρόνια με τον Υπουργό Ανάπτυξης κ. Άδωνη Γεωργιάδη να δηλώνει «σήμερα εκλεγόμαστε αύριο μπαίνουν μπουλντόζες».

Πρώτα έφυγαν οι επενδυτές, η κινεζική Fosun, η αραβική Eagle Hills. Ακολούθησε στην έξοδο η αμερικανική Mohegan. Να μην πολυλογούμε το «μεγαλύτερο project» της Ευρώπης των 5 δις ευρώ και των 70.000 θέσεων εργασίας πέρασε το 2021 με τις ευλογίες της κυβέρνησης Μητσοτάκη, αποκλειστικά στα χέρια των γνωστών ελληνικών «κολοσσών» πετώντας έξω όλες τις διεθνείς συμμετοχές-αν υπήρξαν ποτέ πραγματικά.

Στη συνέχεια, αφού οι ελληνικές εταιρείες και οι δικές μας τράπεζες έπαιξαν όσο έπαιξαν στο Χρηματιστήριο άρχισαν να αποτραβιούνται.

Πάει η Τράπεζα Πειραιώς, και η Eurobank το σκέφτεται.

Η κρίση λένε τα οικονομικά άρθρα καθιστούν απαγορευτική την υλοποίηση της επένδυσης ύψους 121 εκατ. ευρώ.

Πάει και ο πύργος των 100 μ. ύψους που θα θαυμάζαμε από όλη την Αθήνα. Πάει και το καζίνο με τις Καρυάτιδες. Ούτε αυτά θα γίνουν.

Έχει κανείς την αίσθηση ότι αυτό το project των δισεκατομμυρίων ευρώ και των χιλιάδων εργατικών χεριών, είναι η μεγαλύτερη διαφημιστική επιχείρηση εικονικού έργου στη μεταπολεμική Ελλάδα.

Μόλις βρέθηκαν οι επενδυτές με τα χέρια λυτά και τις μπουλντόζες αναμμένες, από τον Σεπτέμβριο του 2019, μόλις έφυγαν από τη μέση αυτοί που δήθεν τους εμπόδιζαν, οι αρχαιολόγοι, οι δασολόγοι, οι οικολόγοι, οι τοπικοί ακτιβιστές, οι αριστεροί υπουργοί, η φούσκα έσκασε όπως σκάνε όλες οι φούσκες.  Με πάταγο. Μήπως να το ξαναδούμε σύντροφοι; Γιατί με αυτούς όχι ανάπτυξη δεν φαίνεται, ούτε τούβλο!

Ένας τεράστιος μητροπολιτικός χώρος 6.300 στρεμμάτων όμηρος εδώ και δεκαπέντε χρόνια στα χέρια τζογαδόρων που θα τους είχαν απαγορεύσει την είσοδο σε κάθε αξιοπρεπές καζίνο.


Ο Νίκος Μπελαβίλας γεννήθηκε στον Πειραιά το 1959. Είναι καθηγητής πολεοδομίας και ιστορίας της πόλης στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και διευθύνει το Εργαστήριο Αστικού Περιβάλλοντος.

Διηύθυνε το Γραφείο Λαυρίου του ΕΜΠ για τη δημιουργία του Τεχνολογικού-Πολιτιστικού Πάρκου, το Βιομηχανικό Μουσείο Ερµούπολης και είναι επιστημονικός υπεύθυνος του έργου του Μουσείου Μεταλλείας-Μεταλλουργίας Λαυρίου. Συμμετείχε στον σχεδιασμό του Μητροπολιτικού Πάρκου στο Γουδί, του θαλασσίου μετώπου της Ελευσίνας, του Τεχνικού Πανεπιστημίου στη Λεµεσό, των επεκτάσεων του Τραµ στην Αθήνα και Πειραιά, κ.α. Επικεφαλής της μελέτης του κτιρίου της νέας Ταινιοθήκης της Ελλάδος, όπως και των ερευνών του ΕΜΠ για τα ιστορικά μεταλλεία στο Αιγαίο, το Μητρώο Ελληνικής Βιομηχανικής Κληρονομιάς, το ιστορικό κέντρου της Πρέβεζας, το Μητροπολιτικό Πάρκο Ελληνικού, το στρατηγικό σχέδιο για τις ακτές του Σαρωνικού και της αποτύπωσης των προσφυγικών οικισμών του Πειραιά. Το 2018-2019 ήταν επικεφαλής της κρατικής εταιρείας «Ανάπλαση Αθήνας Α.Ε». Είναι μέλος της Διεθνούς Επιτροπής για τη Διατήρηση της Βιομηχανικής Κληρονομιάς – TICCIH, του Διεθνούς Συμβουλίου Μνημείων – ICOMOS και από το 2007 επιστημονικός αξιολογητής των ιστορικών πόλεων του World Heritage List της UNESCO. Έχει βραβευτεί σε διεθνείς και πανελλήνιους αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς.

Έχει γράψει τα βιβλία “Λιμάνια και Οικισμοί στο Αιγαίο της Πειρατείας”, “Τόποι Ανθρώπων – σχόλια για το χώρο και την πολιτική” και “Ιστορία της Πόλης του Πειραιά, 19ος-20ος αιώνας”. Συμμετείχε με άρθρα του στους συλλογικούς τόμους “Αιγαίο: διάσπαρτη πόλη” στη 10η Biennale Αρχιτεκτονικής Βενετίας 2006, “Αthens-Absolute Realism” στην 8η Biennale Αρχιτεκτονικής Βενετίας 2002, ” Ελλάδα της θάλασσας”, “Ιστορικός βιομηχανικός εξοπλισμός στην Ελλάδα”, “Το ελληνικό τοπίο”, “Το Αιγαίο Πέλαγος. Χαρτογραφία και ιστορία, 15ος – 17ος αιώνας”, “Ορυχεία στο Αιγαίο 19ος-20ος αιώνας-Βιομηχανική αρχαιολογία στην ΕΛλάδα”, “Σύγχρονα ελληνικά τοπία”, “Το Μπάουχαους και η Ελλάδα. Η νέα ιδέα της σύνθεσης στις τέχνες και την αρχιτεκτονική” κ.α.


Δείτε επίσης