Υπό διάλυση το δίκτυο των ΕΛΤΑ – Λουκέτο σε άλλα 41 καταστήματα

απο Cyclades Open

Σωρεία αντιδράσεων έχουν επιφέρει τα συνεχή λουκέτα που μπαίνουν σε υποκαταστήματα των ΕΛΤΑ σε διάφορες περιοχές της επικράτειας. Όπως ήταν προγραμματισμένο, Δευτέρα 23 Οκτωβρίου του 2023 έκλεισαν άλλα 41 καταστήματα, με τις συνέπειες σε τοπικές κοινωνίες –ιδίως στην περιφέρεια– να είναι ιδιαίτερα σημαντικές. Μάλιστα έως το τέλος του έτους αναμένεται να κλείσουν άλλα 54 υποκαταστήματα.

Κινητοποιήσεις διαμαρτυρίας για τα λουκέτα έλαβαν χώρα τις προηγούμενες μέρες, όπως και σήμερα, σε διάφορα σημεία της χώρας (στα Καρδάμυλα Χίου, στο Αυλωνάρι Εύβοιας, στα Χανιά Κρήτης κ.ά.).

Αντιδράσεις υπάρχουν και από πολιτικά κόμματα, με τον ΣΥΡΙΖΑ να επιτίθεται στην κυβέρνηση, κατηγορώντας της για αδικαιολόγητη απόφαση και για βίαιη συρρίκνωση του δικτύου καταστημάτων του Οργανισμού. 

Συγκεκριμένα, ο πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του κόμματος, Σωκράτης Φάμελλος, τόνισε ότι με το κλείσιμο δεκάδων καταστημάτων ΕΛΤΑ ο κ. Μητσοτάκης αποδεικνύει ότι δεν τον ενδιαφέρουν οι ανάγκες της κοινωνία. Και πρόσθεσε:

«Εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες βιώνουν από σήμερα τα αποτελέσματα της ακραίας νεοφιλελεύθερης πολιτικής της κυβέρνησης της ΝΔ, μετά την αιφνίδια και αναιτιολόγητη απόφαση για το κλείσιμο 41 υποκαταστημάτων των ΕΛΤΑ σε ολόκληρη τη χώρα. Με πρόσχημα τη δήθεν αναδιάρθρωση των ΕΛΤΑ, η κυβέρνηση Μητσοτάκη προχωρά στη βίαιη συρρίκνωση του δικτύου καταστημάτων του Οργανισμού σε ορεινές, νησιωτικές και δυσπρόσιτες περιοχές. Επιφέρει έτσι ένα σοβαρό πλήγμα στην ελληνική περιφέρεια και οδηγεί στην ερημοποίησή της. Μέχρι και σήμερα, τα καταστήματα αυτά εξυπηρετούσαν τις ανάγκες επικοινωνίας, οικονομικών συναλλαγών (καταβολή συντάξεων, πληρωμή λογαριασμών κοινής ωφέλειας, εφορίας κ.α.,) καλύπτοντας και το κλείσιμο τραπεζικών καταστημάτων, ακόμα και φαρμακευτικής περίθαλψης. Υπηρεσίες για τις οποίες, ιδιαίτερα σε ορισμένες περιοχές και συγκεκριμένες ομάδες πολιτών, δεν υπάρχει εναλλακτικό σχέδιο παροχής τους».

Σύμφωνα με τον κ. Φάμελλο, ο πρωθυπουργός «εμμένει στην αντικοινωνική του πολιτική, στη συγκεκριμένη περίπτωση με τη συστηματική απαξίωση και την πλήρη διάλυση των ΕΛΤΑ, γιατί δεν τον ενδιαφέρουν οι ανάγκες των πολιτών, ιδιαίτερα της υπαίθρου και γενικά της περιφέρειας. Έχει ως μοναδικό στόχο την πλήρη ιδιωτικοποίηση των ΕΛΤΑ με πώλησή τους σε στρατηγικό “ημέτερο” επενδυτή. Η κρατική χρηματοδοτική ένεση ύψους 280 εκατ. ευρώ που δόθηκε στα ΕΛΤΑ το 2020 δεν στάθηκε ικανή να αποτρέψει το κλείσιμο καταστημάτων. Προτεραιότητα τελικά δεν ήταν οι πολίτες και η τοπική ανάπτυξη αλλά η “στήριξη” του εκλεκτού της και πρώην βουλευτή της ΝΔ, Ανδρέα Πάτση, μέσω σκανδαλωδών απευθείας αναθέσεων ύψους 1 εκατ. ευρώ, ή η δημιουργία κομματικού στρατού μέσω προσλήψεων golden boys, κατά παρέκκλιση των διατάξεων του Ν.4758, που η ίδια ψήφισε. Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ καλεί την κυβέρνηση να ανακαλέσει άμεσα την απόφασή της για το κλείσιμο των 41 υποκαταστημάτων των ΕΛΤΑ. Ως εδώ η εγκατάλειψη της περιφέρειας, ως εδώ η αποψίλωση υπηρεσιών από το Δημόσιο και το χάρισμά τους σε ιδιώτες και συμφέροντα».

Επίσης, ο τομεάρχης Ψηφιακής Διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργος Καραμέρος έκανε λόγο για διάλυση του δικτύου καταστημάτων των ΕΛ.ΤΑ. εξαιτίας της διαχειριστικής ανικανότητας της κυβέρνησης. 

Αναλυτικά οι περιοχές, στις οποίες κλείνουν 41 ταχυδρομικά καταστήματα από τις 23 Οκτωβρίου είναι οι εξής:

Αντίρριο Αιτωλοακαρνανίας, Βασιλική Λευκάδας, Μαργαρίτι Θεσπρωτίας, Νέα Σεπόλια, Κόκκινος Μύλος Αχαρνών, Νέος Μαρμαράς Χαλκιδικής, Βασιλικά Θεσσαλονίκης, Νέο Φάληρο, Ασπροβάλτα, Πεντάλοφος Κοζάνης, Καρδάμυλα, Ποταμός Κυθήρων, Καλογρέζα, Αγία Βαρβάρα, Αιγάλεω, Επισκοπή Ηρακλείου, Κάντανος Χανίων, Τυμπάκι Ηρακλείου, Παραβόλα Αιτωλοακαρνανίας, Ευηνοχώρι, Αιτωλοακαρνανίας Αυλωνάρι Εύβοιας, Μουρνιές Χανίων, Άγιος Μύρωνας Ηρακλείου, Λουτρά Αιδηψού, Ερμιόνη Αργολίδας, Καλυθιες Ρόδου, Μεθώνη Πυλίας, Νεστόριο Καστοριάς, Μαρμάρι Εύβοιας, Πλαταμώνας Πιερίας, Κοντοβάζαινα Αρκαδίας, Εμπορειό Κυκλάδων, (Θήρα) Αρχάγγελος Ρόδου, Κατάκολο Ηλείας, Νίκαια Λάρισας, Άνω Χώρα Ναυπάκτου, Γραβιά Φωκίδας, Λίνδος Ρόδου, Δερβένι Κορινθίας, Τολό Αργολίδας, Παππάδος Λέσβου.

Έχουν, ήδη, κλείσει τα ταχυδρομικά καταστήματα Παπάγου, Καισαριανής, Βοτανικού (Αθήνα 41), Παιανίας, Βάρκιζας, Νέας Περάμου Αττικής, Διοικητηρίου (Θεσσαλονίκη 13), Λάρισας 2, Αγράφων Ευρυτανίας, Αγίου Νικολάου, Πειραιά, Αγίου Κωνσταντίνου Αιτωλοακαρνανίας, Αμάρυνθου Ευβοίας, Χιλιομοδίου Κορινθίας, Χανίων 2, Φιλώτα Φλώρινας, Προυσού Ευρυτανίας, Πρίνου Καβάλας, Πλατάνου Αιτωλοακαρνανίας, Παραλίας Διστόμου Βοιωτίας, Παναιτώλιου Αιτωλοακαρνανίας, Λεονταρίου Καρδίτσας, Λαμπείας Ηλείας, Λαβάρων Έβρου, Κρόκου Κοζάνης, Κρίκελλου Ευρυτανίας, Κρεμαστής Δωδεκανήσου, Κεχρόκαμπου Καβάλας, Κάτω Ασέας Αρκαδίας,Καράτουλα Ηλείας, Ευπαλίου Φωκίδας, Ερυμάνθειας Αχαΐας, Δροσιάς, Δικαίων Έβρου, Διακοπτού Αχαΐας, Γουμένισσας Κιλκίς, Βαρθολομιού Ηλείας, Ασημίου, Ηρακλείου, Αράχωβας Βοιωτίας, Άντισας Λέσβου, Ανατολής Ιωαννίνων, Κοκκινιάς, Καλυβίων Θορικού, Αμφιθέας (Π. Φαλήρου 2), Αγίων Αναργύρων, Αγίας Τριάδας Αργολίδας, Πάτρας 4, Ερυθρών Αττικής, Ελευθέριου Θεσσαλονίκης, Δεριγνύ στην Αθήνα, Αργυρούπολης, Χαριλάου στη Θεσσαλονίκη, Κορυδαλλού, Κοντόπευκου, Κολωνακίου, Κηφισιάς (κέντρο), Κάτω Πατησίων (Αθ. 42), Καμινίων, Καλλιθέας 3, Ευκαρπίας Θεσσαλονίκης, Ελληνορώσων, Βυτίνας Αρκαδίας Νοσοκομείου, Ρίου, Παλαίρου Αιτωλοακαρνανίας, Νέας Ιωνίας Βόλου, Νεάπολης Νίκαιας.

Έως το τέλος του 2023 αναμένεται να κλείσουν ακόμη 54 ταχυδρομικά καταστήματα.

Πηγή: efsyn.gr

Δείτε επίσης