Ο μεγαλύτερος «εσωτερικός εχθρός» του ελληνικού κράτους είναι το ίδιο το κράτος

απο Cyclades Open

Με τους νεκρούς από τη σύγκρουση στα Τέμπη να ανέρχονται ήδη στους 57 και τις έρευνες να συνεχίζονται για τον εντοπισμό και άλλων θυμάτων, το εγχώριο μιντιακό σύστημα επιχειρεί να επιρρίψει όλο το βάρος στον σταθμάρχη της Λάρισας και να αφήσει εκτός «κάδρου» τις μεγάλες ευθύνες του κράτους και της Hellenic Train.

Διότι όπως επισημάναμε στο χθεσινό μας άρθρο, ακόμη και αν υπήρξε ανθρώπινο λάθος, αυτό θα μπορούσε να έχει διορθωθεί εάν λειτουργούσαν τα συστήματα ελέγχου στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Προχθές ήρθαν στο φως της δημοσιότητας πολλές από τις αναφορές που εδώ και χρόνια κάνουν τα σωματεία των σιδηροδρομικών υπαλλήλων.

*Το σωματείο των μηχανοδηγών είχε επισημάνει από το 2017, μετά από δυστύχημα με τρεις νεκρούς στο Άδενδρο, ότι στην γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη δεν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση και τα φωτοσήματα στο 70% της γραμμής, αλλά ούτε και το Ευρωπαϊκό Σύστημα Ελέγχου Τρένων (ETCS) και GSM-Railway (σύστημα ασύρματων επικοινωνιών).

*Το ίδιο σωματείο είχε στείλει τον περασμένο Νοέμβριο εξώδικα προς τον ΟΣΕ, το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων και τη Hellenic Train στα οποία ανέφερε μεταξύ άλλων ότι διαπιστώνει «τη μη λειτουργία φωτοσημάτων και τηλεδιοίκησης εδώ και πολλά έτη» και «τη μη λειτουργία του συστήματος ETCS (του οποίου η θέση σε λειτουργία προστατεύει έναντι στο ανθρώπινο λάθος) η οποία δεν λειτούργησε ποτέ παρά το γεγονός ότι έχει εγκατασταθεί στις μηχανές»

*Τον Απρίλιο του 2022 είχε παραιτηθεί ο πρόεδρος της επιτροπής για τα έργα σηματοδότησης και ασφάλειας ETCS στο σιδηροδρομικό δίκτυο, Χρήστος Κατσιούλης. Στην επιστολή παραίτησής του προς την ΕΡΓΟΣΕ έκρουε κι εκείνος τον κώδωνα κινδύνου για την ασφάλεια, επισημαίνοντας ότι σε «συγκεκριμένο τμήμα του δικτύου, στο οποίο θα γίνεται κυκλοφορία τρένων με 200 km/h, χωρίς σε αυτό να υπάρχει καμία ένδειξη της κατάστασης της γραμμής, ακόμα και θραύση αυτής, με ότι αυτό συνεπάγεται στην ασφάλεια κυκλοφορίας των τρένων».

*Στις 7 Φεβρουαρίου του τρέχοντος έτους η ΔΕΣΚ Σιδηροδρομικών ανέφερε σε ανακοίνωσή της «δεν θα περιμένουμε το δυστύχημα που έρχεται, για να τους δούμε να χύνουν κροκοδείλια δάκρυα, κάνοντας διαπιστώσεις» και ότι «τα θέματα ασφαλείας πρέπει να μπουν στην πρώτη γραμμή».

Κι ενώ υπουργείο, ΡΑΣ, ΟΣΕ και Hellenic Train είχαν προειδοποιηθεί με όλους τους τρόπους από τους εργαζόμενους, ο παραιτηθείς από προχθες αρμόδιος υπουργός Κώστας Καραμανλής, δήλωνε προ ημερών ότι «με την ασφάλεια των σιδηροδρόμων δεν παίζουμε».

Με αυτό τον τρόπο έβγαζε και γλώσσα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία στις 15 Φεβρουαρίου ανακοίνωσε την απόφαση της να παραπέμψει την Ελλάδα στο Δικαστήριο της Ε.Ε. λόγω μη τήρησης των κανόνων για τις σιδηροδρομικές μεταφορές στην Ε.Ε., κάνοντας λόγο για εγκληματική ευθύνη των εποπτικών αρχών και επισημαίνοντας ότι η Ε Ε. έχει πληρώσει εκατοντάδες εκατομμύρια για να γίνει ασφαλής η διπλή σιδηροδρομική γραμμή όπου δεν θα κατευθύνεται  το ένα  τρένο ο απέναντι στο άλλο.

Δεκάδες νεκροί, πολλοί εκ των οποίων φοιτητές και παιδιά, επειδή όλοι οι αρμόδιοι κώφευαν στις προειδοποιήσεις κι ενώ –υποτίθεται- ότι η προστασία και η ασφάλεια των πολιτών είναι ευθύνη του κράτους.

Έτσι, καθώς το κράτος βρέθηκε στα «σχοινιά» με τις αποκαλύψεις που έδειχναν ότι αυτό κυρίως έφταιγε για τη σύγκρουση των δύο τρένων, είπε προχθες το βράδυ να επιτεθεί με τα γκλομπ και τα χημικά των ΜΑΤ κατά εκείνων που διαδήλωναν ειρηνικά έξω από τα γραφεία της Hellenic Train.

Διότι όταν αποκαλύπτεται στους πολίτες με τον πιο δραματικό τρόπο ότι μεγαλύτερος «εσωτερικός εχθρός» του κράτους είναι το ίδιο το κράτος, εκείνο –επίσης κατά την προσφιλή τακτική του- θα επιδιώξει να τους πείσει ξανά ότι άλλοι είναι οι «εχθροί»…    

Πηγή: Freedom of Press

Δείτε επίσης